Когда читается молитва критского

Чудотворные слова: когда читается молитва критского в полном описании из всех найденных нами источников.

Молитвы святым

Память: 4 июля / 17 июля

Святитель Андрей Критский – великий иерарх, богослов, учитель и гимнотворец, он написал много богослужебных песнопений, и стал основателем новой литургической формы – канона. Из составленных им канонов более всего известен Великий покаянный канон, читаемый Великим постом. Ему молятся о даровании покаянного чувства, смирения, дара молитвы, и также об исцелении от немоты, так как будучи нем от рождения, получил в семь лет исцеление после Причастия.

Тропарь святителю Андрею, архиепископу Критскому, глас 4

Христову Церковь цевницею языка твоего, песнословя умильно, возвеселил еси, богословием же Препетыя Троицы славу всем сказал еси ясно, тем тя, яко тайноглагольника, поем, Андрее, пастырю Критский, и величаем память твою, Христа славяще дивнаго во святых Своих.

Кондак, святителю Андрею, архиепископу Критскому глас 2

Вострубив ясно Божественная сладкопения, явился еси светильник мира светлейший, светом сияя Троицы, Андрее преподобне. Темже вси вопием ти: не престай моляся о всех нас.

Молитва святителю Андрею, архиепископу Критскому

О пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святителю Андрее! Предстоя у престола всех Царя и наслаждаяся света Единосущныя Троицы и херувимски со Ангелы возглашая песнь трисвятую, великое же и неизследованное дерзновение имея ко Всемилостивому Владыце, моли спастися паствы Христовы людем, благостояние святых церквей утверди, архиереи благолепием святительства украси, монашествующия к подвигом добраго течения укрепи, град сей и вся грады и страны добре сохрани, и веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири, от глада и пагубы избави ны, и от нападения иноплеменных сохрани, старые утеши, юныя настави, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, плененныя возврати, немощствующия исцели, и везде тепле призывающия тя и с верою притекающия к тебе от всяких напастей и бед ходатайством твоим свободи. Моли о нас (имена) всещедраго и человеколюбиваго Христа Бога нашего, да и в день страшнаго пришествия Его от шуияго стояния избавит нас и радости святых причастники сотворит со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Житийная и научно-историческая литература о святителе Андрее Критском:

  • Святитель Андрей архиепископ Критский – Православие.Ru
  • Святитель Андрей Критский и его Великий канон – Православная энциклопедия

Труды святителя Андрея Критского:

  • Великий покаянный канон Андрея Критского
  • "Беседа на Четвертодневного Лазаря" – святитель Андрей Критский
  • "Похвальное Слово Святителю и Чудотворцу Николаю" – святитель Андрей Критский
  • "Слово на Всеславное Воздвижение Креста" – святитель Андрей Критский
  • "Слово на Рождество Пресвятой Богородицы" – святитель Андрей Критский
Читать другие молитвы раздела "Православный молитвослов"

Читайте также:

© Миссионерско-апологетический проект "К Истине", 2004 – 2017

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:

Великий покаянный канон Андрея Критского. Когда читается канон Преподобного Андрея Критского?

Великий покаянный канон Андрея Критского читается в первые четыре дня Великого поста, по одной части за один раз. Полностью творение читается в седьмую неделю. Канон учит людей покаянию. Принимать свои грехи и учиться бороться с ними. Также это писание наставляет брать пример с чистых и бескорыстных людей.

Об Андрее Критском

Преподобный Андрей родился где-то в 660-х годах нашей эры, в городе Дамаск. Сказания передают, что до семи лет ребенок не мог разговаривать. Родители Андрея были верующие люди и часто посещали церковь. Однажды во время причастия на Критского сошло Божие благословение и он заговорил. После этого чуда родители отдали Андрея изучать основы религии.

Когда парню исполнилось 14 лет, его перевели на службу в Иерусалим, в Монастырь Гроба Господня. Андрей был очень разносторонне развитым молодым человеком, поэтому его сразу определили в нотарии.

Потом Андрей перебрался в Константинополь, где служил в доме сирот в сане диакона 20 лет. В этом же городе он начал писать свои песнопения, которые и по сегодняшний день широко используются в православной церкви.

