Чудотворные слова: молитва помилуй мя боже при соборовании в полном описании из всех найденных нами источников.
Оглавление
Молитва помилуй мя боже при соборовании
Приход МЧЧ. ВАЛЕНТИНА И ПАСИКРАТА г. Ульма
Храм иконы БОЖИЕЙ МАТЕРИ „ЗНАМЕНИЕ“ КУРСКАЯ КОРЕННАЯ
РУССКАЯ ПРАВОСЛАВНАЯ ЦЕРКОВЬ
МОСКОВСКИЙ ПАТРИАРХАТ · БЕРЛИНСКАЯ ЕПАРХИЯ
Таинство Елеосвящения
О снование для появления этого Таинства в Церкви мы находим в Евангелии, в Соборном Послании апостола Иакова: "Болен ли кто из вас, пусть призовет пресвитеров Церкви, и пусть помолятся над ним, помазав его елеем во имя Господне. И молитва веры исцелит болящего, и восставит его Господь; и если он соделал грехи, простятся ему." (Иаков 5.14,15) В этих словах Апостола раскрыт смысл Таинства Елеосвящения.
Прежде всего, само название этого Таинства говорит о том, что действие в Нём Благодати Святого Духа осуществляется посредством освященного растительного масла – елея (как правило, оливкового).
По слову Апостола, посредством молитвы священников и помазания освященным маслом совершаются два благодатных действия: исцеление недугов и прощение грехов.
Но ведь для прощения грехов существует Таинство Покаяния. Правильно, но только в Таинстве Покаяния прощаются те грехи, которые христианин вспомнил, раскаялся в них и открыл на исповеди. Забытые же, неисповеданные грехи, продолжают отягощать человеческую душу, разрушая её и становясь источником душевных и телесных недугов. Таинство Елеосвящения, очищая душу от этих забытых, неисповеданных грехов, устраняет первопричину болезней и, по вере, дарует христианину совершенное исцеление.
А так как все мы – недужные или ощущающие себя физически здоровыми – имеем забытые, или в неведении совершенные грехи, то не должны пренебрегать возможностью очиститься от них в Таинстве Елеосвящения.
По существующей в Русской Православной Церкви традиции все христиане, даже здоровые, один раз в год, обычно Великим Постом, приходят в храм для совершения над ними Таинства Елеосвящения.
Больным же тем более надо приглашать священника для совершения этого Таинства. Медицина борется только с последствиями заболевания, не устраняя его первопричину, которая лежит в области духовной жизни человека. Таинство Елеосвящения, устраняя эту первопричину, даёт возможность медицине успешно побеждать и последствия недугов.
Соборованием Таинство Елеосвящения называют потому, что, по возможности, Оно совершается собором (собранием) из семи священников, каждый из которых читает один из входящих в это Таинство отрывок Евангелия с прилагаемыми к нему молитвами и единожды помазывает болящего освященным елеем.
Впрочем, и один священник, носящий на себе всю полноту священнической Благодати, может совершать это Таинство. В этом случае он один прочитывает все семь отрывков из Евангелия с молитвами, и сам же, после каждого чтения, помазывает больного, в общей сложности, семь раз.
Таинство Елеосвящения избавляет от забытых, а не намеренно скрытых грехов. Если вашу христианскую совесть тяготит какой-либо грех, то, прежде всего, необходимо покаяться в нем на исповеди. Тем более, если вы давно не посещали храм Божий, не исповедовались и не причащались, то начинать нужно не с Таинства Елеосвящения, а с Таинства Покаяния.
Особой подготовки к Таинству Елеосвящения не требуется, отчасти оттого, что оно совершается во время поста. Но следует помнить, что, по слову апостола Иакова, только “молитва веры исцелит болящего”. Каждому дается по вере его. Поэтому, при подготовке к Таинству желательно усилить свой покаянный и молитвенный настрой.
В нашем Храме Таинство Елеосвящения, как правило, совершается на Страстной Седмице Великого Поста. А в Великий Четверг, день воспоминания Тайной Вечери, все православные христиане причащаются Святых Христовых Таин. Участие в этих Таинствах в канун праздника Пасхи Христовой дают великую духовную силу, подкрепляет и физические силы. И если вы стремитесь жить по заповедям Божиим и быть настоящими христианами, посвятите это спасительное время для своего духовного становления.
К Таинству Елеосвящения следует прибегать лишь в случае тяжелых недугов, тем более в случае, если под угрозой находится ваша жизнь. Обычные же болезни мы должны переносить стойко, благодаря Бога, хотя это и нелегко.
Во время соборования елеем (маслом) помазуются лицо, руки и грудь, поэтому приходить к Таинству желательно в одежде, позволяющей осуществить помазание.
После седьмого, последнего, помазания священник кладет больному Евангелие на голову и читает разрешительную молитву. В Храме, при большом стечении участвующих в Таинстве, Евангелие возлагается на головы нескольких человек, остальные же подходят поближе, вплотную друг к другу, и в знак смирения и благоговения склоняют головы.
Елей в таинстве елеосвящения обычно используют смешанным с вином.
Необходимо иметь при себе
- Бумажные салфетки или платочки, чтобы промокнуть освященное масло. Обычно, салфетки по окончании совершения Таинства собирает служащий Храма, затем они сжигаются. Не стоит выбрасывать салфетки с освященным маслом в обычный мусорный ящик!
- До начала богослужения, нужно приобрести свечу (лучше большую). Свечи зажигаются на чтение Евангелия. А также приготовить небольшой кусочек бумаги, «воротничок», который надевается на свечу и не дает воску капать на пол. Не пренебрегайте этим советом! Таким образом, пол Храма останется чистым. Свечу с Соборования вы можете взять домой и зажигать ее во время молитвы в дни болезни.
