Чудотворные слова: молитва об усопшем когда ставишь свечу в полном описании из всех найденных нами источников.
Оглавление
Поминальная свеча – путеводитель для души усопшего
Поминальная свеча – атрибут православия. Когда человек умирает, именно огонек свечи, разгоняя мрак, служит путеводителем для души усопшего. Скорбящие люди держат в руках свечи, верят, что уходящего в иной мир ждет светлая встреча с Господом. Этот обряд – безмолвное свидетельство того, что умерший человек при жизни был светлым, дарил добро, развеивал своими хорошими поступками тьму, загораживающую путь к истине.
Символическое значение поминальной свечи
Поминальная свеча – это символ, напоминание Господу об усопшем человеке. Люди приобретают свечи на обряд погребения не только из-за смерти близкого, а как знак того, что человек жил в этом мире. Огонек поминальной свечи – самое лучшее доказательство этого. Известно, что огонь от свечи всегда устремлен вверх. Даже наклоненная свечка своим огоньком тянется кверху. Вот так и благочестивый человек во всех своих мыслях и стремлениях должен тянуться к Богу.
При обряде погребения 4 свечи по бокам гроба символизируют крест, а поминальная свеча в руках родных и близких во время панихиды означает Божественный свет, который получает каждый человек во время крещения.
Куда и как ставить поминальную свечу
Любую православную церковь или храм нельзя представить без свечей. Это человеческая жертва Богу. Священнослужители говорят, что огромной разницы в том, что пожертвует человек – деньги или свечу – нет.
Молитву местом не ограничивают. В домашней обстановке человек может зажечь свечу и помолится за здравие или упокой. В церкви же, для порядка, существуют специально отведенные места для проведения этих ритуалов.
Поминальные свечи в церкви – это зримое подтверждение человеческой молитвы. Эти свечи ставят на специальном столике, который называется канунным. Он имеет прямоугольную форму, в отличие от круглого столика, куда ставят свечи за здравие.
Поминальная свеча устанавливается возле распятия, которое находится на кануне. Христос является связующим звеном между жизнью и смертью, он взял на себя все грехи мира, без вины умирая на кресте.
Как правильно зажечь поминальную свечу
Особенных правил на этот счет не существует. Не имеет значения, какой рукой (правой или левой) вы будете это делать. Важно просто не торопиться, вкладывая в свое действие веру и искреннее желание своей молитвой помочь душе умершего человека.
Церковные подсвечники бывают нескольких видов. В наполненные песком свечу достаточно просто поставить. Устанавливая свечу на металлический подсвечник, ее низ нужно немножко расплавить над огоньком рядом стоящей, чтобы она впоследствии надежно закрепилась.
Что делать после того как будет установлена поминальная свеча
Главная цель посещения храма – молитва за упокоение души усопшего. Свеча – это зрительный образ молитвы, поэтому установив свечу, пока она горит, нужно стоять и молиться.
Молиться можно своими словами, прося, чтобы Бог принял в свое Царствие Небесное душу умершего человека и даровал ей покой. Можно использовать специальную молитву, которая так и называется – «За усопших».
После молитвы в церкви хорошо раздать милостыню, с просьбой о том, чтобы получившие ее помянули душу умершего человека.
Сколько стоят поминальные свечи и где их купить
Церковные свечи, конечно же, покупают только в храме, ведь они означают союз между храмом и человеком. Важным является и то, что все церковные свечи освящаются, а это тоже нужный ритуал христианской веры. Покупая свечу, вы тем самым жертвуете свои деньги на храм.
Поминальные свечи бывают разными, также и цены на них отличаются между собой. Обычная восковая поминальная свеча стоит от 5 рублей, цены на свечи, в комплект к которым входят поминальные стихи от близких и родных, колеблются от 50 до 400 рублей за штуку.
Нужно помнить, что свеча – это всего лишь зрительный образ, помогающий в обращении к Богу, главное здесь – вера, чистые помыслы и искренняя молитва.
Как правильно ставить свечку за упокой: каноны и традиции
Церковная свеча символизирует собой добровольную жертву Богу и его Дому, свидетельствует о вере, пламенной любви к святому, причастности к Божественному свету и надежде на помощь Всевышнего.
Один из литургистов, живший в 15-м столетии, считает, что исходное значение зажжённой свечи в церкви заключается в неоскверненности и чистоте человека, который ее принес, установил и поджег.