После этого будущего святого отправили на остров Крит в сане епископа. Там он верно служил церкви, наставляя на путь истинный еретиков и давал поддержку верующим. Андрей на Крите построил несколько детских домов, храмов. За свою верную службу получил чин архиепископа. В 1740 году преподобный умер по пути из Константинополя на остров Крит.

Андрей Критский первым начал писать каноны вместо кондаков. У святителя есть песнопения ко всем большим праздникам: Рождеству, Пасхе, Вербному Воскресенью и другим. Многие из них используются и в современной богослужебной минее. Каноны тесно связаны с «библейскими песнями». Структура этого песнопения имеет следующий вид. Сначала идет ирмос, который является связующей цепью между библейской песнью и содержанием канона. Дальше идут тропари. Они поются попеременно с песнями. Самым выдающимся творением, несомненно, является великий канон преподобного Андрея Критского. Он учат нас покаянию. Лучше всего просить прощения у Господа в Великий пост, когда читается канон Андрея Критского.

Содержание канона

В своем каноне Андрей кратко касается всей Библии. С 1-й по 8-ю песню это Ветхий Завет, после – Новый. Каждую историю библейских персонажей канона Андрей оценивает с точки зрения человеческой морали. Если это плохое деяние, то он рассуждает о его греховности, а если благое – то, заявляет, что к этому следует стремиться. Автор намекает нам, что спасти свою душу мы можем тогда, когда откажемся от своих пороков и будем стремиться к добродетели.

В первой песне канон Андрея Критского рассказывает о первородном грехе. Ева поддалась искушению Сатаны и дала яблоко Адаму. Он же, в свою очередь, соблазнился властью и попробовал его. В этой песне Андрей говорит, что все мы грешные и если Господь покарал Адаму и Еву за нарушение одной заповеди, то как же накажет нас, нарушающих их почти все. Нам остается только покаяться и просить прощения у Бога.

Во второй песне великий канон Андрея Критского рассказывает о том, как все мы поддались плотскому утешению. Во-первых, натянули одежду, устыдившись своего голого тела, которое было создано по подобию Господнему. Второе – поставили во главу удовольствия и красоту телесную, а не душевную. Еще в этой песне великого канона Андрея Критского сказано, что мы подвержены всем земным страстям и, к сожалению, не хотим с ними бороться. За все эти грехи нужно искренне просить Бога простить нас. Главное, самому понять свои плохие деяния и стремиться избавиться от них.

В ней великий покаянный канон Андрея Критского рассказывает, как Господь не выдержал безобразия, что творилось в Содоме, и сжег город. Только одному праведнику Лоту удалось спастись. Андрей призывает каждого человека отречься от содомских наслаждений и скорей убегать. Грехи этого города преследуют нас каждый день, соблазняя повторить их, думаю, многие поддаются. Но, главное – остановиться, задуматься, что ждет нас в дальнейшем. Какая будет у нас загробная жизнь после содомских развлечений.

В ней указывается, что лень – большой грех. Если человек, словно овощ, движется вперед, не осознавая себя и окружающий мир, то и конец его будет соответствующий. Патриарх из песни трудился днем и ночью, чтобы иметь две жены. Одна из них означала трудолюбие, а другая – разум. Благодаря этому сочетанию мы можем усовершенствовать созерцание и свою деятельность.

Покаянный канон преподобного Андрея Критского рассказывает о святом Иосифе, которого предали братья и возлюбленная, и продали его в рабство. Он спокойно все перенес, не серчал на свою судьбу. Андрей говорит, что каждый из нас может предать своего ближнего. Но беда еще и в том, что мы каждый день предаем себя и свою душу. Не терпя никаких бедствий, мы нарушаем заповеди Господни и даже не задумываемся об этом.

Андрей в этой песне призывает стать человечество на путь истинный. Не отворачиваться от Господа, как некоторые исторические персонажи. И верить, что как Бог рукой Моисея избавлял больных от проказы, так и нашу душу может простить за грехи её.