- Если составляется общий список соборующихся, обязательно запишитесь. Когда во время совершения Таинства священник просит назвать свое имя, вы называете его негромко вслух.
- Во время помазания, все присутствующие поют следующие молитвы: «Помилуй мя, Боже. Помилуй мя, Владыко. Помилуй мя, Святый. Исцели мя, Боже. Исцели мя, Владыко. Исцели мя, Святый».
- Обычно, по окончании богослужения присутствующим раздается освященное масло. Вы можете принести растительное масло с собой (лучше, конечно, оливковое) и освятить его. Для этого бутылку с маслом надо передать служащим Храма.
Germany · 89073 Ulm · Judenhof 9
Тел: + 49 (0)731 – 184 91 65 · Факс: + 49 (0)731 – 184 91 66
Соборование (Елеосвящение)
/Пространный Христианский Катехизис/
Человек, над которым совершается Таинство елеосвящения, должен исповедывать православную веру, прежде елеосвящения приготовляется к Таинству покаянием и исповедью и после или прежде елеосвящения приобщается святых Таин. Таинство елеосвящения, как врачевство, может быть повторяемо.
Елеосвящение совершается в собрании, или в церкви, или дома, среди собрания людей. Притом святая Церковь желает, чтобы при совершении Таинства елеосвящения, или молитвомаслия, был собор пресвитеров. Отсюда Таинство елеосвящения именуется “соборованием”. Семь пресвитеров назначается потому, что при елеосвящении бывает семь чтений из Евангелий, семь молитв и столько же помазаний. Здесь же седмеричное число избрано в знак семи даров Святого Духа и в сообразность числу молитв и поклонений пророка Елисея, которыми он воскресил отрока (4 Цар. 4, 35), в подражание числу молитв пророка Илии, которыми заключил небо на три года с половиною (3 Цар. 18, 43), сообразно числу семикратного погружения Неемана в воде Иорданской, после чего он очистился (Деян. 21, 26-27). Но Церковь допускает совершение елеосвящения трем и двум пресвитерам. В крайнем же случае дозволяется совершение Таинства и одному священнику, с тем однако же, чтобы он совершал его от лица собора священников и произносил все молитвы, сколько их есть, и совершал семь помазаний.
При совершении Таинства елеосвящения ставится стол и на нем блюдо с пшеницею, зерна которой служат изображением зародыша и новой жизни – выздоровления и – жизни по смерти тела – воскресения (Ин. 12, 24; 1 Кор. 15, 36-38). Вверху пшеницы ставится кандило праздное (сосуд), в который вливается елей, служащий видимым знаком благодати исцеления (Мк. 6, 13). И вино, в знамение крови Христовой, излиянной на кресте для спасения людей. Елей должен быть чистый, без примесей. Соединение елея с вином делается в подражание тому врачевству, какое употребил для болящего самарянин (Лк. 10, 34; Нов. Скр., ч. 6, гл. 14 § 5).Около сосуда с елеем водружаются в пшеницу семь стручьев, обитых бумагою (хлопчатою), к помазанию. Обыкновенно сюда же вставляют семь зажженных свечей. На столе, кроме того, полагается Евангелие и крест. Священники в фелонях становятся около стола, и они, равно и все присутствующие, имеют зажженные свечи. Первый из священников, окадив стол и всех людей, и обратясь к востоку, начинает возгласом: “Благословен Бог наш”.
Богослужение Таинства елеосвящения состоит из трех частей: во-первых, молебного пения; во-вторых, освящения елея и, в-третьих, собственно помазания елеем.
Молебное пение подобно утрени, совершаемой в дни поста и покаяния. После обычных начальных молитв утрени читается (как бы вместо шестопсалмия) псалом 142: “Господи услыши молитву мою”; далее следует ектения: “Паки и паки миром Господу помолимся” и, после возгласа: “Яко подобает”, поется “Аллилуиа” (так же как на утрени в дни поста, вместо “Бог Господь”). Затем – тропари: “Помилуй нас, Господи”, 50 псалом: “Помилуй мя, Боже” (поемый на утрени пред каноном); потом поется канон. Припев к канону: “Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе. После него – ексапостилларий и стихиры (Требн.) В каноне и стихирах испрашивается больному исцеление от его недугов и болезней. После 3, 6 и 9-й песен канона бывают малая ектения. После стихир поется: “Трисвятое”, “Отче наш” и тропарь: Скорый в заступлении един сый Христе”. Затем следует вторая часть Богослужения – елеосвящение.
Возглашается ектения: “Миром Господу помолимся”, в которой возносится моление: “О еже благословитися елею сему, силою и действом и наитием Святого Духа”; – “О еже приити благодати Святого Духа”. Потом первый из священников читает вслух молитву над кандилом и елеем, в которой просит Бога освятить елей и соделать его целительным для помазующегося. Прочие священники читают сию молитву тихо, подобно тому, как во время призывания Святого Духа на дары в Таинстве евхаристии при соборном служении. После молитвы поются тропари – Христу Спасителю, святому апостолу Иакову, святителю Николаю Чудотворцу, святителю Дмитрию Мироточивому, целителю Пантелеймону, святым бессребреникам, святому Иоанну Богослову и Пресвятой Богородице. Далее следует третья часть Богослужения – елеопомазание.
