Заутренняя молитва это

Чудотворные слова: заутренняя молитва это в полном описании из всех найденных нами источников.

Заутрення молитва

До тебе я кличу, о Господи, скеле моя, – не будь же безмовним до мене, – бо коли Ти замовкнеш до мене, я стану подібний до тих, що сходять до гробу.

Почуй голос благання мого, як я кличу до Тебе, коли руки свої я підношу до храму святого Твого!

Не хапай мене з грішними й тими, хто чинить безправство, хто плете своїм ближнім про мир, – але зло в їхнім серці!

Віддай їм за їхнім учинком, і за злом їхніх учинків, згідно з ділом їхніх рук Ти їм дай, верни їм заслужене ними, бо вони не вдивляються в чинність Господню й діла Його рук, – нехай їх поруйнує, й нехай не будує Він їх!

Благословенний Господь, – бо він почув голос благання мого!

Господь моя сила та щит мій, на Нього надіялось сердце моє, – й Він мені допоміг, і втішилося моє серце, і співом своїм я прославлю Його!

Господь сила народу України, і захист спасіння Захисників країни!

Спаси український народ і поблагослови Захисників країни, і паси їх, і піднось їх навіки!

Заутреня

Заутреня, или утреня (первое название – общенародное, второе – употребительное в церковно-богослужебных книгах) – одно из богослужений суточного круга в православной церкви, совершаемое утром. Она бывает вседневная и праздничная. Последняя отличается от первой присоединением так называемого полиелея и "великого славословия". Состав ее молитв и песнопений излагается в главах 2-й, 3-й, 4-й и 5-й Типикона (Устава Богослужебного), а иногда и в Служебнике, Октоихе, Псалтири Следованной и Часослове. Устав З. ежедневной, или простой, находится в Служебнике, в 9-й главе Типикона и в Часослове. Главные составные части З.: чтение псалмов 19-го и 20-го и шестопсалмия, великая ектения, пение тропарей, чтение кафизм, пение "седальных" и антифонов, чтение Евангелия (по воскресеньям и праздникам), чтение и пение канона (см.), пение псалмов хвалитиых, ектении сугубая и просительная. Полный текст главных молитв и песнопений З. см. в книге прот. П. А. Лебедева "Руководство к пониманию правосл. Богослужения" (СПб. 1891) и А. Ушакова "Сборник служб, молитв и песнопений" (М. 1890). В соединении с вечерней или великим повечерием З. составляет всенощную (см.).

  • Последнее изменение этой страницы: 11:19, 1 мая 2005.
  • Содержимое доступно по лицензии Викизнание:License (если не указано иное).
  • Политика конфиденциальности
  • Описание Викизнание
  • Отказ от ответственности

  • Адрес для юридически значимых сообщений электронной почты: wz-jure@

Утреня

У́треня (греч. ὄρθρος, образовано от глагола ὀρθρίζω) – общественное богослужение, совершаемое, согласно Уставу, утром.

Утреня бывает вседневной, праздничной и пасхальной.

Чин вседневной утрени включает в себя благословение, начало обычное, псалмы 19 и 20, тропари, каждение храма, ектению, шестопсалмие, великую ектению, тропари, кафизмы и седальны, псалом 50, каноны, стихиры на хвалитех, великое славословие, ектению, стихиры на стиховны, молитву «Отче наш», тропарь, отпуст.

Праздничная утреня дополняется пением полиелея (после кафизм и седальнов), а в воскресения также пением благословенных, ипакоев и антифонов, прокимнов и чтением Евангелия, после которого поется воскресная песнь «Воскресение Христово видевше».

Праздничная утреня, соединяемая с Великой вечерней и первым часом составляет Всенощное бдение.

Пасхальная утреня начинает служиться после крестного хода в притворе благословением и пением пасхального тропаря и состоит из пасхальных тропарей, канона, светильна, стихир, чтения пасхального слова Иоанна Златоуста, ектений и отпуста.