В седьмой песне канон преподобного Андрея Критского рассказывает, что какие бы тяжкие грехи не совершил человек, если он искренне покается, его простят. В обратном же случае кара Господня будет большой. Нужно молиться Богу в трех его обличиях и Матери Божией с покаяниями и просьбой о прощении.

Андрей повествует, что Господь наш каждому дает по заслугам его. Если человек жил праведно, то вознесется на небеса, как Илья на колеснице. Или же в жизни получит поддержку Бога, как Елисей для разделения речки Йордан. Если же жить в грехе, как Гиезия, то душа будет гореть в гиене огненной.

В этой песне великий канон Андрея Критского рассказывает, что люди забыли десять заповедей божиих, выбитых на скрижалях еще Моисеем. Они не присушиваются к писанию Евангелия. Когда-то Иисус пришел в наш мир спасти нас. Он благословлял младенцев и стариков, потому что одни еще не успели покаяться в своих грехах, а другие уже не могли. Если же человек в здравом уме, то он должен сам просить Господа о прощении.

Песни, которые читаются во вторник Великого поста.

Здесь рассказывается, как Каин убил брата, позавидовав ему. Андрей просит жить своей жизнью праведно, не думая, кому и что Господь дал. Если человек будет жить по заповедям Божиим, то и ему в скором времени придет благодать. Нужно стремиться быть похожим на Авеля, который с чистой душой приносил свои дары Господу. Песня 2

Призывает людей покаяться в том, что отвергли душевное богатство и придают значение только материальному. В погоне за одеждой и другими благами совсем забыли молиться Господу. Мы забываем, что душевно богатый человек будет намного более счастливым.

Эта песня канона Андрея Критского призывает жить так, как Ной, которому одному Господь дал шанс спастись. Или так, как Лот, единственно выживший из Содома. Потому что если будем грешить, то постигнет нас участь людей при потопе.

В познании сила. Нужно стремиться увидеть Бога в себе, и будет построена лестница в небо, как у патриархов. Мы в повседневной жизни подражаем Исаву, всех ненавидящему. Надо же жить в любви и гармонии.

Как весь еврейский народ жил в рабстве египетском, так и наша душа живет все время в грехе. Нужно набраться мужества и покончить с рабством. Даже если в первое время нужно будет помучиться, то в конечном результате мы приобретем истинную свободу духа. Тогда и жить станет намного легче и приятнее.

Продолжает рассказывать о похождении Моисея, который стремился вывести народ из рабства египетского. Люди не имеют большой веры потерпеть чуть скитания во имя благой цели. Так и нам все надо одновременно. Нужно верить в Господа и просить о прощении, и тогда сможем освободить свою душу из рабства грехов.

Песня великого канона преподобного Андрея Критского рассказывает, как мы повторяем грехи и пристрастия библейских персонажей, но не имеем силы и желания следовать великомученикам. Наше тело покушается на грешные деяния, такие как прелюбодеяние, не задумываясь о последствиях для души.

В восьмой песне рассказывается о людях, которые смогли найти в себе силы покаяться и принять Господа в душу свою. Так и нас Андрей призывает отречься от прошлой жизни грешной и идти навстречу Богу. В конце восьмой песни подводится итог Ветхого Завета – нужно не повторять грехи персонажей библейских и стремиться жить, как праведники этого Святого Писания.

В девятой песне канон святого Андрея Критского дает сравнения из Нового завета. Как Иисус сопротивлялся искушению Сатаны в пустыне, так и мы должны бороться со всякими соблазнами. Христос начал творить чудеса на земле, показывая тем самым, что всё в этом мире возможно. Главное – верить и жить по заветам Господним, и тогда сможет спастись наша душа в судный день.

В среду также читается 9 песен. Начиная с первых дней создания мира были люди, славившие своими деяниями Господа Бога нашего. Андрей призывает людей покаяться в грехах своих и уподобиться тем святым в повседневной жизни. Восславлять имя Господа, совершая поступки, достойные его. Вспоминаются также в песнях и большие грешники, которые отвернулись от Бога, отдали преимущество материальным благам или поддались искушению попробовать запретный плод. Господь покарал их по заслугам за их деяния. Так и нашу душу после смерти ждет судный день, на котором не удастся соврать, не удастся скрыть свои злодеяниями какими-то мнимыми отговорками. Поэтому Андрей призывает нас покаяться при жизни, просить Господа о прощении грехов и стремиться изменить свои поступки к лучшему. Научиться сопротивляться искушениям. В этом нет ничего сложного. Просто оставаясь человеком, вы увидите, что большинство заветов Господних указывают жить без зависти и обжорства, без измен и желания получить чужое.