Третью часть елеосвящения составляют семь чтений из Апостола, столько же чтений из Евангелия, семь молитв и семь помазаний елеем. Чтения и помазания совершаются таким образом: пред каждым чтением Апостола произносится особый прокимен, а после чтения поется “Аллилуиа” с аллилуарием; затем читается Евангелие. После каждого чтения Евангелия произносится одна и та же краткая ектения: “Помилуй нас, Боже”, в которой молятся о здравии больного и о прощении грехов ему; вслед за этой ектенией читается каждый раз особая молитва о даровании больному исцеления и прощения грехов. Затем совершается помазание елеем при чтении молитвы: “Отче Святый”. “Вземлет иерей стручец и, омочив (его) во святый елей, помазует болящего крестообразно на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках обе на стороны” (Требник), то есть помазываются те части тела, чрез которые грех удобнее вселяется в душу человека. О молитве “Отче святый” в Требнике сказано, что “сия молитва глаголется от единого коегождо священника, по еже рещи Евангелие и молитву помазуещего, вкупе елеем недугующего”, то есть молитва “Отче Святый Врачу” произносится тем одним священником, который помазывает елеем. А помазывает по очереди каждый из семи священников, совершающих Таинство. Тот же священник из числа семи, которому приходится помазывать больного елеем, читает пред тем Евангелие и после него особую молитву о недугующем. Обыкновенно он же пред Евангелием, а также пред Апостолом говорит: “Мир всем” и произносит возглас по ектении; “Помилуй нас, Боже”. После седьмого помазания “больной, приемляй елеосвящение, аще может, сам входит посреде священников, или держима от своих си стоит, или сидит. Аще же не может сам, священницы сами обстоят его, на одре лежащего”.
Настоятель, взяв святое Евангелие и разогнув его, возлагает письменами на главе больного, как бы руку Самого Спасителя, исцеляющего недужных чрез прикосновение. Евангелие придерживают все священники. Настоятель же не возлагает руки, но читает во всеуслышание молитву, называемую разрешительною, в которой говорит “Царю святый. не полагаю руку мою грешную на главу пришедшего к Тебе во гресех. но Твою руку крепкую и сильную, яже во святом Евангелии сем, еже сослужители мои держат на главе раба Твоего” (Требник). Таким образом, в этой молитве, читаемой настоятелем, принимают молитвенное участие и прочие священники тем, что придерживают святое Евангелие руками. Обыкновенно больной постоянно во время чтения молитвы повторяет “Господи, помилуй”. Снятое с главы больного Евангелие дают ему целовать. Затем диакон произносит краткую ектению: “Помилуй нас, Боже”, поют стихиры бессребреникам, целителям и Пресвятой Богородице и бывает отпуст, на котором воспоминаются сила животворящего креста Господня и молитвы святого славного и всехвального апостола Иакова, первого архиерея Иерусалимского, брата Божия, побуждавшего к совершению таинства елеосвящения (Иак. 5, 14, 15). Потом больной просит прощения, что составляет принадлежность молитв покаянных (в пост). Больной прежде всего обращается к священникам. “И полагает поклон приемый молитвомаслие, глаголя трижды: “Благословите, отцы святии, простите мя грешного”. И приим от них благословение и прощение, отходит, благодаря Бога” (Требник). Таинство почитается оконченным, если иерей освященным елеем над болящим успел умирающего раз помазать и прочитать совершительную молитву: “Отче Врачу”.
“Требн. М.Петра Могилы”
Рейтинг популярности – на эти публикации чаще всего ссылаются:
Порядок совершения Таинства Елеосвящения
Таинство совершается семью священниками (и другим числом) в храме или в доме, над одним или над многими больными
Для совершения таинства ставят столик и на нем: Св. Евангелие, Крест и блюдо с пшеницей, в пшеницу же — небольшой сосуд (лампаду) с елеем, соединенным с вином, а вокруг сосуда в пшеницу вставляют семь помазков (палочек, обвитых бумагою или ватою) и семь свечей. Священники облачившись, становятся вокруг столика; им и присутствующим раздаются свечи. Предстоятельствующий священник, окадив елей и все находящееся на столике, а также храм (или дом) и народ, возглашает:
Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды) Слава, и ныне.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь, и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Священник: Яко Твое есть Царство и сила и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господи, помилуй. (12 раз)
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.
Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое во истине Твоей, услыши мя в правде Твоей. И не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый. Яко погна враг душу мою, смирил есть в землю живот мой; посадил мя есть в темных, яко мертвыя века. И уны во мне дух мой, во мне смятеся сердце мое. Помянух дни древния; поучихся во всех делех Твоих, в творениих руку Твоею поучахся. Воздех к Тебе руце мои, душа моя яко земля безводная Тебе. Скоро услыши мя, Господи, исчезе дух мой; не отврати лица Твоего от мене, и уподоблюся низходящим в ров. Слышану сотвори мне заутра милость Твою, яко на Тя уповах; скажи мне, Господи, путь, воньже пойду, яко к Тебе взях душу мою. Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе прибегох. Научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой; Дух Твой Благий наставит мя на землю праву. Имене Твоего ради, Господи, живиши мя; правдою Твоею изведеши от печали душу мою. И милостию Твоею потребиши враги моя, и погубиши вся стужающия души моей: яко аз раб Твой есмь.
Слава, и ныне: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
Диакон же глаголет ектению:
Паки и паки миром Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Лик: Господи, помилуй.
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Лик: Тебе, Господи.
Священник: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.
Абие же поют, Аллилуиа, на глас 6.
Стих 1: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.
Стих 2: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.
Помилуй нас, Господи, помилуй нас; всякаго бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву яко Владыце грешнии приносим: помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом, не прогневайся на ны зело, ниже помяни беззаконий наших, но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших: Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, благословенная Богородице, надеющиися на Тя да не погибнем, но да избавимся Тобою от бед: Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Посем псалом 50:
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожигаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
И канон, пение Арсениево. Глас 4
Ирмос: Моря чермную пучину, невлажными стопами, древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама, Амаликову силу в пустыни победил есть.