Податливый, быстроплавящийся и мягкий воск означает готовность внимать Божьим заповедям и следовать им без пререканий. Горящий фитиль символизирует полное очищение подносителя и его «превращение» в духовно обновленное существо.
Перед тем как впервые ставить свечку за упокой родного человека, стоит ознакомиться поверхностной классификацией церковных светильников, которые несут не только практическую функцию, но и означают ту духовную высоту, которая зажигает свет веры во всем мире.
К примеру, паникадила или многосвечник, является источником множества огней, похожих на те, которые зажигали люди, освященные благодатью Святого Духа.
Как чтить память усопшим?
Свечи за упокой ставятся тогда, когда человек хочет послать своему умершему родственнику или просто знакомому часть своей любви и мирского света. Это очень нужно душе, которая находится в аду, и не ощущает вокруг себя ничего кроме тьмы и пустоты. Пребывающей в раю душе послание станет символом того, что о ней не забывают, и вспоминают с любовью.
Теперь о том, как первый раз и правильно ставить свечи за упокой в церкви:
- Приобрести необходимый атрибут у специальной стойки, не потратив на него большой суммы, и тем самым внести благотворительный взнос на развитие и существование храма;
- Отыскать икону с изображением Господнего распятия и два раза перекреститься перед ней. Обычно перед этим ликом находится мраморный или металлический столик с ячейками;
- Фитиль можно зажечь или от лампадки, или от уже горящих свечей. Важно следить, чтобы воск не закапал столик или ячейки;
- Свечку установите строго вертикально, не дайте ей прикасаться к другим восковым изделиям, а если свободной ячейки нет, просто положите незажженную свечу на столик, и ее обязательно подожгут церковнослужители;
- Обязательно произнесите молитву, вслух или про себя – не столь важно, правильно говорить ее – значит, верить в сказанное, креститься и чувствовать каждое слово душой;
- Закончить процедуру можно простым отходом в сторону.
Если у вас отсутствует возможность посещения церкви, поставить свечку за упокой вы можете и у себя дома, для чего потребуется домашний вариант иконостаса. Постарайтесь провести ритуал в темное время суток, или на его время задерните окна плотными шторами. Искренне молиться нужно начинать в момент зажигания фитиля.
Некрещенные усопшие: можно ли их вспомнить в церкви?
Священнослужители считают некрещеного умершего человека непричастным к церкви, заблудшей душой, имя которой недопустимо произносить вслух во время литургии, вписывать его в записки о молебне, и просто проговаривать во всеуслышание по время общей или личной молитвы.
Максимум, что разрешено – это молча зажечь фитиль, и так же мысленно вознести обращение.
В качестве положительного ответа на вопрос того, можно ли ставить свечку за упокой усопшего некрещеного человека, принимается тот факт, что сие действие разрешено реализовать в домашних условиях, используя личный набор икон.
Что церковь думает о самоубийцах?
Наверное, вы заметили, что самоубийц хоронят за кладбищенской оградой. Возникал ли у вас вопрос, почему это так? Оказывается, что церковь совершенно не приемлет людей, решивших по собственной инициативе лишить себя самого ценного Божьего дара – жизни, и проявляет это во всех возможных смыслах.
К примеру, если вы думаете о том, можно ли, вообще, ставить свечку за упокой суициднику, приготовьтесь к категоричному «нет» .
Мало того, не только нельзя зажигать фитиль, но и даже молиться (вслух или мысленно) о самоубийце, не говоря уже об обряде его отпевания.
Единственная «поблажка» – это возможность ставить свечки в домашних условиях, и то только с благословения церкви (если по всем правилам). Помолиться могут дозволить только самым близким родственникам.
Что касается отпевания, то его проводят в самых исключительных случаях, к примеру, когда самоубийца был нездоров в психическом плане.
В подобной ситуации разрешение придется получать от самого епископа или его официального представителя.
Когда и как долго нужно жечь заупокойные свечи?
Разобравшись с тем, куда конкретно ставить свечи за упокой, пора ознакомиться со сроками начала подобной процедуры. Оказывается, что церковь советует начать выполнять ритуал в тот день, когда человек скончался, и продолжать его минимум 40 дней, тем самым освещая душе дорогу.
Как часто это повторять потом – зависит от ваших личных желаний, главное, не перепутать, куда именно направиться с церковного порога.
Надеемся, наши советы помогли вам в полной мере разобраться в вопросе.
Какие молитвы за упокой души читать по усопшему?
