Молитва просительная ектения

Чудотворные слова: молитва просительная ектения в полном описании из всех найденных нами источников.

Литургия по чину святых Иоанна Златоуста и Василия Великого

III. Литургия Верных

Просительная ектения, молитва приношения

После великого входа Церковь начинает приготовлять молящихся к принесению Бескровной Жертвы.

Диакон, выйдя северными дверьми на солею и став на обычном месте, произносит просительную ектению:

Испо́лним (восполним) молитву нашу Го́сподеви.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О предложе́нных Честны΄х Даре́х Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О избавитися нам от всякия скорби, гнева и ну́жды Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Во время просительной ектении священник тайно читает молитву приношения, которая по сходству с проскомидийной молитвой называется “Молитвой проскомидии” и разнится от нее лишь тем, что относится к Честным Дарам, окончательно приготовленным для Святой Евхаристии.

На литургии св. Иоанна Златоуста:

Господи Боже Вседержителю, Едине Святе, прие́мляй жертву хваления от призывающих Тя всем сердцем! Приими и нас, грешных, моления, и принеси ко Святому Твоему Жертвеннику, и удовли΄ нас приносити Тебе да́ры же и жертвы духовныя о наших гресе́х и людских неве́дениих, и сподоби нас обрести΄ благодать пред Тобою, еже быти Тебе благоприятней жертве нашей и вселитися Духу благодати Твоея΄ Благому в нас, и на предлежащих Даре́х сих, и на всех людех Твоих.

На литургии св. Василия Великого:

Господи Боже наш, создавый нас и введый в жизнь сию, показавый нам пути во спасение, даровавый нам Небесных тайн откровение! Ты бо еси положи΄вый нас в службу сию силою Духа Твоего Святаго.

Благоволи убо, Господи, быти нам служителем (дат. мн. ч.) Новаго Твоего Завета, слугам (дат. мн. ч.) Святых Твоих Таинств: приими нас, приближающихся святому Твоему Жертвеннику, по множеству милости Твоея΄, да будем достойны приносити Тебе словесную сию и Безкровную Жертву о наших согреше́ниих и о людски΄х неве́жествиих, юже прием во святый, и пренебе́сный, и мысленный Твой Жертвенник в воню΄ благоухания, возниспосли΄ нам благодать Святаго Твоего Духа.

Призри на ны, Боже, и виждь службу сию нашу, и приими ю, я΄коже приял еси Авелевы дары, Ноевы жертвы, Авраа́мова всеплодия, Моисе́ова и Ааро́нова священства, Самуилова мирная. Якоже приял еси от святых Твоих апостол истинную сию службу, сице и от рук нас, грешных, приими Да́ры сия по благости Твоей, Господи, яко да, сподо́бльшеся служити без порока святому Твоему Жертвеннику, обря΄щем мзду верных и мудрых строителей в день страшный воздаяния Твоего праведнаго.

Диакон продолжает ектению: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Дне всего совершенна, свя΄та, мирна и безгрешна у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Прощения и оставления грехов и прегрешений наших у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Добрых и полезных душам нашим и мира ми΄рови у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Христианския кончины живота нашего, безболезненны, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшнем судищи Христове просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Священник, заканчивая молитву приношения, возглашает:

Щедро́тами Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

В просительной ектении есть прошение, прибавляемое только в этой части литургии: “О предложе́нных Честны΄х Даре́х Господу помолимся”, то есть, чтобы Господь милостиво их принял от нас и освятил силою Святаго Духа. В тайной молитве приношения, читаемой в это же время, священник просит, чтобы Господь удостоил его принести Честные Дары в жертву духовную и ниспослал на них и на всех верующих благодать Святаго Духа, в силу Своих щедрот и милосердия.

Далее верующие приготовляются к святому возношению – внушением мира и любви и исповеданием православной веры.

Священник, обратившись лицом к западу и благословляя молящихся, из алтаря возглашает: Мир всем.

Хор: И духови твоему.

Мир душевный должен выражаться во взаимной любви; к ней и призываются затем молящиеся приглашением диакона единодушно выразить свою веру.