Елеем благоутробия, Владыко, утешаяй присно души, купно и телеса человеческая, и храняй елеем верныя: Сам и ныне ущедри елеем приступающия к Тебе.
Твоея милости, Владыко, полна есть вся земля: темже елеем божественным Твоим честным помазуеми днесь, еже паче ума Твоей милости, верно просим Тя, податися нам.
Слава: Помазание священное Твое, Человеколюбче, апостолом Твоим на немощствующия рабы Твоя совершати милостивно заповедавый: тех мольбами вся печатию Твоею помилуй.
И ныне: Едина мира пучину Чистая рождшая, яже к Богу молитвами Твоими присно, недугов и скорбей Твоего раба избави, яко да непрестанно возвеличит Тя.
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище и утверждение.
Ты един сый дивный в человецех верных, милостивый, болящему люте, даждь, Христе, благодать Твою свыше.
Елейный сучец иногда, ко умалению потопа, божественным Твоим показавый мановением, Господи, спаси милостию страждущаго.
Слава: Свещею божественнаго света, в милости Твоей, Христе, просвети помазанием, и ныне верою к милости Твоей тщащагося.
И ныне: Призри благоприятно, Мати всех Творца, свыше, и горькое озлобление разреши недугующаго, молитвами Твоими.
Подобен: Пастырская свирель:
Яко божественная река милости сый, яко бездна многаго милосердия, Щедре, покажи Твоея милости божественныя струи, и всех исцели: источи чудес источники независтно, и омый всех: к Тебе бо присно притекающе, тепле благодать испрошаем.
Врачу и Помощниче сущих в болезнех, Избавителю же и Спасе сущих в недузех; Сам всех Владыко и Господи, даруй исцеление недугующему рабу Твоему, ущедри, помилуй многопрегрешившаго, и прегрешений избави, Христе, яко да славит Божественную силу Твою.
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.
Яко нетленное миро, Спасе, сый, истощившееся Твоею благодатию, и мир очищающее, ущедри и помилуй, Божественне, верою струпы телесныя помазующаго.
Тихостию печати Твоея милости, ныне чувствия, Владыко, знаменав Твоих рабов, непроходимь, неприступен вход сотвори всем сопротивным силам.
Слава: Призывати повелеваяй немощствующим священнодействители божественныя Твоя, и сих молитвою и помазанием елея Твоего, Человеколюбче, спасатися, спаси Твоею милостию страждущаго.
И ныне: Богородице Приснодево Пресвятая, Покрове крепкий и Хранительнице, Пристанище же и Стено, Лествице и Предградие, помилуй, ущедри болящаго, к Тебе бо и единой прибеже.
Ирмос: Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающия Тя.
Сый, Блаже, милости бездна, помилуй, Милостиве, Твоею Божественною милостию страждущаго, яко благоутробен.
Души наша, Христе, и телеса, свыше печати Твоея Божественным воображением освятив несказанно, рукою Твоею всех исцели.
Слава: Неизреченною Твоею любовию, Преблагий Господи, приимый блудницею сущее от мира помазание, ущедри раба Твоего.
И ныне: Всепетая, Чистая, Преблагая Владычице, помилуй божественным помазующихся елеем, и спаси раба Твоего.
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.
Словесы Твоими, елеем показавый, Человеколюбче, в царех помазание, и архиереи сие совершивый: печатию Твоею и страждущаго спаси, яко благоутробен.
Приобщение да не от горьких бесов прикоснется, помазанием божественным знаменаному, Спасе, чувствы: но покровом обстени* сего славы Твоея.
Слава: Подаждь руку Твою с высоты, Человеколюбче, и Твой елей, Спасе, освятив подаждь рабу Твоему на здравие, и недугов всех на избавление.
И ныне: Явилася еси в божественном Твоем храме плодовитая, Мати Творца, Маслина, Еюже исполнен явися мир милости: темже спасай молитвами осязания Твоего страждущаго.
Подобен: Вышних ища:
Милости Источник сый Преблагий, верою теплою к милости неизреченной Твоей припадающия, Благоутробне, от всякаго избави озлобления, и тех недуги взем, подаждь божественную благодать свыше.
Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Ты в милости и щедротах Твоих, Спасе, Едине Боже, всех исцеляяй, страсти же душевныя, и телесная сокрушения, и сего в недузех страждущаго Сам исцеляя уврачуй.
Внегда помазатися елеем помазания всех главам, подаждь сему веселия радость, милость ищущему Твоего избавления, Христе, богатою Твоею милостию, даруй, Господи.
Слава: Меч есть над демоны, Спасе, Твоя печать; огнь же попаляяй страсти душевныя, священников мольбы. Темже верно поем Тя приемлющии исцеление.
И ныне: Ты Держащаго горстию вся, Мати Божия, внутрь во чреве приимши боголепно, и неизреченно воплотивши, о страждущем умилостивити Сего просим.
Ирмос: Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.
Вся помилуй, Спасе, по велицей Твоей и Божественней милости: сего ради собрахомся вси, тайно вообразующе щедрот Твоих приклонение, помазание приносяще елеем, верою Твоему рабу, егоже и посети.
Струями милости Твоея, Христе, и помазании священников Твоих, омый яко благоутробен, Господи, болезни и озлобление, и болезней нашествия, в нуждах страстей мучимаго, яко да славит Тя спасся благодарственно.