Христианство считает, что пока человек жив, у него имеется свобода воли и человек вправе сам решать двигаться ли ему к богу или нет. Но когда человек уже умер, его воля больше не проявляется, что он при жизни сделал, то он и получит. Теперь после смерти, молитвы родных тянут душу к свету, которая не противится, а наоборот стремится к богу.
Кроме этого молитва за усопших призвана исцелить вас самих, приблизить вас к богу. Некоторые люди считают, что молитвы, посты, аскезы, закаляют человеческий дух, если человек на земле способен проявлять силу воли, то и загробной жизни ему будет легче устоять перед соблазном.
Молитва об усопших дома
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу”, “И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва ко Пресвятой Троице
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй (трижды);
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу”, “И ныне и присно и во веки веков. Аминь
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго
Господи, помилуй. (12 раз).
Со духи праведных скончавшихся душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.
В покоищи Твоем, Господи: идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.
Слава: Ты еси Бог, сошедый во ад и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.
И ныне: Едина Чистая и Непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися души его.
Псалом 90, Живый в помощи Вышняго.
Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Отверз уста моя, Спасе, слово ми подаждь молитися, Милосерде, о ныне преставленном, да покоиши душу его, Владыко.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Мертв быв плотию, Спасе, и во гробе положен с мертвыми, душу раба Твоего покой в месте злачне, яко Милосерд.
Слава: Молебный глас мой услыши, Боже Триипостасне, и учини душу преставленнаго в недрех Авраамлих, Избавителю.
И ныне: Ты, Пречистая Богородице, Егоже без искуса мужеска заченши родила еси, моли Сына Твоего подати покой рабу Твоему преставленному.
Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче Господи и Церкви Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.
В месте злачне, в месте покойне, идеже лицы святых веселятся, душу раба Твоего преставленнаго покой, Христе, Едине Милостиве.
Идеже лицы святых, тамо вчини, Владыко, послужившаго Тебе всем сердцем и воздвигшаго иго Твое на рамо свое, яко Един Владыка живота и смерти.
Слава: Небесный Отче Вседержителю, и Сыне Единородный, и Душе Святый Исходный, презри умершаго согрешения и в Церкви первенец всели его славити Тя со всеми угождшими Тебе.
И ныне: Яко Мати Святая Пресвятаго Бога, Владычице всяческих, Марие Богородице, со всеми святыми Сего моли душу упокоити раба Твоего в Небесных селениих.
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.
Сошедый в преисподняя, Христе, совоздвигл еси умершия вся, и преставльшагося от нас покой, Спасе, яко Щедр.
Никтоже без греха есть, токмо Ты Един, Владыко: сего ради преставленному и грехи остави, и в рай того всели.
Слава: Услыши, Троице Святая, гласы молебныя, приносимыя Тебе в церкви о усопшем, и Богоначальным Твоим светом озари душу, омраченную суетными привержении.
И ныне: Родила еси, Пречистая, без мужеска семене, Бога Совершенна и Человека Совершенна, вземлющаго грехи наша, Дево. Того моли, Госпоже, преставльшемуся рабу Твоему подати покой.
Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.
Имый живота и смерти власть, преставленнаго от нас покой, Христе Боже. Ты бо еси всех, Спасе, Покой и Живот.
На Тя, Спасе, надежду возложь, умерый отыде от нас, Ты же, Господи, ущедри его, яко Бог Многомилостив.
Слава: Просвети нас, Трисвяте, воспеваемый Владыко, молящихся Тебе, мир Небесный прияти, и в мирных селех душу вчини, отшедшую от временных, в надежде безконечныя жизни.
И ныне: Шуияго стояния, Пречистая, избавити преставленнаго умоли Сына Твоего, Дево Госпоже, яко Спаса и Бога нашего Мати Сущая.
Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
Ада испроверг, Владыко, воскресил еси умершия от века и ныне преставленнаго от нас в недро Авраамле Ты, Боже, всели, прегрешения вся отпустив, яко Милосерд.
Заповедь, юже ми дал еси, Боже, преступих и смертен бых, но Ты, Боже, сошедый во гроб и души яже от века воскресивый, не возстави мене, Владыко, на мучение, но на покой, преставленный вопиет Тебе нами, Многомилостиве.
Слава: Молим Тя, Безначальный Отче и Сыне и Душе Святый, злобою душезлобнаго мира озлобленную и к Тебе, Зиждителю, прешедшую душу во адово дно не отрини, Боже, Спасе мой.