Диакон: Возлюбим друг друга, да единомыслием испове́мы (то есть единодушно выразим, исповедуем свою веру).

Хор, доканчивая слова диакона, поет:

Отца, и Сына, и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную.

В это время священник читает тайно: Возлюблю Тя, Господи, Кре́посте моя, Господь – Утверждение мое и Прибежище мое (трижды), трижды поклоняясь пред престолом, и целует дискос и потир (сверх покрова), а также край престола пред собой [1].

1. В Древней Церкви после указанных возгласов христиане в знак мира, любви и единомыслия лобызали друг друга (женщины – женщин, мужчины – мужчин). Этот обычай лобзания друг друга сохранился в настоящее время среди священнослужителей. Называется это лобзанием мира. Если служа́щих священников несколько, они все целуют дискос и потир, и престол, и друг друга в плечо. Старший священник говорит: “Христос посреде́ нас”. Младший отвечает: “И есть, и будет”.

2. Так же и диаконы, если их служит несколько, целуют каждый свой орарь на месте изображения на нем креста и друг друга в плечо, произнося то же, что́ и священники. (В практике диаконы совершают лобзание перед причащением Святых Тайн.)

3. Со дня Святой Пасхи по ее отдание старший (священник или диакон) произносит: “Христос воскресе”, а младший отвечает: “Воистину воскресе”.

  1. По установившемуся обычаю, тайно произнося в это время Трисвятое ^

Литургия верных

Литургия верных — третья, самая важная часть литургии, на которой Св. Дары, приготовленные на проскомидии, силою и действием Святого Духа пресуществляются в Тело и Кровь Христовы и возносятся в спасительную для людей жертву Богу Отцу, а затем преподаются верующим для причащения. Эта часть литургии получила название оттого, что присутствовать при ее совершении и приступать к причащению Св. Тайн могут только верные, то есть лица, принявшие православную веру через Св. Крещение и оставшиеся верными обетам, данным при Св. Крещении.

На литургии верных воспоминаются страдания Господа Иисуса Христа, Его смерть, погребение, Воскресение, Вознесение на небо, седение одесную Бога Отца и второе славное пришествие на землю.

В состав этой части литургии входят важнейшие священнодействия:

  1. Перенесение Честных Даров с жертвенника на престол, приготовление верующих молитвенному участию при совершении Бескровной Жертвы.
  2. Самое совершение Таинства, с молитвенным воспоминанием членов Церкви Небесной и земной.
  3. Приготовление к причащению и причащение священнослужителей и мирян.
  4. Благодарение за причащение и благословение на исход из храма (отпуст).

Диакон от лица верных произносит две ектении:

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Иерей: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Готовится кадило, зажигаются понамарская свеча.

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О свышнем мире и спасении душ наших Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О мире всего мира, благостоянии святых Божиих Церквей и соединении всех Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Иерей: Яко да под державою Твоею всегда храними, Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

(отверзаются царские врата.)

Подаётся кадило. Алтарник становится на горнем месте так, чтобы не мешать каждению. Когда каждение закончится и дьякон зайдёт в алтарь, синхронно крестится и кланяется со священнослужителями, на третий раз кланяется как обычно (горнее место, священник) и проходит к северным вратам. По сигналу священника открывает дверь и выходит как обычно к аналою. Стоит перед аналоем до тех пор пока не закроются Царские врата. По обычаю заходит в Алтарь.

Хор: Аминь, и поет Херувимскую песнь

Иже Херувимы тайно образующе и Животворящей Троице Трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение…

Диакон и иерей, взяв Святые Дары, выходят из алтаря на солею.

Диакон: Великаго Господина и Отца нашего (имярек), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя епархиального архиерея), да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Иерей: Вас и всех православных христиан да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь. Яко да Царя всех подымем, ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

[ Вместо Херувимской на литургии в Великий четверг поется «Вечери Твоея Тайныя…», а в Великую субботу — «Да молчит всякая плоть…» (эти песнопения приведены в главе «Песнопения из служб Триоди постной»).]

Режутся просфоры для причастников.