Слава: Знамение еже свыше приклонения и тихости, милость божественную нам приписующим, Владыко, не удали Твоея милости, ниже презри верою присно зовущаго: благословите, вся дела Господня, Господа.
И ныне: Преславное яко венец, Чистая, естество прият, божественное Твое Рождество, врагов сокрушающее ополчения, и побеждающее державно тех: сего ради благодатей Твоих радостными венчаеми светлостьми, Тебе воспеваем, Препетая Владычице.
Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества, тем веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Призри с небесе, Щедре, покажи Твою милость всем, даждь ныне заступление Твое, и крепость Твою приступающему к Тебе, божественным помазанием священников Твоих, Человеколюбче.
Видехом, Преблагий Спасе, радующеся божественный елей приклонением Твоим божественным паче причастников, егоже приял еси, и изобразительно преподал еси, бани божественныя причащающимся.
Слава: Ущедри, помилуй, Спасе, избави от лютых, и болезней; избави от стрел лукаваго Твоих рабов души и телеса, яко милостивый Господь, помазанием божественным исцелеваяй.
И ныне: Пения и мольбы, Дево, приемлющи Твоих рабов, избави лютых страстей и болезней, молитвами Твоими, нами, Пречистая, божественному Твоему крову притекающаго.
Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Подобен: Посетил ны есть:
В милости, Блаже, призри Твоим оком на моление нас, сшедшихся в храм Твой святый днесь, помазати божественным елеем недугующаго раба Твоего.
Таже стихиры, глас 4:
Подобен: Дал еси знамение:
Дал еси благодать Твою, Твоими, Благопременителю, апостолы, Человеколюбче, елеем святым Твоим целити всех язвы же и недуги: темже к елею Твоему верно приступающаго, и ныне яко благоутробен освяти, помилуй, от всякаго недуга очисти, и пищи нетленныя Твоея сподоби, Господи.
Призри, Непостижиме, с небесе, яко благоутробен, рукою невидимою Твоею знаменав, Человеколюбче, наша чувства, елеем Твоим божественным, притекающему к Тебе верно, и просящему прегрешений оставление даруй, и исцеление души и телу, да любовию прославит Тя, величая державу Твою.
Помазанием елеа Твоего, и священников, Человеколюбче, осязанием, раба Твоего освяти свыше, недугов свободи, душевныя же скверны очисти, омый, Спасе, и многоплетенных соблазнов избави; болезни утиши, обстояние отжени и скорби потреби, яко щедр и благоутробен.
Слава и ныне, Богородичен:
Тебе чистейшую Цареву Палату молю, Многопетая, ум мой очисти оскверненный всякими грехами, и жилище красное Пребожественныя Троицы сотвори, яко да силу Твою и безмерную милость величаю спасаемый, непотребный раб Твой.
Таже, Трисвятое: Пресвятая Троице: По Отче наш: Яко Твое есть Царство:
Таже тропарь, глас 4:
Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему, избави недугов, и горьких болезней; воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.
По сих же диакон, или первый от священников, глаголет ектению:
Миром Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О святем храме сем, и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О еже благословитися елею сему силою и действом и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О рабе Божии (или: о рабе Божией) (имярек), и о еже в Бозе посещении его, и еже приити на него благодати Святаго Духа, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О еже избавитися ему и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй, и сохрани его и нас, Боже, Твоею благодатию.
Лик: Господи, помилуй.
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Лик: Тебе, Господи.
Таже глаголет первый от священников молитву елеа над кандилом.
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших; Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла; да и в сем прославится Твое Пресвятое Имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков, аминь.
Священницы же прочии тихо купно с ним чтут молитву туюжде. Во елико же глаголется молитва от священников, поются тропари сия:
Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему, избави недугов, и горьких болезней; воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.
Душевныма очима ослеплен, к Тебе, Христе, прихожду, якоже слепый от рождения, в покаянии зову Тебе: милостив нам буди, Едине Благопременителю.
Душу мою, Господи, во гресех всяческих, и безместными деяньми люте разслабленную, воздвигни Божественным Твоим предстательством, якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаемь: щедрый, даждь ми, Христе, исцеление.
Яко Господень ученик восприял еси праведне Евангелие; яко мученик имаши еже неописанное дерзновение, яко брат Божий; еже молитися, яко иерарх. Моли Христа Бога, спастися душам нашим.
Отчее единородное Бог Слово, пришедшее к нам в последняя дни, Иакове божественне, перваго тя показа Иерусалимляном пастыря и учителя, и вернаго строителя таинств духовных: темже тя вси чтим, апостоле.
В Мирех, святе, священнодействитель показался еси: Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих, и спасл еси неповинныя от смерти; сего ради освятился еси, яко великий таинник Божия благодати.
Велика обрете в бедах тя поборника вселенная, страстотерпче, языки побеждающа; якоже убо Лиеву низложил еси гордыню, и на подвиг дерзновенна сотворив Нестора: тако, святе Димитрие, Христу Богу молися, даровати нам велию милость.
Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, моли милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.
Святии безсребренницы и чудотворцы, посетите немощи наша: туне приясте, туне дадите нам.
Величия твоя, девственниче, кто повесть; точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
Моление теплое, и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари, и от бед избави ны, едина вскоре предстательствующая.
Священник первый: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.
Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
Соборнаго послания Иаковля чтение (зачало 57):
Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте, и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь, и щедр. Прежде же всех, братия моя, не кленитеся ни небом, ни землею. Ни иною коею клятвою; буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни: да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас: да молитву деет. Благодушствует ли кто: да поет. Болит ли кто в вас: да призовет пресвитеры церковныя. И да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во Имя Господне. И молитва веры спасет болящаго. И воздвигнет его Господь; и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема.