И ныне: С небесе Христос Бог наш, яко дождь на руно, Пречистая, сниде на Тя, напаяя весь мир и изсушая вся безбожныя потоки, наводняяй всю землю разумом Своим, Приснодево, Того моли дати покой преставленному рабу Твоему.
Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.
Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
Владыко Христе Боже, егда хощеши судити миру, пощади душу раба Твоего, егоже от нас приял еси, вопиющаго: отцев наших Боже, благословен еси.
В пищи райстей, идеже праведных души веселятся послуживших Тебе, причти с ними, Христе, душу раба Твоего, воспевшаго: отец наших Боже, благословен еси.
Слава: Иудейския три отроки спасый во огни, в триех лицех воспетый, избави огня вечнаго усопшаго, воспевшаго Ти верно: отец наших Боже, благословен еси.
И ныне: Исаиа Тя Жезл нарече, Чистая, Даниил же Гору Несекомую, Иезекииль же Дверь, из Неяже пройде Христос, мы же Тя, Истинную Богородицу именующе, величаем.
Ирмос: Седмерицею пещь, халдейский мучитель, богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
Скончав течение и к Тебе прибегох, Господи, преставленный вопиет ныне: прегрешения остави, Христе Боже, и не осуди мене, егда хощеши судити всем, верно бо Тебе взывах: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.
Понесшаго, Владыко, иго Твое на раме Своем, и бремя Твое легкое, аще и не всегда, обаче в месте преподобных Твоих всели душу его, воспевшаго Тебе, Христе Спасе: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.
Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа.
Безначальная Троице Святая, Боже Отче и Сыне и Душе Святый, в лице святых причти душу преставленнаго раба Твоего и огня вечнаго избави, да Тя хвалит, воспевая во веки: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.
И ныне: Тя, Дево, пророчестии лицы прорекоша, прозряще бо Тя прозорливыма очима: ов убо Жезл нарече Тя, ин же Дверь Восточную, ов же Гору человеки Несекомую. Мы же исповедуем Тя воистинну Богородицу, Бога всяческих рождшую, Егоже моли упокоити преставленнаго во веки вся.
Ирмос: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.
Иисусе Боже мой, Спасе, Адамле Ты взял еси преступление и смерти вкусил еси, да человеки от нея свободиши, Милосерде. Темже молим Тя, Милостиве: преставленнаго покой, яко Благ, во дворех святых Твоих, яко Един Всеблагий и Милосердый.
Несть никтоже, Милосерде, иже не согреши в человецех, токмо Ты Един, Иисусе Христе, вземляй грехи всего мира. Темже, очистив раба Твоего от прегрешений, вчини во святых Твоих дворех: Ты бо Живот еси и Покой, и Свет, и Веселие всех Тебе благоугодивших.
Слава: Удивися все естество человеческое, како Безначальнаго Отца Сын cый Единородный, плоть от Девы действом Святаго Духа приял еси, и пострадал еси яко человек, да умершия оживиши. Тем и преставленнаго ныне от нас, прилежно молим Тя, во стране живых, яко Благ, всели.
И ныне: Невесту Тя нарицаем, Пречистая, Отца невидимаго и Матерь Сына из Тебе Духом Святым воплощеннаго, и Молебницу Тя о усопшем рабе Твоем, предлагаем: Тебе бо Помощницу имамы земнии, и любовию поюще Тя величаем.
Достойно есть: Трисвятое. По Отче наш:
Един естеством сый Животворец, Христе, и благости воистинну неизследимая пучина, ныне преставльшагося раба Твоего Царствия Твоего сподоби: Ты бо Един еси имеяй множество щедрот и безсмертие.
Слава, и ныне, Богородичен:
Источник живота рождшая, Владычице, Избавителя миру Иисуса Господа, Того прилежно моли безконечнаго живота преставльшагося ныне раба Твоего сподобити: Ты бо христиан Едина еси известнейшая Помощница.
Господи, помилуй (12). И молитву сию:
Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имярек), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящим Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда.
Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Молитва об усопшем до 40 дней
Затем обычно 3 или все 40 дней после смерти читается Псалтырь. Чтение псалтыря это труд и весьма не малый. Чаще всего Псалтырь читают по очереди родные и близкие покойного. Читать псалтырь может любой православный верующий, однако присутствие при этом близкого родственника считается очень хорошим знаком.
Как ставить свечи за упокой?