В этот день Великого Поста читается последняя часть канона. Как и в предыдущих песнях, здесь воспеваются добродетели и осуждаются грехи человечества, которые совершались на протяжении веков. Также в этой части взывают к Господу, Иисусу, Деве Марии с просьбой простить согрешения и дать возможность покаяться.

Также канон преподобного Андрея Критского учит признавать свои ошибки, не искать вину за плохую жизнь в окружающих. Принимать свою грешность как доказанный факт. Но это не значит, что стоит смириться. Наоборот, признание вины – первый шаг к прощению. Если мы сейчас остановимся, то имеем шансы на вечную жизнь после смерти.

Именно тогда, когда читается канон Андрея Критского, в Большой Пост, мы имеем возможность осознать свои грехи и начать новую жизнь. Жизнь, которая будет угодна Богу. Тогда человечество сможет почувствовать благодать, умиротворение и со спокойной душой ждать судного дня.

Великий канон Андрея Критского

АКАФИСТ ПОКАЯННЫЙ, СОСТАВЛЕННЫЙ НА ОСНОВЕ ВЕЛИКАГО КАНОНА ПРЕПОДОБНАГО АНДРЕЯ КРИТСКАГО

В озбранный Воеводо и Господи, Радосте кающихся рабов Твоих, к Тебе аз, грешный, в покаянии прибегаю. Приими мя, Отче, кающагося, не отрини слез моих и воздыханий сердечных и не презри во умилении Тебе зовущаго:

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

А даму первозданному поревновав аз в преступлении, наруших заповеди Бога моего, душу бо и тело оскверних деяньми лютыми. И с чего начну оплакивати свое скверное житие? Какое же положу начало нынешнему рыданию? Но прииди, окаянная моя душе, с плотию своею, исповедайся Создателю всех и возопий Ему со слезами:

Милостиве, воззри на мя оком Твоим благоутробным и приими мое теплое покаяние.

Милостиве, согреших аз паче всех человек, един аз согреших пред Тобою, но Ты, яко Бог, помилуй создание Твое.

Милостиве, яко блудница, проливаю и аз слезы, помилуй мя по благоснисхождению Твоему.

Милостиве, оскверних аз ризу плоти моея и очерних в себе созданное по образу Твоему и подобию.

Милостиве, помрачих аз душу свою страстными удовольствиями и весь ум соделах прахом.

Милостиве, наг аз лежу от добродетелей и стыждуся.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

В иждь, душе моя, яко конец приближается, близ при дверех Судия есть. Пробудися, размысли о делех своих, яже ты соделала еси, представи их пред очи твоя и пролей капли слез твоих; поведай со дерзновением дела и помышления твоя Христу и во умилении сердца возопий Ему: Аллилуиа.

Р азумех аз, Спасителю мой, яко несть в жизни ни греха, ни деяния, ни зла, в коем аз не согреших бы умом, словом и произволением паче всех человек. Совесть обличает мя, совесть осуждает мя в злых делех моих. Но Судие, Избавителю мой и Ведче, пощади, избави и спаси мя, раба Твоего, Тебе вопиющаго:

Милостиве, согреших, согреших, продав душу свою греховным навыкам, якоже братия Иосифа.

Милостиве, якоже Каин, и аз принесох Ти жертву порочную: деяния скверная и житие непотребное, темже и осудихся.

Милостиве, от юности заповеди Твоя преступив, в унынии житие преидох, спаси мя милостию Твоею.

Милостиве, яко блудный сын, расточих и аз богатство свое в блуде и гладом душевным истаяваю, темже и вопию Ти: Щедрый, напитай мою душу благодатию Твоею.