Священник первый: Мир ти.
Аллилуиа, глас 8.
Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи.
Евангелие от Луки (зачало 53):
Во время оно, законник некий приступи ко Иисусу, искушая Его, и глаголя: Учителю, что сотворив живот вечный наследую? Он же рече к нему: в законе что писано есть, како чтеши? он же отвещав рече: возлюбиши Господа Бога твоего от всего сердца твоего, и от всея души твоея, и всею крепостию твоею, и всем помышлением твоим; и ближняго своего яко сам себе. Рече же ему: право отвеща, сие сотвори, и жив будеши. Он же хотя оправдитися сам, рече ко Иисусу: и кто есть ближний мой? отвещав же Иисус рече: человек некий схождаше от Иерусалима во Иерихон, и в разбойники впаде, иже совлекше его и язвы возложше отъидоша, оставльше еле жива суща. По случаю же священник некий схождаше путем тем; и видев его, мимоиде, такожде же и левит, быв на том месте, пришед и видев, мимоиде. Самарянин же некто грядый прииде над него, и видев его милосердова; и приступль обвяза струпы его, возливая масло и вино; всадив же его на свой скот, приведе его в гостинницу, и прилежа ему. И наутрия изшед, изъем два сребреника, даде гостиннику, и рече ему: прилежи ему, и еже аще прииждивеши, аз, егда возвращуся, воздам ти. Кто убо от тех триех ближний мнит ти ся быти впадшему в разбойники? Он же рече: сотворивый милость с ним. Рече же ему Иисус: иди и ты твори такожде.
Таже диакон глаголет ектению:
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (Трижды)
Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией) (имярек).
Лик: Господи, помилуй. (Трижды)
О еже проститися ему всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй. (Трижды)
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Безначальне, Вечне, Святе святых, Единороднаго Твоего Сына низпославый, исцеляющаго всякий недуг, и всяку язю душ и телес наших, низпосли Святаго Твоего Духа и освяти елей сей, и сотвори и помазующемуся Твоему рабу (имярек), в совершенное избавление грехов его, в наследие Царствия Небеснаго. Ты бо еси Бог велий и дивен, храняй завет Твой и милость Твою любящим Тя, даяй избавление грехов, Святым Твоим Отроком Иисусом Христом; паки рождей нас от греха; просвещаяй слепыя, исправляяй низверженныя, любяй праведныя и грешныя милуяй; паки изведый нас от тьмы и сени смертныя, глаголяй сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся. Возсия бо в сердцах наших свет ведения лица Его, отнелиже нас ради на земли явился есть, и с человеки поживе; приемшим Тя дал есть власть чадом Божиим быти, банею пакибытия сыноположение нам даровал есть, и непричастны нас сотворил есть от насильства диаволя; понеже не благоволил еси кровию очиститися, но елеем святым дал еси образ Креста Его, во еже быти нам Христову стаду, царскому священию, языку святому, и очистивый ны водою, и освятивый Духом Твоим Святым. Сам Владыко Господи, даждь благодать нам в служение Твое сие, якоже дал еси Моисею угоднику Твоему, и Самуилу возлюбленному Твоему, и Иоанну избранному Твоему, и всем во всяком роде и роде благоугодившим Тебе; сице сотвори и нас быти служителей Новаго Твоего Завета над елеем сим, егоже усвоил еси Честною Кровию Христа Твоего; да совлекшеся мирских похотей, умрем греху, и поживем правде, облекшеся в Него помазанием освящения хотящаго елеа навестися. Буди, Господи, елей сей, елей радования, елей освящения, одежда царская, броня силы, всякаго диавольскаго действа отгнание, печать ненаветная, радование сердца, веселие вечное. Да и сим помазуемии паки рождения, страшни будут сопротивным, и возсияют во светлостех святых Твоих, не имуще скверны или враски*; и да приимутся в вечная Твоя упокоения, и восприимут почесть горняго звания.
Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш: и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
И по молитве вземлет священник стручец и, омочив и во святый елей, помазует болящаго крестообразно на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию:
Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго, и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: и рабу Твою) (имярек), от обдержащия его телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных, и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых.
Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
Священник вторый: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 2: Крепость моя и пение мое Господь, и бысть мне во спасение.
Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя.
Апостол к Римляном (зачало 116):
Братие, должни есмы мы сильнии немощи немощных носити, и не себе угождати. Кийждо же вас ближнему да угождает во благое к созиданию. Ибо и Христос не Себе угоди, но якоже есть писано: поношения поносящих Тебе нападоша на Мя. Елика бо преднаписана быша, в наше наказание преднаписашася, да терпением и утешением писаний, упование имамы. Бог же терпения и утешения, да даст вам тожде мудрствовати друг ко другу, о Христе Иисусе; да единодушно едиными усты славите Бога и Отца Господа нашего Иисуса Христа. Темже приемлите друг друга, якоже и Христос прият вас во славу Божию.
Священник вторый: Мир ти.
Аллилуиа, глас 5.
Стих: Милости Твоя, Господи, во век воспою.
Евангелие от Луки (зачало 94):
Во время оно, прииде Иисус во Иерихон. И се муж нарицаемый Закхей; и сей бе старей мытарем, и той бе богат. И искаше видети Иисуса, Кто есть; и не можаше от народа, яко возрастом мал бе. И предъитек возлезе на ягодичину*, да видит: яко туде хотяше минути. И яко прииде на место, воззрев Иисус, видев его, и рече к нему: Закхее, потщався слези, днесь бо в дому твоем подобает Ми быти. И потщався слезе, и прият Его радуяся. И видевше вси роптаху, глаголюще, яко ко грешну мужу вниде витати. Став же Закхей, рече ко Господу: се пол имения моего, Господи, дам нищим, и аще кого чим обидех, возвращу четверицею. Рече же к нему Иисус: яко днесь спасение дому сему бысть; зане и сей сын Авраамль есть. Прииде бо Сын Человечь взыскати и спасти погибшаго.