Как правильно ставить свечи за упокой? Для начала вы должны приобрести свечку в церковной лавке. Подойдите к столику, перекреститесь два раза и зажгите свою свечу, поднеся ее к другим зажжённым свечкам. Поставьте свечку в свободную ячейку и скажите «Упокой, Господи, душу усопшего раба Твоего (имя)».
После этого можно постоять подумать о покойном глядя на пламя свечи. Свечи за здравие принято ставить за круглый стол. Свечи за упокой обычно ставят в любой день с 1 по 40. Как только у близких людей появляется желание помянуть покойного.
Молитва на 9 день по усопшему
В 9 и 40 дни принято особо молиться об усопшем. В эти дни приходят в храм заранее до начала литургии и подают записку в церковную лавку об упокоении усопшего. До сорокового дня в записке пишут “новопреставленный (имя)”. В храме совершается Поминовение усопшего на Божественной Литургии, перед или после литургии служится панихида. В дни великого поста вместо панихиды читают литию.
Текст молитвы по усопшему до 40 дней дома или на кладбище
Молитвами святых отец наших, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй. Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды.)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй. (12 раз.)
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон.)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон.)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон.)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа, слава Тебе, Боже (трижды).
Со духи праведных скончавшихся, душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.
В покоище Твоем, Господи, идеже вей святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Ты еси Бог, сошедший во ад и узы окованных разрешивши. Сам и душу раба Твоего упокой.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь: Едина Чистая и Непорочная Дево, Бога без семени рождшая, моли спастися душе его.
Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.
Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси и в землю отъидеши, аможе вей человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господи, помилуй (трижды), благослови.
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь.
Во блаженном успении, вечный покой подаждь. Господи, усопшему рабу Твоему (имя) и сотвори ему вечную память.
Вечная память (трижды).
Душа его во благих водворится, и память его в род и род.
Можно делать поминки раньше 40 дней?
40 день считается очень важным и решающим рубежом для души усопшего, а потому церковное поминовение совершается точно в этот день. Например, можно прийти на раннюю литургию, а после пойти на работу. Однако поминальный стол разрешается накрывать и в другие дни. Например, если поминки выпали на рождество или в будний день, когда родственники не могут собраться даже вечером. Однако поминать в этом случае лучше раньше, так как после 40 дня по верованиям христиан исход души уже предопределен.
Какие молитвы читают после 40 дней смерти ?
-В годовщину смерти;
– Дмитриевская суббота (суббота перед 8 ноября);
Молитва на год после смерти
Молитвы читаемые дома 40 дней по усопшему
Молитвы по некрещеным усопшим
Молитвы – Мученику Уару
О, святый мучениче Уаре досточудный, ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небеснаго Царя пред мучителем исповедал еси, и о Нем усердно пострадал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко прославляемаго от Владыки Христа славою Небесною, Иже дарова тебе благодать великаго к Нему дерзновения, и ныне предстоиши Ему со Ангелы, и в Вышних ликуеши, и зриши ясно Святую Троицу, и светом Безначальнаго Сияния наслаждаешися, воспомяни и наших сродников томление, умерших в нечестии, приими наше прошение, и якоже Клеопатрин род неверный молитвами твоими от вечных мук свободил еси, тако воспомяни елицы противобожне погребенныя, умершия некрещенными, потщися испросити оным от вечныя тьмы избавление, да вси едиными усты и единем сердцем восхвалим Премилосерднаго Творца во веки веков. Аминь.
Воинством святых страстотерпец страждущих законне,/ зря онех, показал еси мужески крепость свою./И устремився на страсть волею,/ и умрети вожделе за Христа,/ Иже приял еси почесть победы твоего страдания, Уаре,/ моли спастися душам нашим.
Христу последуя, мучениче Уаре,/ Того испив чашу,/ и мучения венцем увязеся,/ и со Ангелы ликовствуеши:// моли непрестанно за души наша.
Ирмос: Колесницегонителя фараона погрузи, чудотворяй иногда, Моисейский жезл крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.
Припев: Святый мучениче Уаре, моли Бога о нас.
Умолен буди, Господи, святым Твоим Уаром мучеником и облецися в милость и щедроты; и сия даже до ада излиются, Человеколюбче, и ущедрят, яже от нас просимыя (имена), богатным Твоим милосердием.