Милостиве, весь аз уязвихся помышлениями моими, весь исполнихся ран, яко впадый в разбойники, но Ты, пришед, исцели мя.

Милостиве, внемли стенаниям души моея, приими слезы очей моих и очисти мя, кающагося.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

С илою Твоею, Спасе, изгнан бысть достойно Адам из Едема, яко не сохранив едину Твою заповедь; и сей седяше прямо рая и, свою наготу горько рыдая, вопияше: «Увы мне раю, раю мой прекрасный!» Аз же что постражду, Господи мой и Боже, отметая всегда животворная Твоя словеса? Но даждь ми время, да плачуся дел моих горько и Тебе воспою: Аллилуиа.

И меяй во уме множество содеянных мною лютых, трепещу окаянный. И что убо сотворю, егда приидет Господь со тьмами ангел судити вселенней? Увы мне, увы! Боже отцев, прежде даже не затвориши ми дверь Твоего милосердия, к Тебе прибегаю, Щедре, и вкупе с Давидом вопию:

Милостиве, во гресех рожден есмь аз и приложих к язвам своим иныя раны, но помилуй мя, Отцев Боже.

Милостиве, яко Давид согреших Тебе и аз: ураних бо душу свою стрелою прелюбодейства, но, якоже и он, вопию Ти: помилуй мя по милости Твоей.

Милостиве, возбуди ум мой ко обращению, приими мя, кающагося, умилосердися к взывающему: согреших Ти, спаси.

Милостиве, ни странника, ни путника не введох аз под кров свой, отринув благое произволение самаритянки, темже и рыдаю: не лиши мя Твоего чертога.

Милостиве, сребролюбием одержимь есмь аз, темже, яко Гиезий, и осуждаюся.

Милостиве, произволением бых убийца совести душевней, вооружився на ню лукавыми моими деяньми.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

Б уря грехов обыде мя, и кто прострет ми руку помощи, аще не Ты, возсиявый от Девы Иисусе. Спаси мя, вопию Ти, спаси, яко спасл еси Петра утопавшаго; да не потопит мене буря страстей. Приведи мя к пристанищу безмятежному, да с любовию воспою Ти: Аллилуиа.

С лыша, яко одождив иногда Господь огнь, попали землю Содомскую, увы! – вопию,- душе, востани! – Да не опалит мя огнь геенский. Бежи от запаления, бежи от горящаго Содома, бежи от Божественнаго пламене, на горе спасайся, якоже Лот, взывая к Богу:

Милостиве, аще и согреших, но вем, яко Человеколюбец еси, наказуеши милостиво, и милосердствуеши тепле, и поспешаеши, яко Отец, призывая блуднаго.

Милостиве, ризу скверную сотка ми грех во обличение моих самовольных страстей, обнажив мя первыя боготканныя одежды.

Милостиве, прилепихся аз к вещем земным и тяжким бременем обложен есмь.

Милостиве, украсих аз кумира плоти моея одеянием скверных помыслов, презрев внутреннюю Богообразную скинию.

Милостиве, погребох страстьми перваго образа красоту, юже, яко некогда драхму, взыскав, обрящи.

Милостиве, согреших, взываю Ти, яко блудница, един аз согреших пред Тобою, но приими, яко оныя, и моя слезы.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

Б оготочную кровь Ты, Спасе, излиял еси на Кресте, да омыеши мя; дух предал еси, да мя приведеши Твоему Родителю; Едем затворенный отверзеся, вся тварь и вси языцы спасени покланяются Тебе и воспевают присно: Аллилуиа.

В идите, видите, яко Аз есмь Бог! – внемли, душе моя, Господа вопиюща, удалися прежняго греха и убойся Господа, яко Праведнаго Судии и Бога. Обратися, покайся, открый сокровенная, припади к Нему, яко блудный сын, со слезами и, бия в перси, глаголи Богу, вся ведущему:

Милостиве, изранен и изъязвлен есмь аз: се стрелы врага пронзоша душу и тело, темже и прибегох к Тебе со слезами.

Милостиве, яко мытарь, вопию Ти: очисти, очисти мя, никтоже бо сущих из Адама, якоже аз согреших Тебе.