Диакон: Исполним молитву нашу Господеви.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О предложенных честных Дарех Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Прощения и оставления грехов и прегрешений наших у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Добрых и полезных душам нашим и мира мирови у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати, у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Христианския кончины живота нашего, безболезнены, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшном Судищи Христове просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Иерей: Щедротами Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: И духови твоему.

Диакон: Возлюбим друг друга, да единомыслием исповемы.

Хор: Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущую и Нераздельную.

Диакон: Двери, двери, премудростию вонмем. (Открывается завеса царских врат.)

Ставится кипятиться чайник.

Хор (или все молящиеся):

  1. Верую во Единаго Бога Отца Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым.
  2. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век. Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша.
  3. Нас ради, человек, и нашего ради спасения сшедшаго с Небес, и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася.
  4. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна.
  5. И воскресшаго в третий день по Писанием.
  6. И восшедшаго на Небеса, и седяща одесную Отца.
  7. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Его же Царствию не будет конца.
  8. И в Духа Святаго, Господа Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном споклоняема и сславима, глаголавшаго пророки.
  9. Во едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь.
  10. Исповедую едино Крещение во оставление грехов.
  11. Чаю воскресения мертвых,
  12. и жизни будущаго века. Аминь.

Диакон: Станем добре, станем со страхом, вонмем, Святое Возношение в мире приносити.

Хор: Милость мира, Жертву хваления.

Иерей: Благодать Господа нашего Иисуса Христа, и любы Бога и Отца, и причастие Святаго Духа, буди со всеми вами.

Хор: И со духом твоим.

Иерей: Горе имеим сердца.

Хор: Имамы ко Господу.

Иерей: Благодарим Господа.

Хор: Достойно и праведно есть покланятися Отцу и Сыну и Святому Духу, Троице Единосущной и Нераздельней.

Иерей: Победную песнь поюще, вопиюще, взывающе и глаголюще:

Хор: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф, исполнь Небо и земля славы Твоея; осанна в вышних, благословен Грядый во Имя Господне, осанна в вышних.

Иерей: Приимите, ядите, Сие есть Тело Мое, еже за вы ломимое во оставление грехов.

Иерей: Пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за вы и за многи изливаемая во оставление грехов.

(На литургии св. Василия Великого последние возгласа иерея начинаются словами: «Даде святым Своим учеником и апостолом, рек:».)

Иерей: Твоя от Твоих Тебе приносяще о всех и за вся. Готовится кадило.

Хор: Тебе поем, Тебе благословим, Тебе благодарим, Господи, и молим Ти ся. Боже наш. Подаётся кадило во время «Тебе поем…», после слов священника в алтаре «Приложив Духом Твоим Святым. Аминь. Аминь. Аминь.»

Иерей: Изрядно о Пресвятей, Пречистей, Преблагословенней, Славней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии.

Хор: Достойно есть, яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

[В двунадесятые праздники и их попразднства вместо «Достойно…» поется припев и ирмос 9-й песни праздничного канона, так называемый «задостойник». В Великий четверг поется ирмос 9-й песни «Странствия Владычня…», в Великую субботу — «Не рыдай Мене, Мати…», в Неделю ваий — «Бог Господь…» (эти песнопения приведены в главах «Песнопения из служб Триоди постной» и «Песнопения из служб Триоди цветной»).

Если же литургия св. Василия Великого, вместо «Достойно…» поем:

О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, ангельский собор и человеческий род, освященный храме и раю словесный, девственная похвало, из Неяже Бог воплотися и Младенец бысть, прежде век сый Бог наш; ложесна бо Твоя престол сотвори и чрево Твое пространнее небес содела. О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе. ]

Иерей: В первых помяни Господи, Великаго Господина и Отца нашего (имярек), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя епархиального епископа), ихже даруй святым Твоим Церквам в мире, целых, честных, здравых, долгоденствующих, право правящих слово Твоей истины.

Хор: И всех и вся.

Иерей: И даждь нам единеми усты и единем сердцем славити и воспевати Пречестное и Великолепное Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Иерей: И да будут милости Великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа со всеми вами.

Хор: И со духом твоим.

Готовится чаша для теплоты и плат для причастия.