Мучениче Христов великий, озлобленныя и безпомощныя вспомяни (имена), седящая во мраце тьмы непросветимыя, и не престани, припадая ко щедрому Господу, дондеже утешитя богатным Своим милосердием.
Слава: О роде Клеопатры дивныя умолити возмогл еси, славный страстотерпче, убо и днесь, возмогая, возможеши свободити от мук (имена), иже от нас воспоминаемыя, аще прилежно о них ко Господу помолишися, тебе бо ради утешит я Владыка богатным Своим милосердием.
И ныне: Безпомощным Благая Помощнице, призри от славы Своея, Владычице, ко мраку адову, и виждь беды умиленных, пред Тобою нами воспоминаемых (имена), и не престани о них умоляя Своего Сына и щедраго Господа и Владыку, дондеже утешит я богатным Своим милосердием.
Ирмос: Утвержден в начале Небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко честь свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.
Лик святых Сил Небесных подвигни с собою на молитву, мучениче, и сотвори дело пречудно, и велико и честно, паче же радость неимущим надежды и утешения не уповающим, горьким нашим неверно умершим прародителем и еже с ними воспоминаемым (имена), еже даровати сим от Господа прощение и велию милость.
Изрядный страстотерпче и Христу любимый, увеждь, коль желательна свобода мучимым и отрада, сице убо и наши сродники, и иже с ними неверия ради вечныя муки притяжавшия (имена), меры не обрящут своим радостем, аще изпросиши сим от Господа прощение и велию милость.
Слава: Уаре, добропобедный страдальче, милостив буди и к нашим молением, и зри удрученных (имена) несказанную нужду, и сам, от жалости понужден, неотступно молися к человеколюбцу Владыце, да подаст им прощение и велию милость.
И ныне: Всемирная надеждо, Богоприятное селение, наше к Богу примирение, Марие Владычице, приими прошения настоящего предстояния и не престани моляся к Сыну Своему и всяческих Господу, да подаст безнадежным (имена) Тебе ради прощение и велию милость.
Аще молишися за весь мир, великомучениче, и не престаеши, прося всем милости и всяким преступником всеми образы люто Владыце досадившим и непрестанно досаждающим, иже мертвыми делы себе до конца умертвившими и ничтоже приобретшим, яко зло сотворившим, такоже, страстотерпче, предстали и о наших умерших сродницех (имена), яко возможная начиная, не отступи, моляся и припадая к милующему всех Господу, да простит и помилует, иже во тьме седящия и люте зело огорченныя.
Другой седален, глас 3:
Радости вечныя насельниче, Небесному покою тезоименитый, Уаре великий, дерзая, да дерзнеши воспомянути пред Господом умиленныя четы наших прародителей, аще бо и не в гробе оных полагаем тя, усердным же прошением к жалости, еже от них, совокупляем тя. Темже припади и молися, не отринет бо предстояния твоего Владыка, но от безмерныя благости преклонен, пошлет преогорченным избавление и велию милость.
Пресвятая Госпоже, от Небесных Сил превоспеваемая, и выну возвеличаемая, Мати Царя всяческих, где убо и когда хощет умножитися Твоя слава и величество, не тогда ли, егда грешныя заступаеши и весь мир молитвами Своими покрываеши, темже и днесь умножи, Владычице, велелепоту Твоего превозхождения, избави теплыми Твоими молитвами от лютых мук неверныя наша и некрещеныя сродники, и с яже о них и с ними воспоминаемыя (имена), и подаждь оным избавление и велию милость.
Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.
Ельма убо, страстотерпче, всех любиши с верою к тебе прибегающих, темже и любим быти от молящих тя благопоспеши. Что же ино с желанием прославити тя Человеколюбивый сотворит, не поданием ли просимыя милости умиленным и всякия отрады лишенным вечным узником (имена), тако и впредь, о добрый мучениче, не оскудей о сих моляся.
Зима люта и спасения безплодне облежит в нечестиих умершия и плач безотраден, зде убо вочтени суть, иже от нас вспоминаемыя (имена). Ты же, страстотерпче, соединити сих к роду праведник потщися и не оскудей о них моляся.
Слава: Адова мрачная темница во веки да не обымет прародители и сродники наша и вся, воспоминаемыя с ними: тебе, дивному страдальцу, силу неверия и греховную мощь низложившу, тако и впредь сих еже с Клеопатриным родом простити не оскудей, мучениче, моляся.