Схема утрени на всенощном бдении

  1. Шестопсалмие (псалмы 3, 37, 62, 87, 102, 142).
  2. Великая ектения.
  3. «Бог Господь и явися нам».
  4. Тропарь воскресный или празднику или Святому.
  5. Чтение кафизм.
  6. Малая ектения.
  7. Полиелей («Хвалите имя Господне»).
  8. Воскресные «непорочны» тропари («Благословен еси, Господи»).
  9. Величание (под великие праздники).
  10. Малая ектения.
  11. Седальны или ипакои.
  12. Степенны (под великие праздники антифон 4 гласа: «От юности моея»)…
  13. Чтение Евангелия.
  14. «Воскресение Христово видевше».
  15. Возглас диакона «Спаси, Боже, люди Твоя»…
  16. Канон (малые ектении на 3-й и 6-й песнях).
  17. «Величит душа моя Господа».
  18. Экзапостилларий или светилен.
  19. «Всякое дыхание да хвалит Господа» и стихиры на хвалитех.
  20. Богородичен: «Преблагословенна еси Богородице Дево».
  21. Великое славословие.
  22. Воскресный отпустительный тропарь или тропари праздника.
  23. Сугубая ектения.
  24. Просительная ектения.
  25. Отпуст.
  26. Первый Час.

Евангельские чтения на воскресной утрене

Общее число эпизодов Евангелия, читаемых на воскресной всенощной, — одиннадцать. Это чтение может быть заменено лишь в случае совпадения воскресного дня с двунадесятым праздником.

Воскресные евангелия на утрене оказывают влияние на состав эксапостилария, его богородична и евангельской стихиры, которые зависят от евангельского чтения (а не от гласа) и находятся в приложении Октоиха.

1) Мф 28:16–20 (зач. 116) — Христос отправляет учеников на проповедь;

2) Мк 16:1–8 (зач. 70) — ученицам является Ангел;

3) Мк 16:9–20 (зач. 71) — краткое изложение различных явлениий воскресшего Спасителя ученикам, Вознесение;

4) Лк 24: 1–12 (зач. 112) — мироносицы и ап. Петр у гроба Спасителя;

5) Лк 24:12–35 (зач. 113) — явление Христа ап. Луке и Клеопе на дороге в Эммаус;

6) Лк 24: 36–53 (зач. 114) — явление Христа ученикам и Вознесение;

7) Ин 20:1–10 (зач. 63) — ученики приходят к гробнице Учителя;

8) Ин 20:11–18 (зач. 64) — явление Христа Марии Магдалине;

9) Ин 20:19–31 (зач. 65) — уверение ап. Фомы;

10) Ин 21:1–14 (зач. 66) — чудесный улов рыбы;

11) Ин 21:15–25 (зач. 67) — диалог Христа с ап. Петром.

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.

Заутреня

Энциклопедический словарь Ф.А. Брокгауза и И.А. Ефрона. — С.-Пб.: Брокгауз-Ефрон . 1890—1907 .

Смотреть что такое “Заутреня” в других словарях:

ЗАУТРЕНЯ — последняя ночная (на рассвете) христианская церковная служба в дни церковных праздников … Большой Энциклопедический словарь

ЗАУТРЕНЯ — ЗАУТРЕНЯ, заутрени, жен. (церк.). Одна из церковных служб у православных христиан. «Звонят к заутрене.» Пушкин. Пойти к заутрене. Толковый словарь Ушакова. Д.Н. Ушаков. 1935 1940 … Толковый словарь Ушакова

ЗАУТРЕНЯ — ЗАУТРЕНЯ, и, жен. Ранняя (на рассвете, до обедни) церковная служба у православных. Пойти к заутрене. Прийти с заутрени. Пасхальная з. (до рассвета). Толковый словарь Ожегова. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова. 1949 1992 … Толковый словарь Ожегова

заутреня — сущ., кол во синонимов: 2 • служба (54) • утреня (2) Словарь синонимов ASIS. В.Н. Тришин. 2013 … Словарь синонимов

заутреня — заутреня, род. мн. заутрень … Словарь трудностей произношения и ударения в современном русском языке