Диакон: Вся святыя помянувше, паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О принесенных и освященных Честных Дарех, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Яко да Человеколюбец Бог наш, приемь я во святый, и пренебесный, и мысленный Свой Жертвенник, в воню благоухания духовнаго, возниспослет нам Божественную благодать и дар Святаго Духа, помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О избавится нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна, у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших, у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Прощения и оставления грехов и прегрешений наших, у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Добрых и полезных душам нашим и мира мирови, у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати, у Господа просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Христианския кончины живота нашего, безболезнены, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшнем Судищи Христове, просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Соединение веры и причастие Святаго Духа испросивше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Иерей: И сподоби нас, Владыко, со дерзновением, неосужденно смети призывати Тебе, Небеснаго Бога Отца, и глаголати:

Хор (или все молящиеся): Отче наш, Иже еси на Небесех! Да святится Имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь, и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Иерей: Яко Твое есть Царство, и сила, и слава. Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: И духови твоему.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Иерей: Благодатию, и щедротами, и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

(Закрываются царские врата и завеса)

Иерей: Святая святым.

Хор: Един Свят, един Господь Иисус Христос, во славу Бога Отца. Аминь.

В алтаре причащаются священнослужители.

Хор поет назначенный в этот день церковным Уставом причастен — стих, оканчивающихся троекратным «Аллилуиа». Причастнов может быть назначено два, однако «Аллилуия» поется только после второго.

Во время причастных выносится понамарская свеча и ставится перед Царскими вратами. Затем выносятся запивка и просфоры для причастников.

В воскресенье: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

В понедельник: Творяй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный.

Во вторник: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

В среду: Чашу спасения прииму и Имя Господне призову.

В четверг: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.

В пятницу: Спасение соделал еси посреде земли, Боже.

В субботу: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.

Заупокойный: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род.

В праздники Богородицы: Чашу спасения прииму и Имя Господне призову.

В праздники апостолов: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.

В дни памяти святых: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

Открываются царские врата. Диакон, вынося Святую Чашу, возглашает: Со страхом Божиим и верою приступите!

(Передает Чашу иерею.)

Хор: Благословен Грядый во Имя Господне, Бог Господь и явися нам.

[В пасхальную седмицу вместо этого поется «Христос воскресе…».]

Иерей (и с ним все, желающие причаститься): Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистину Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от них же первый есмь аз. Еще верую, яко Cие есть самое Пречистое Тело Твое, и сия есть самая Честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися Пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов, и в Жизнь Вечную. Аминь.

Вечери Твоея Тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твом тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Ииуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твом.

Да не в суд или во осуждение будет мне причащение Святых Твоих Таин, Господи, но во исцеление души и тела. Аминь.

Причащая мирян, иерей говорит: Причащается раб Божий (имя) Честнаго и Святаго Тела и Крове Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, во оставление грехов своих и в Жизнь Вечную.

Хор (во время причащения): Тело Христово приимите, Источника безсмертнаго вкусите.

[В Великий четверг вместо этого поется «Вечери Твоея тайныя…» (это песнопение приведено в главе «Песнопения из служб Триоди постной»); в пасхальную седмицу — «Христос воскресе…».]

Иерей: Спаси, Боже, люди Твоя и благослови достояние Твое.

Подносится кадило в алтаре.

Хор: Видехом Свет истинный, прияхом Духа Небеснаго, обретохом веру истинную, Нераздельней Троице покланяемся: Та бо нас спасла есть.

[Вместо «Видехом свет истинный…» от Пасхи до отдания поется «Христос воскресе…»; от Вознесения до отдания — тропарь Вознесения (эти песнопения приведены в главе «Песнопения из служб Триоди цветной»); в Троицкую родительскую субботу — «Глубиною мудрости…» (этот тропарь приведен в главе «Песнопения из служб Триоди цветной», в службе мясопустной родительской субботы).]