И ныне: Тобою, Пречистая, познахом славити всяческих Содетеля, и от Тебе Плотоносца непрелестна Спаса величати навыкохом, и Тя, Владычицу, хвалим, и Тебе поклоняемся, и молим, помилуй умершия в неверии наша сродники (имена), и еже избавити сих не оскудей к Сыну моляся.
Ирмос: Всяку мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходшый, и покрыла меня есть чуждая тьма, окаянного, но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.
Всяко дарование, мучениче, и всяка милость от милостиваго Господа изливаемы, аще и предивны, и пречудесны суть, слагаеми же к прощению в нечестии умерших (имена), величество преизящно сему оставляют. Темже и днесь великая сотворити потщися, Владыку, мучениче, умолити.
Не отвратися, Господи, от нашего умиления, ниже помяни множество грехов наших, паче помяни древния Своя милости, и ради щедрот Твоих, и ради Уара страдальца добляго, не оскудей в богатстве безмерного Твоего милосердия, но излей милости и прощение, еже от нас вспоминаемым (имена).
Слава: Есть убо, великомучениче, и достизает человеколюбие Владычне и к сущим в мори далече, темже предстани и днесь и, припадая, умоли Его, еже помиловати удаленныя и веры, и Крещения отчужденныя умершия наша сродники и всем, иже с ними воспоминаемым (имена), даровати прощение и велию милость.
И ныне: Предстани, Владычице, нашему изнеможению, и буди выну в нуждах, помогая нам всюду и присно, Ты бо еси христианская Надежда и Упование, темже не отрини наша прошения, но сотвори совершенна и исполненна неисписанною Твоею благодатию.
Ирмос: Очистимя, Спасе, много бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.
Шатания вражия да не возрадуются, души в корысть получивши, ты же, мучениче, теплыми своими молитвами разруши хотения его, умоляя Господа еже простити нами воспоминаемые (имена), и от вечныя муки тоя и нас избавити.
Начало нашему подвигу Клеопатрина рода прощение, отсюду убо виновньи восприяхом возставити тя на молитву, и о еже нами поминаемых (имена) не презри, великомучениче, и не отрини грешных предстояние, но потщився, испроси у Владыки Христа оным прощение и от горьких мук избавление.
Слава: Иже неверия ради срете конец зол, и чаяние благих весьма погибе прогневания Божия ради, ты же, страстотерпче, дерзновение прием, радость отпущения вместо страшнаго томления от Небеснаго Царя изпроси и, извед от горести, соблюди во Владычней милости.
И ныне: Кая, Владычице, злоба превозможет Твоя Матерния молитвы? Воистину убо, аще предстанеши и днесь, моля за просимыя Тобою (имена), сотвориши оным радостное прощение, избавление и велию милость.
Христу последуя, мучениче Уаре, Того испив чашу, и венцем мучения увязеся, и со Ангелы ликовствуеши, моли непрестанно за души наша.
Воспомяни наша глаголы, светлый жителю небесный, Христов славный великомучениче Уаре, вечному покою тезоименитый, и великими твоими страдании непроходимое и светлое покоище приобретый от непреходныя темницы, и томления непрестаннаго, и нужды, потщися Богоприятными твоими молитвами избавити рабы умиленныя (имена), ихже ради молим тя, предстояще и во усердии взывающе, исполни наша прошения, святе, и Христа Бога моли непрестанно за души наша.
Ирмос: Божия счизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Яко же солнце, Господи, всех просвещаеши, и всем дождь независтно изливаеши, и прогневающим Тя милость непрестанно даруеши, и ныне послушай Уара, Твоего страдальца, и пролей милость Твою до конца оныя отчужденным сродником нашим и яже с ними неверными (имена), Человеколюбче.
Ныне, якоже и прежде, щедр пребуди, Господи, и умолен явися, Владыко, якоже о Клеопатре содея, сице и о нас, Милостиве, сотвори: поели Своя щедроты и милосердие ко еже нами воспоминаемым (имена), источник бо еси милости неисчерпаемый.
Слава: Аще пророк, восперяяся, поет милости Твоя, Господи, во веки, убо не оскудевша Тя в щедротах веруем, яко милосердия Твоего пределы неизмеримы, и от пучины во глубину потопшим излияти милости Тя умоляем, исполни убо ради мученика сие, о Владыко наш.
И ныне: Гору Тя сказует премудрый во пророцех, мы же тому и еже от Тебе Каменю Богородия изыти без примешения мужеска, веруем; Имже наше спасение и от глубин адовых возведение получихом, Владычице, возведи и днесь от ада воспоминаемыя нами (имена), да Тя, Всемилостивую, непрестанно величаем.