заутреня — и; ж. Церковная служба христиан, совершаемая рано утром, до обедни. Пасхальная з. Встать, пойти к заутрене. После заутрени отошла обедня. * * * заутреня последняя ночная (на рассвете) христианская церковная служба в дни церковных праздников. * *… … Энциклопедический словарь

Заутреня — Утреня (греч. ὄρθρος; также устар. разг. и применительно к утрени первого дня Пасхи заутреня) в православии одно из богослужений суточного круга в православной Церкви, имеющее совершаться, согласно Уставу, утром. Виды Утреня бывает вседневная и… … Википедия

заутреня — і, ж. Церковна відправа, що провадиться рано вранці; утреня. Великодня заутреня … Український тлумачний словник

Заутреня — ж. Церковная служба, совершаемая обычно рано утром. Толковый словарь Ефремовой. Т. Ф. Ефремова. 2000 … Современный толковый словарь русского языка Ефремовой

заутреня — заутреня, заутрени, заутрени, заутрень, заутрене, заутреням, заутреню, заутрени, заутреней, заутренею, заутренями, заутрене, заутренях (Источник: «Полная акцентуированная парадигма по А. А. Зализняку») … Формы слов

  • Последняя заутреня, Л. С. Запарина. Лидия Сергеевна Запарина принадлежит к лучшим самиздатовским авторам. Она близко знала многих прославленных и не прославленных святых нашего времени, была духовной дочерью замечательных… ПодробнееКупить за 187 руб
  • Светлая заутреня. Пасхальные рассказы., . … ПодробнееКупить за 100 руб
  • Светлая заутреня. Пасхальные рассказы, . … ПодробнееКупить за 66 руб

Другие книги по запросу «Заутреня» >>

Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:

We are using cookies for the best presentation of our site. Continuing to use this site, you agree with this. OK

Заутренняя молитва это

  1. Главная
  2. Наша вера
  3. Первые шаги в храме
  4. "Слово о словах": заутреня и обедня

"Слово о словах": заутреня и обедня

  • размер шрифта уменьшить размер шрифта увеличить размер шрифта
  • Печать
  • Эл. почта
  • Станьте первым комментатором!

Что такое церковная заутреня? Кажется, что ответ прост: служба, которую, наверное, служат утром. Но не так все просто! Заутреня – это простонародное название утрени, ежедневного богослужения, которое по уставу и по смыслу действительно является утренним. В греческих храмах его так и служат – с утра, перед Литургией.

Но в практике Русской Православной Церкви утреня достаточно давно и прочно присоединилась к вечерне, так что теперь заутреня служится по вечерам (а на Рождество и Пасху – ночью). Таким образом, вечером во время утрени в церквях поют и читают молитвы и песнопения, которые по смыслу относятся уже к празднику следующего дня. Именно на утрене накануне воскресных дней и церковных праздников служится полиелей, в конце которого лбы молящихся помазывают освященным елеем – маслом. Накануне больших праздников утреня в сочетании с вечерней служится особенно долго и торжественно, и называется такая служба всенощным бдением.

В русской литературе можно также встретить слово «заутреня», которым обозначается не любая утреня, а только пасхальная.

Раз уж заутреня служится не утром, то читателя не удивишь тем, что и обедню служат совсем не в обед, а до него – с утра. Обедня – это народное название Божественной литургии, главной церковной службы, в конце которой христиане причащаются Святых Тела и Крови Христовых. В разных храмах Литургия может начинаться в разное время, а примерный временной ориентир – 8 часов утра. По воскресеньям и праздникам в рязанских храмах обычно служат две Литургии (обедни): раннюю начинают примерно в 6-7 часов утра, а позднюю – около 8-9 часов утра.

На Пасху и Рождество совершается ночная Литургия – она присоединяется к праздничной заутрене.

А еще словом «обедня» принято называть поминовение живых и усопших, которое за каждой обедней, то есть Литургией, всегда совершается. Поэтому в церковных лавках часто можно услышать устойчивое словосочетание «заказать обедню» – то есть подать для поминания за Литургией список имен.