Милостиве, сними тяжкое бремя грехов моих и остави ми прегрешения.

Милостиве, вольная моя и невольная согрешения, явная и тайная, ведомая и неведомая, простив, спаси мя.

Милостиве, буря страстей потопляет мя, и несть ми спасения, но простри и мне Твою руку, яко Петрови.

Милостиве, не затвори двери милосердия Твоего в День Судный, но отверзи я кающемуся Тебе горце.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

П устыннолюбная горлица, глас Вопиющаго, Христов светильник Предтеча всем возгласи людем: «Покайтеся и предочиститеся»; и Иудея вся и Самария, слышавше, течаху и исповедаху грехи своя. Тецы убо и ты, душе моя, к Источнику жизни, да не увязнеши в беззаконныя сети, облобызай убо покаяние и воспой Христу: Аллилуиа.

В онми, небо, и возглаголю, земле, внушай глас, кающийся к Богу. Кто бо от человек согреши тако, якоже аз: ум изранен, болезнует тело, немоществует дух, умножишася струпы. Врачу Благодатный, прежде даже до конца не погибну, спаси мя, тако Тебе вопиющаго:

Милостиве, Ты еси Бог, испытуяй сердца, истязуяй намерения и изобличаяй дела, попали терние грехов моих и яви мя чиста пред Тобою.

Милостиве, Ты еси Пастырь добрый, взыщи мене, яко овцу, в тернии грехов погибающаго.

Милостиве, Ты еси мой Создатель, Тобою, Спасе, оправдаюся.

Милостиве, Ты еси жизни Источник, источи душе моей жизнь, оживотвори ю, дондеже не постиже мя кончина.

Милостиве, подобник бых иже при Нои грехи сотворшим, темже, якоже оныя, погружаюся в водах потопа.

Милостиве, не прикрых аз ближняго срамоты, совесть оскверних наглым языковещанием, уподобися сим Хаму отцеубийце.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

Х отя всем спастися и в разум истины приити, Ты, Сыне Божий, снизшел еси на землю, вочеловечився и призвав к покаянию разбойники и блудницы, и отверзл еси двери Царствия всем кающимся. Покаяния отверзи и мне двери, Жизнодавче, к Тебе бо утренюю и Тебе вопию: Аллилуиа.

Д ивное покаяние Богу принесоша Ниневитяне, егда Иона пророк возгласи им о погибели их, облекшеся во вретища и пеплом главы своя посыпающе, плач велий творяще, глаголюще: «Да отвратит Господь гнев Свой праведный». Восплачи убо и ты, душе моя, возстени к Богу, яко Ниневитяне, и тако глаголи:

Милостиве, Измаил изгнан бысть, яко порождение рабыни, да не постигнет мя сие за любострастие.

Милостиве, волею раболепствовах аз греху и, якоже Агарь, породих новаго Измаила – дерзость.

Милостиве, не отрини моления воспевающих Тя и просящим с верою прощение даруй.

Милостиве, помилуй, вопию Ти, помилуй, егда приидеши со ангелами воздати комуждо по достоянию деяний.

Милостиве, не презри создания Своего, аще и согреших паче всех человек. Ты – Господь вселенныя, аз же персть, и в Твоей власти отпустити грехи моя.

Милостиве, аще и оскверних душу и тело, но Ты, Спасителю мой, очисти, омый, соделай мя белее снега.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

С транна себе сотворих пред Тобою, Иисусе, предпочет кладязи хананейских помыслов паче Камене Твоего с источником премудрости и свиная мяса паче Пищи Небесныя. Темже, яко блудный сын, гладом истаяваю, не разумея пети: Аллилуиа.

В есь аз, уязвихся помышленьми моими и исполнихся ран, яко впадый в разбойники, и, видев мя, священник мимоиде и левит такожде, узрев лежаща в беде, презре. Но Ты Сам, Христе, возлей на мя масло и вино, тако Тебе вопиющаго:

Милостиве, да ,будет ми купелию очищения и питием отрады Кровь Твоя и вода, истекшая из ребр Твоих, и оживотвори мя Собою.