Иерей: Всегда, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь. Да исполнятся уста наша хваления Твоего, Господи, яко да поем славу Твою, яко сподобил еси нас причаститися Святым Твоим, Божественным, Безсмертным и Животворящим Тайнам; соблюди нас во Твоей святыни, весь день поучатися правде Твоей. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

[В Великий четверг вместо «Да исполнятся…» поется «Вечери Твоея тайныя…» (это песнопение приведено в главе «Песнопения из служб Триоди постной»); в пасхальную седмицу — «Христос воскресе…».]

Диакон: Про́сти приимше Божественных, Святых, Пречистых, Безсмертных, Небесных и Животворящих, Страшных Христовых Тайн, достойно благодарим Господа.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: День весь совершен, свят, мирен и безгрешен испросивше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Иерей: Яко Ты еси Освящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков,

Иерей: С миром изыдем.

Хор: О имени Господни.

Диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Иерей (стоя пред амвоном): Благословляяй благословящия Тя, Господи, и освящаяй на Тя уповающия, спаси люди Твоя и благослови достояние Твое, исполнение Церкве Твоея сохрани, освяти любящия благолепие дому Твоему. Ты тех возпрослави Божественною Твоею силою и не остави нас, уповающих на Тя. Мир мирови Твоему даруй, Церквам Твоим, священником, воинству и всем людем Твоим. Яко всякое даяние благо и всяк дар совершен свыше есть, сходяй от Тебе, Отца Светов. И Тебе славу, и благодарение, и поклонение возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь. Буди Имя Господне благословено отныне и до века. (Tрижды)

[На пасхальной седмице вместо этого поется «Христос воскресе…».]

Хор: Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих. О Господе похвалится душа моя. Да услышат кротции, и возвеселятся. Возвеличите Господа со мною, и вознесем Имя Его вкупе. Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя. Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся. Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и. Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их. Вкусите, и видите, яко благ Господь; блажен муж, иже уповает Нань. Бойтеся Господа вси святии Его, яко несть лишения боящимся Его. Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякаго блага. Приидийте, чада, послушайте мене, страху Господню научу вас. Кто есть человек хотяй живот, любяй дни видети благи? Удержи язык твой от зла, и устне твои, еже не глаголати льсти. Уклонися от зла, и сотвори благо, взыщи мира, и пожени и. Очи Господни на праведныя и уши Его в молитву их. Лице же Господне на творящия злая, еже потребити от земли память их. Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Близ Господь сокрушенных сердцем, и смиренныя духом спасет. Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Хранит Господь вся кости их, ни едина от них сокрушится. Смерть грешников люта, и ненавидящии праведнаго прегрешат. Избавит Господь души раб Своих, и не прегрешат вси уповающий на Него.

[На пасхальной седмице вместо этого поется «Христос воскресе…».]

Иерей: Благословение Господне на вас. Того благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Иерей: Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе.

[На Пасху, в пасхальную седмицу и в отдание Пасхи вместо «Слава Тебе, Христе Боже…» священнослужители поют «Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ», а хор заканчивает: «и сущим во гробех живот даровав».

От Недели о Фоме до отдания Пасхи священник произносит: «Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, Слава Тебе», а хор поет «Христос воскресе…» (Трижды).]

Хор: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Иерей произносит отпуст. В воскресенье: Воскресый из мертвых, Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, иже во святых отца нашего Иоанна, архиепископа Константина града, Златоустаго ( или: св. Василия Великаго, архиепископа Кесарии Каппадокийския), и святаго (храма и святого, которого память в этот день), святых и праведных Богоотец Иоакима и Анны и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

Хор: Великаго Господина и Отца нашего (имярек), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя) митрополита ( или: архиепископа, или: епископа) (епархиальный титул его), богохранимую державу нашу Российскую, настоятеля, братию и прихожан святаго храма сего и вся православныя христианы, Господи, сохрани их на многая лета.

По обычаю, перед отпустом священник берет крест с престола и после отпуста, осенив крестом народ и сам поцеловав крест, дает его для целования молящимся, а чтец читает благодарственные молитвы; затем священник опять осеняет крестом народ и возвращается в алтарь, причем царские врата и завеса закрываются.

Алтарники убираются в алтаре, чистят кадило и готовятся к вечернему Богослужению.

Оценка 2.6 проголосовавших: 372
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here