Оставить комментарий

Убедитесь, что вы вводите (*) необходимую информацию, где нужно

Редакция портала «Логосъ». По всем вопросам обращаться на электронную почту или через социальные сети. Напоминаем, что любое копирование материалов портала осуществляется только при наличии прямой ссылки.

Заутренняя молитва это

Покайтесь, ибо Господь грядет судить

Богослужения мирянским чином

Служба на Святую Пасху

Пасхальная заутреня

В оскресение Твое Христе Спасе Ангели поют на небесех, и нас на земли сподоби чистым сердцем Тебе славити.

(Эту стихиру поем перед дверьми около полуночи)

М олитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, помилуй нас.

Старший вместе с братией поют тропарь:

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Д а воскреснет Бог и расточатся врази Его: и да бежат от лица Его ненавидящии Его.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Я ко исчезает дым да исчезнут, яко тает воск от лица огня.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Т ако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы да возвеселятся.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

С ей день, егоже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся вонь.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

И ныне и присно и во веки веков, аминь.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший поет высшим гласом:

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ.

И сущим во гробех живот даровав.

Вместо великой ектинии все поют:

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

творение Иоанна Дамаскина, глас 1

В оскресения день, просветимся людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни, и от земли к Небеси, Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

О чистим чувствия, и узрим неприступным светом воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща ясно да услышим, победную поюще.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Н ебеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

У мерщвления предел сломила еси, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево всенепорочная, и мир просветившаго.

В оскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы, Богоблагодатная Чистая: и еже радуйся первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати всенепорочная .

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

В оскресения день, просветимся людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни, и от земли к Небеси, Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

П риидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Н ыне вся исполнишася света, Небо же и земля и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в Немже утверждается.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

В чера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера, Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

Н а нетленную жизнь прихожду днесь, благостию Рождшагося из Тебе, Чистая, и всем концем свет облиставшаго.

Б ога, Егоже родила еси плотию, из мертвых, якоже рече, воставша видевши, Чистая, ликуй, и Сего яко Бога, Пречистая, возвеличай.

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

П риидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

П редварившия утро яже о Марии, и обретшия камень отвален от гроба, слышаху от ангела: во свете присносущнем Сущаго, с мертвыми что ищете, яко человека? Видите гробныя пелены, тецыте, и миру проповедите, яко воста Господь, умертвивый смерть, яко есть Сын Бога, спасающаго род чкловеческий.

Н а божественней стражи, богоглаголивый Аввакум да станет с нами, и покажет светоносна ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

М ужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Я ко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Б огоотец убо Давид пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся божественне, яко воскресе Христос, яко всесилен.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

С оздавый Адама, Твоего праотца, Чистая, зиждется от Тебе, и смертное жилище разори Своею смертию днесь, и озари вся божественными блистаньми воскресения.

Е гоже родила еси Христа, прекрасно из мертвых возсиявша, Чистая, зрящи, добрая и непорочная в женах и красная, днесь во спасение всех, со апостолы радующися, Того прославляй.

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

Н а божественней стражи, богоглаголивый Аввакум да станет с нами, и покажет светоносна ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

У тренюем утреннюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Б езмерное Твое благоутробие, адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху, Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

П риступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба яко Жениху, и спразднуим любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

П росвещается божественными лучами и живоносными воскресения Сына Твоего, Богомати Пречистая, и радости исполняется благочестивых собрание.

Н е разверзл еси врата девства в воплощении, гроба не разрушил еси печатей, Царю создания, отонудуже воскресшаго Тя зрящи, Мати радовашеся.

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

У тренюем утреннюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

С низшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

С охранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы невредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

С пасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привед Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

В озведеся древле держимое смертию и тлением, Воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, к нетленней и присносущней жизни, Богородице Дево.

С ниде в преисподняя земли, в ложесна Твоя, Чистая, Сшедый, и Вселивыйся и Воплотивыйся паче ума, и воздвиже с Собою Адама, воскрес от гроба.

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

С низшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

Старший, чтец или братия: Кондак, глас 8:

А ще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу, и воскресл еси яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.