Милостиве, яко фарисей, надмеваюся и, якоже он, дерзость пред Тобой сотворяю, но потреби во мне грех и сердце смиренно ми даруй.

Милостиве, вем, яко согреших пред Тобою, но кающася аз – приими мя, вопиюща – возстави, да не буду стяжанием и снедию врага, Сам умилосердися надо мною.

Милостиве, не послушах аз гласа Твоего, ни Писанию Твоему покорихся, темже и наг предстою пред Тобою.

Милостиве, нощь греха моего бысть ми тьмою и глубоким мраком, но Ты, Спасителю мой, сыном дне мя соделай.

Милостиве, увы мне, яко ум оскверних нечистотою, но молю благость Твою, омый мя в купели слез моих и, яко снег, убели одежду плоти моея.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

В етхаго Завета вся привожду ти, душе моя, к подобию. Подражай праведных боголюбивая деяния, избегни же паки лукавых грехов, да пощадит тя Христос в День Судный и да сподобишися воспети Ему со всеми святыми: Аллилуиа.

В ития многовещанныя недоумевают, киими словесы побуждати мя к покаянию: ожесточися бо сердце во мне, и не имам аз ниже слез, ниже плача. Милостиве, Щедре, коснися сердца моего благостию Своею и Духом Владычним утверди мя, тучу слез пошли ми, рабу Твоему, Тебе молящемуся:

Милостиве, яко кровоточивая, прибегох к Тебе, касаяся воскрилий риз Твоих, да речеши и мне, якоже оной: «Вера твоя спасе тя».

Милостиве, источи ми струи живительныя из пречистых жил Твоих, напой мя, яко самаряныню, да не вжаждуся во век.

Милостиве, да будут Силоамом слезы моя мне, да омыю ими зеницы души моея и умом узрю Свет Твой присносущный.

Милостиве, приношу Тебе слезы очей моих и глубокие вздохи. Сердце вопиет во мне: «Боже, согреших пред Тобою; умилосердися, прости».

Милостиве, яко Дафан и Авирон, удалися от Тебе душа моя, темже и зову Ти: «Пощади, да не поглотит мя земля, якоже оных».

Милостиве, волны грехов моих покрыли мя суть, якоже всадники египетския Чермное море, но воззови мя из ада преисподняго и избави от тления живот мой.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

С пастися хотяй Божественнаго пламене, бежа Лот из Содома, якоже повеле ему Господь. Душе моя, аще и ты хощеши спастися, праведному подражай, бежи от пламени греха, бежи от пожара, вожделением безумным возжженнаго, не буди столп сланый, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский. Богу воспой: Аллилуиа.

Ц арю Святый, время жития моего мало и исполнено болезней и лукавства, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжанием, ни брашном чуждему, Сам умилосердися над вопиющим:

Милостиве, Ты еси пристанище необуреваемое, ускори и изми мя из глубины греха, да не отчаяния поглотит мя огнь.

Милостиве, аз есмь драхма погибшая, взыщи мя, возжжи Свой свет и обрящи Свой образ.

Милостиве, Давид убо сугубо согреши, обаче плакася горько, аз же паче сего зло содеяв, плодов не принесох Ти покаяния.

Милостиве, Соломон, некогда премудрый, возлюби распутных жен и от Бога отступи, сему же и аз подражах в мыслех постыдным произволением.

Милостиве, увы мне! В мерзостех сравнихся аз с Ахавом, душу бо содеяв свою виталищем плотских нечистот и сосудом гнусных страстей.

Милостиве, очернися вся доброта во мне, и от страстей светильник угасе, но умилосердися и воздаждь ми, якоже поет Давид, радование.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

П еснь чудную преднаписа Ти иногда Давид, егоже деяние обличает, еже содея, да ты, душе моя, покаешися и возстенеши, оставиши злая дела своя и, якоже он, возгласиши: «Помилуй мя, Тебе бо Единому согреших, всех Богу, Сам очисти мя по милости Твоей», – и да возможеши чистым сердцем пети Ему: Аллилуиа.