Таже диакон глаголет ектению (зри с. 23):
Помилуй нас, Боже:
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси:
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Боже Великий и Вышний, от всея твари покланяемый, премудрости источниче, благости воистинну неизследимая бездно, и благоутробия неопределяемая пучино; Сам, Человеколюбче Владыко, превечных и дивных Боже, Егоже никтоже от человек помышляяй может постигнути, призри, услыши нас недостойных рабов Твоих, и идеже о Велицем Имени Твоем елей сей приносим, низпосли Твоего дара исцеления, и оставление грехов; и исцели его во множестве милости Твоея. Ей, Господи Благопременителю, Едине Милостиве и Человеколюбче, каяйся о злобах наших; ведый, яко належит помысл человека на лукавая от юности его; не хотяй смерти грешника, но яко обратитися и живу быти ему; грешных ради спасения вочеловечивыйся Бог сый, и создавыйся за создание Твое. Ты еси рекий: не приидох призвати праведныя, но грешныя в покаяние; Ты еси, овча взыскавый заблуждшее; Ты еси, погибшую драхму прилежно взыскавый и обретый. Ты еси рекий, яко грядущаго ко Мне не изжену вон; Ты еси, иже блудницы честнеи Твои нозе слезами омочившия не возгнушавыйся; Ты еси рекий: елижды аще падеши, востани, и спасешися; Ты еси рекий, яко радость бывает на небеси о едином грешнице кающемся. Сам призри, благоутробный Владыко, с высоты святыя Твоея, соосенив нас грешных и недостойных рабов Твоих благодатию Святаго Духа в час сей, и всели в раба Твоего (имярек), познавшаго своя согрешения, и приступльшаго к Тебе верою; и приим Своим Ти человеколюбием, аще что согрешил есть словом, или делом, или помышлением, простив очисти его и чиста сотвори от всякаго греха, и присно спребывая ему, сохрани прочее лето живота его ходяща во оправданиих Твоих, во еже не ктому быти ему посмеяние диаволу: яко да и в нем прославится Пресвятое Имя Твое.
Твое бо есть еже миловати, и спасати ны, Христе Боже, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
По молитве же абие вторый иерей вземлет стручец вторый и, омочив и во святый елей, помазует болящаго, глаголя молитву:
Отче Святый, Врачу душ и телес: (зри с. 25)
Священник третий: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 3: Господь Просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся?
Стих: Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся?
Апостол к Коринфяном (зачало 153):
Братие, вы есте Тело Христово, и уди от части. И овы убо положи Бог в Церкви, первее апостолы, второе пророки, третие учители; потом же силы, таже дарования исцелений, заступления, правления, роди языков. Еда вси апостолы? еда вси пророцы? еда вси учители? еда вси силы? еда вси дарования имут исцелений? еда вси языки глаголют? еда вси сказуют? Ревнуйте же дарований больших; и еще по превосхождению путь вам показую. Аще языки человеческими глаголю и ангельскими, любве же не имам, бых [яко] медь звенящи, или кимвал звяцаяй. И аще имам пророчество и вем тайны вся, и весь разум; и аще имам всю веру, яко и горы преставляти, любве же не имам, ничтоже есмь. И аще раздам вся имения моя, и аще предам тело мое, во еже сжещи е; любве же не имам, никая польза ми есть. Любы долготерпит, милосердствует; любы не завидит; любы не превозносится, не гордится; ни безчинствует, не ищет своя си, не раздражается, не мыслит зла; не радуется о неправде, радуется же о истине; вся любит, всему веру емлет, вся уповает, вся терпит; любы николиже отпадает.
Священник третий: Мир ти.
Аллилуиа, глас 2.
Стих: На Тя, Господи, уповах, да не постыжуся во век.
Евангелие от Матфеа (зачало 34 от полу):
Во время оно, призвав Иисус обанадесять ученики Своя, даде им власть на дусех нечистых, яко да изгонят их, и целити всяк недуг, и всяку болезнь. Сия обанадесять посла Иисус, заповеда им глаголя: на путь язык не идите, и во град самарянский не внидите. Идите же паче ко овцам погибшим дому Израилева. Ходяще же проповедуйте, глаголюще: яко приближися Царствие Небесное. Болящия исцеляйте, прокаженныя очищайте, мертвыя воскрешайте, бесы изгоняйте; туне приясте, туне дадите.
Таже диакон глаголет ектению (зри с. 23):
Помилуй нас, Боже:
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси:
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказуяй и не умерщвляяй, утверждаяй низпадающия, и возводяй низверженныя, телесныя скорби исправляяй человеков; молимся Тебе, Боже наш, яко да наведеши милость Твою на елей сей, и на помазующияся от него во Имя Твое: да будет им во исцеление души же и тела, и во очищение и изменение всякия страсти, и всякаго недуга, и язи, и всякия скверны плоти и духа. Ей, Господи, врачебную Твою силу с небесе низпосли, прикоснися телеси, угаси огневицу, укроти страсть, и всякую немощь таящуюся. Буди врач раба Твоего (или: рабы Твоея) (имярек), воздвигни его от одра болезненнаго, и от ложа озлобления цела и всесовершенна, даруй его Церкви Твоей благоугождающа и творяща волю Твою.
Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш: и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков, аминь.
По молитве же абие третий иерей вземлет стручец третий, и омочив и во святый елей, помазует болящаго, глаголя молитву:
Отче Святый, Врачу душ и телес: (зри с. 25)
Священник четвертый: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 4: Воньже аще день призову Тя; скоро услыши мя.
Стих: Господи, услыши молитву мою, и вопль мой.
Апостол к Коринфяном (зачало 182):
Братие, вы есте Церкви Бога Жива, якоже рече Бог, яко вселюся в них и похожду, и буду им Бог, и тии будут Мне людие. Темже изыдите от среды их, и отлучитеся, глаголет Господь, и нечистоте не прикасайтеся, и Аз прииму вы. И буду вам во Отца, и вы будете Мне в сыны и дщери, глаголет Господь Вседержитель. Сицева убо имуще обетования, о возлюбленнии, очистим себе от всякия скверны плоти и духа, творяще святыню во страсе Божии.
Священник четвертый: Мир ти.
Аллилуиа, глас 2.
Стих: Терпя потерпех Господа, и внят ми.
Евангелие от Матфеа (зачало 26):
Во время оно, пришед Иисус в дом Петров, виде тещу его лежащу, и огнем жегому. И прикоснуся руце ея и остави ю огнь; и воста, и служаше Ему. Позде же бывшу, приведоша к Нему бесны многи и изгна духи словом, и вся болящия исцели. Да сбудется реченное Исаием пророком глаголющим: Той недуги наша прият, и болезни понесе. Видев же Иисус многи народы окрест Себе, повеле ити на он пол. И приступль един книжник, рече Ему: Учителю, иду по Тебе, аможе аще идеши. Глагола ему Иисус: лиси язвины имут, и птицы небесныя гнезда; Сын же Человеческий не имать где главы подклонити. Другий же от ученик Его рече Ему: Господи, повели ми прежде ити и погребсти отца моего. Иисус же рече ему: гряди по Мне, и остави мертвых погребсти своя мертвецы. И влезшу Ему в корабль, по Нем идоша ученицы Его.
Таже диакон глаголет ектению (зри с. 23):
Помилуй нас, Боже:
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси:
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Блаже и Человеколюбче, благоутробне и многомилостиве Господи, многий в милости, и богатый в благостыни, Отче щедрот, и Боже всякаго утешения, укрепивый ны святыми Твоими апостолами, елеем с молитвою немощи людей целити; Сам и елей сей вчини в цельбу от него помазующимся, в пременение всякаго недуга, и всякия язи, во избавление зол, чающим еже от Тебе спасения. Ей, Владыко, Господи Боже наш, молим Ти ся, Всесильне, еже спасти вся ны, Едине душ же и телес Врачу, освяти вся ны; всяк недуг исцеляяй, исцели и раба Твоего (или: и рабу Твою) (имярек), воздвигни его от одра болезненнаго милостию Твоея благости, посети его милостию и щедротами Твоими; отжени от него всякую болезнь и немощь, яко да востав рукою Твоею крепкою, поработает Тебе со всяким благодарением; яко да и ныне причащающеся Твоего неизглаголаннаго человеколюбия, поем и славим Тя, творящаго великая и чудная, славная же и изрядная.
Твое бо есть, еже миловати, и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков, аминь.
По молитве же абие четвертый иерей вземлет стручец четвертый и, омочив и во святый елей, помазует болящаго, глаголя молитву:
Отче Святый, Врачу душ и телес: (зри с. 25)
Священник пятый: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 5: Ты, Господи, сохраниши ны, и соблюдеши ны от рода сего, и во век.
Стих: Спаси мя, Господи, яко оскуде преподобный.
Апостол к Коринфяном (зачало 168):
Братие, не хощу вас не ведети о скорби нашей, бывшей нам во Асии, яко попремногу и паче силы отяготихомся, яко не надеятися нам и жити. Но сами в себе осуждение смерти имехом; да не надеющеся будем на ся, но на Бога возставляющаго мертвыя; Иже от толикия смерти избавил ны есть, и избавляет; Наньже и уповахом, яко и еще избавит; поспешающим и вам по нас молитвою; да от мног лиц еже в нас дарование, многими благодарится о вас.
Священник пятый: Мир ти.
Аллилуиа, глас 6.
Стих: Милости Твоя, Господи, во век воспою.
Евангелие от Матфеа (зачало 104):
Рече Господь притчу сию: уподобися Царствие Небесное десятим девам, яже прияша светильники своя, и изыдоша в сретение жениху. Пять же бе от них мудры, и пять юродивы. Юродивыя же, приемше светильники своя, не взяша с собою елеа. Мудрыя же прияша елей в сосудех, со светильники своими. Коснящу же жениху, воздремашася вся, и спяху. Полунощи же вопль бысть: се жених грядет, исходите в сретение его. Тогда возставше вся девы тыя, и украсиша светильники своя. Юродивыя же мудрым реша: дадите нам от елеа вашего, яко светильницы наши угасают. Отвещаша же мудрыя, глаголюще: еда како не достанет нам и вам? идите же паче к продающим и купите себе. Идущим же им купити, прииде жених и готовыя внидоша с ним на браки; и затворены быша двери. Последи же приидоша и прочия девы, глаголюще: Господи, Господи, отверзи нам. Он же отвещав рече им: аминь глаголю вам, не вем вас. Бдите убо, яко не весте дне, ни часа, воньже Сын Человеческий приидет.
Тел.: +7 495 668 11 90. ООО «Рублев» © 2014-2017 «Рублев»
Авторизуйтесь
Для выполнения действия вы должны быть авторизованы.