Е же прежде солнца, Солнце зашедшее иногда во гроб, предвариша ко утру, ищущия яко дне мироносицы девы, и друга ко друзей вопияху: о другини! приидите, вонями помажем тело живоносное и погребенное, плоть воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе. Идем, потщимся якоже волсви и поклонимся, и принесем мира яко дары, не в пеленах, но в плащанице Обвитому, и плачим, и возопиим: о Владыко, востани, падшим подаяй воскресение.

В оскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу, Единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое воскресение Твое поем и славим: Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не знаем, имя Твое именуем. Приидите вси вернии, поклонимся святому Христову воскресению: се бо прииде Крестом радость всему миру. Всегда благословяще Господа, поем воскресение Его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши.

В оскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный, и велию милость.

О троки от пещи избавивый, быв человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог, и препрославлен.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Ж ены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: Егоже яко мертва со слезами искаху, поклонишася радующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

С мерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития вечнаго начало, и играюще поем виновнаго, Единаго благословеннаго отцев Бога и препрославленнаго.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Я ко воистинну священная и всепразднственная, сия спасительная нощь, и светозарная, светоноснаго дне, востания сущи провозвестница: в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

У мертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная, днесь, всем смертным пребывающий живот во веки веков дарова, Един благословенный отцев Бог и препрославленный.

В сем царствуяй созданием, быв человек, вселися в Твою, Богоблагодатная, утробу, и распятие претерпев и смерть, воскресе боголепно, совозставив нас яко всесилен.

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

О троки от пещи избавивый, быв человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог, и препрославлен.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

С ей нареченный и святый день, един суббот Царь и Господь, праздников праздник, и торжество есть торжеств: в оньже благословим Христа во веки.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

П риидите, новаго винограда рождения, божественнаго веселия, в нарочитом дни воскресения, Царствия Христова приобщимся, поюще Его яко Бога во веки.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

В озведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: се бо приидоша к тебе, яко богосветлая светила, от запада, и севера, и моря, и востока чада твоя, в тебе благословящая Христа во веки.

П ресвятая Троице Боже наш, слава Тебе.

О тче Вседержителю, и Слове, и Душе, треми соединяемое во ипостасех естество, пресущественне и пребожественне, в Тя крестихомся, и Тя благословим во вся веки.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

П рииде Тобою в мир Господь, Дево Богородице, и чрево адово расторг, смертным нам воскресение дарова: темже благословим Его во веки.

В сю низложив смерти державу Сын Твой, Дево, Своим воскресением, яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: темже воспеваем Его во веки.

Катавасия (повторяем первый Ирмос):

С ей нареченный и святый день, един суббот Царь и Господь, праздников праздник, и торжество есть торжеств: в оньже благословим Христа во веки.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

В еличит душа моя воскресшаго тридневно от гроба Христа Жизнодавца.

С ветися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися Сионе! Ты же Чистая красуйся Богородице, о возстании Рождества Твоего.

В еличит душа моя волею страдавша, и погребена и воскресшаго тридневно от гроба.

С ветися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися Сионе! Ты же чистая красуйся Богородице, о возстании рождества Твоего.

Х ристос новая Пасха, Жертва живая, Агнец Божий, вземляй грехи мира.

О божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа! С нами бо неложно обещался еси быти до скончания века, Христе: Егоже вернии, утверждение надежды имуще, радуемся.

А нгел вопияше Благодатней: чистая Дево, радуйся, и паки реку, радуйся: Твой Сын воскресе тридневен от гроба, и мертвыя воздвигнувый, людие, веселитеся.

О божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа! С нами бо неложно обещался еси быти до скончания века, Христе: Егоже вернии, утверждение надежды имуще, радуемся.

В озбудил еси уснув мертвыя от века, царски рыкавый, яко от Иуды лев.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

М агдалина Мария притече ко гробу, и Христа видевши, яко вертоградаря вопрошаше.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

А нгел облистаяй женам вопияше: престаните от слез, яко Христос воскресе.