С ветодавче Господи, ниспосли свет Твой и просвети сердце мое, душу мою от всякаго греха очисти, к Тебе бо, яко Иона, вопию, сице глаголя:

Милостиве, исчезают дни мои, яко сон, темже и плачу, яко Езекия на ложи, продли мою жизнь и да омыю своя согрешения.

Милостиве, яко разбойник, вопию: помяни мя! Яко Петр, плачу горько, яко мытарь, взываю: прости мя, Спасителю.

Милостиве, яко блудница, проливаю слезы, приими мое рыдание, якоже некогда жены хананейския.

Милостиве, Ты еси един Врач, уврачуй язвы души моея, возложи на ню пластырь, возлей масло и вино и даруй ми умиление и слезы.

Милостиве, яко кровоточивая, прикасаюся к воскрилиям риз Твоих и плачу, яко Марфа и Мария над Лазарем.

Милостиве, изливаю слезы моя Тебе, яко сосуд мира на главу, приношу моление и прошу прощение ми даровати.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

Б лагодать Твою не отыми от мене, Благий Иисусе, аще бо и согреших паче всех человек, Ты еси Бог Милосердный, не хощеши смерти грешника, прощаеши кающихся и призываеши заблуждших. Освяти мя благодатию Своею и Дух правый обнови во утробе моей. Тебе бо в покаянии зову: Аллилуиа.

П лачу и рыдаю, Господи, о содеянных мною злых и благость Твою молю: плодов достойных покаяния не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде: сердце ми даруй присно сокрушенное, нищету же духовную, да сия Тебе принесу, яко приятную жертву. Спаси мя, Тебе вопиющаго:

Милостиве, виждь страх мой, виждь сокрушение души моея и прощение ми даруй.

Милостиве, Ты еси Судия мой и Бог, да внемлет сему душа моя и да отступит от всякаго греха, якоже Ты повелеваеши.

Милостиве, не вниди со мною в суд, не истязуй моя деяния, но презри, яко Щедр, прегрешения моя и спаси мя, Всесильне.

Милостиве, Тебе припадаю, согреших Ти, очисти, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Милостиве, поведах Ти грехи, яже содеях, и души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помыслы разбойнически на мя возложиша.

Милостиве, повержена мя пред враты Твоими, яко непотребнаго, не низведи мене во ад, но прежде конца даждь ми оставление прегрешений.

Милостиве, помилуй мя, падшаго.

О Преблагий и Всещедрый Иисусе, вся тайная сердца моего и вся, яже содеях от юности моея даже до дне сего, исповедах Ти, Судии моему. Виждь стенание мое, виждь скорбь мою и вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, яко Благоутробен, Тебе вопиющаго: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Адаму первозданному…» и 1-й кондак «Возбранный Воеводо…».

Г осподи, Господи, се предстою пред Тобою, яко блудный сын, исповедуя грехи своя благости Твоей. Согреших Ти, Спаситель мой, согреших. От юности бо моея грех содеях и оскверних душу и тело деяньми лютыми. Согреших Ти, якоже праотцы наши Адам и Ева, преслушав заповеди Твоя; согреших, якоже Каин и яко вси людие грешницы Ветхаго и Новаго Завета. Ум очерних помыслами неподобными, сердце исполних нечистотою и всяким греховным чувством, волю ослабих леностию и склонностию ко греху. Весь обложен есмь язвами греховными, якоже впадший в разбойники; вси раны души моея источают гной. Кто исцелит мя? Или кто возставит мя из глубины греховныя жизни, аще не Ты, Врачу Благодатный? Сего ради к Тебе прибегох, Царю мой и Боже мой, слезно моляся. Уврачуй и исцели мя. Ум мой очисти от непотребных помыслов, сердце свободи от греховныя нечистоты, да возмогу чистым сердцем и умом славити Тя, Создателя моего и Бога. Волю мою укрепи на дела благая, во еже творити ми точию угодная Тебе и достойная Твоея Святыни. Прости ми всякое согрешение, вольное и невольное, и вся, яже в ведении и в неведении содеянное мною. Ты еси Сама Благость и Сама Любовь и имаши власть отпущати грехи, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Оценка 4.2 проголосовавших: 143
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here