Ирмос: Мусикийским органом согласующим и людем безчисленным поклоняющемся образу в Деире, три отроцы не повинувшеся, Господа воспеваху и славословляху во вся веки.
Шары да будут словеса древняя Твоя милости, Господи, сказующия и нашу надежду воздвижущия, яко послушал еси святыя Твоя, Господи, еже помиловати неверныя умершия, ихже и днесь приводим Ти на молитву, да прошения их ради ущедриши инославно умершия (имена), ведением и неведением Тебе, Владыко, досадившия.
Агнче Божий, Пречистою Своею Кровию нас искупивый, Феклино и блаженного Григория моление услышав, Мефодия со многими и Макария прием прошения, и отраду, и избаву зловерным подав умершим, и Златоустаго о сих молитися написати воздвигнув, приими убо, Владыка, с сим славнаго Уара и молитвами их воспоминаемыя (имена) от нас прости и помилуй.
Слава: Радость нам изпроси, великомучениче, возвеселимся бо, аще обрящем твоими молитвами избавленныя от вечных мук наша сродники (имена): всегда бо Твоя молитвы Владыко слышит и прошения исполняет, ты же убо не оскудей о сих и ныне моляся, да тя выну прославляем.
И ныне: Пренепорочная Владычице, обилуй множеством милосердия и щедрот, дивная и безневестная Мати Царева, нам бо милости взыскающим, где инде сию обрящем, аще не к Тебе поспешим, припадающе, Ты бо поток сладости преизобилен нам родила еси, Преблагословенная.
Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес, тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.
О Бозе да возможеши, Уаре славный, богоприятными твоими молитвами восприяти и излияти милости, иже до конца оныя отчужденным, Един бо есть щедрот и милосердия Родитель, и вся Ему возможна яко Владыце, к Нему же неотступно, страдальче, молися простити и помиловати яже от нас воспоминаемыя (имена).
Дело соверши предивно, о великомучениче, и славе твоей прикладно, еже от Господа прощение и праведнаго Его гнева пременение испросити огорченным темнаго зловерия ради нашим прародителем и еже сих, в горести и во ожидании лютейших сущих (имена), да возмеши в безстрашное избавление, идеже веси Владыка прощенныя положити.
Слава: И кое убо чудо явится сего дивнейши, кая слава знаменитейши, и кое милосердие таковаго больши, аще ты, мучениче, сожалев, умолиши милостиваго Господа отпустити грех нечестия, иже от нас поминаемых (имена), и лютаго томления оных избавити.
И ныне: Владычице милостивая, человеколюбивая и зло не помнящая, приими жалость нашего прошения и ходатайствуй неотступно о милости к милостивому Твоему Сыну и Владыце, еже помиловати и простити грех инославия умершим сродникам нашим и яже с ними помянутым (имена), отпущение и место сим милости неотъемлемо подати.
Праведно убо да будет, Владыко Господи, простившему Ти Клеопатрины прародители, и днесь услышати молитву Уара Твоего великомученика и наше, многогрешных, предстояние: от мук избавити, иже с жалостью пред Тобою вспоминаемыя (имена). Темже ускори, Щедрый, и потщися яко милостив помиловата сих, яко можеши, хотяй.
Потщися, Владычице, услышати нашу молитву, яже в Твоей Церкви к Тебе приносимую, и Сама, Богородительнице, преклони на милость Сына Своего и Владыку еже помиловата и от праведного гнева разрешити умершия прародители, други же и сродники наша (имена), ускори убо, Всемилостивая, избавити сих, можеши бо яко милостива, хотящая всем милости.
Молитва об усопших самоубийцах
Какие молитвы читать дома по усопшим?
Молитва за упокой души усопших
Молитва детей об усопших родителях или молитва об усопшей матери и отце
Молитва об усопших детях
Молитва об усопшей жене
К чему снится покойный или покойная: бабушка, отец, муж, мама, дедушка, друг, жена, сын, дочь, сестра, свекровь, брат живым?
Необычные похороны в Индии, Египте, Гане, Тибете и море
Что говорят на похоронах и поминках: слова соболезнования по поводу смерти
Как вести себя на похоронах, поминках, кладбище после похорон?
Поминки: что делать на 3-9 дней или что происходит с душой на 40 день после смерти?
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.