О Пасха велия и священнейшая, Христе! О мудросте, и Слове Божий, и сило! Подавай нам истее Тебе причащатися, в невечернем дни Царствия Твоего.

Х ристос воскресе, смерть поправый, и мертвыя воздвигнувый, людие веселитеся.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Д несь всяка тварь веселится и радуется, яко Христос воскресе и ад пленися.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Д несь Владыка плени ада, воздвигнувый юзники, яже от века имяше люте одержимыя.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

В еличит душа моя Триипостаснаго и нераздельнаго Божества державу.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Р адуйся, Дево, радуйся, радуйся, Благословенная, радуйся Препрославленная: Твой бо Сын воскресе тридневен от гроба.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Повторение 1-го Припева:

В еличит душа моя воскресшаго тридневно от гроба Христа Жизнодавца.

1-е Повторение Ирмоса:

С ветися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися Сионе! Ты же чистая красуйся Богородице, о возстании рождества Твоего.

Повторение 2-го Припева:

В еличит душа моя волею страдавша, и погребена и воскресшаго тридневно от гроба.

2-е повторение Ирмоса:

С ветися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися Сионе! Ты же чистая красуйся Богородице, о возстании рождества Твоего.

3-е повторение Ирмоса:

С ветися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися Сионе! Ты же чистая красуйся Богородице, о возстании рождества Твоего.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Богородичны (в первый день Пасхи не поются, а поются со второго дня святой Пасхи и до дня отдания в среду перед Вознесением):

С огласно, Дево, Тебе блажим вернии: радуйся, двере Господня, радуйся граде одушевленный; радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет из Тебе Рожденнаго из мертвых воскресения.

В еселися и радуйся, божественная двере Света: зашедый бо Иисус во гроб, возсия, просияв солнца светлее, и верныя вся озарив, богорадованная Владычице.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Старший может кадить мирянским кадилом и возглашает:

Х ристос воскресе!

на что братия отвечают всякий раз:

В оистину воскресе!

П лотию уснув, яко мертв, Царю и Господи, тридневен воскресл еси, Адама воздвиг от тли, и упразднив смерть: Пасха нетления, мира спасение.

В сякое дыхание да хвалит Господа.

Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних.

Тебе подобает песнь Богу.

Хвалите Его вси ангели Его, хвалите Его вся силы Его.

Тебе подобает песнь Богу.

Х валите Его солнце и луна: хвалите Его вся звезды и свет. Хвалите Его небеса небес, и вода яже превыше небес, да восхвалят имя Господне. Яко Той рече, и быша: Той повеле, и создашася. Постави я в век, и в век века: повеление положи, и не мимо идет. Хвалите Господа от земли змиеве, и вся бездны: огнь, град, снег, голоть, дух бурен, творящая слово Его: горы и вси холми, древа плодоносна, и вси кедри: зверие и вси скоти, гади и птицы пернаты: царие земстии, и вси людие, князи и вси судии земстии: юноши и девы, старцы с юнотами да восхвалят имя Господне: яко вознесеся имя Того Единаго. Исповедание Его на земли, и на небеси, и вознесет рог людей Своих. Песнь всем преподобным Его, сыновом Израилевым, людем приближающымся Ему.

В оспойте Господеви песнь нову, хваление Его в церкви преподобных. Да возвеселится Израиль о Сотворшем его, и сынове Сиони возрадуются о Цари своем: Да восхвалят имя Его в лице, в тимпане и псалтири да поют Ему. Яко благоволит Господь в людех Своих, и вознесет кроткия во спасение. Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих. Возношения Божия в гортани их, и мечи обоюдуостры в руках их: сотворити отмщение во языцех, обличения в людех: связати цари их путы, и славныя их ручными оковы железными.

С отворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его. Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Х валите его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

П оем Твою Христе спасительную страсть, и славим Твое воскресение.

Х валите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.

К рест претерпевый, и смерть упразднивый, и воскресый из мертвых, умири нашу жизнь Господи, яко един всесилен.

Х валите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

А да пленивый, и человека воскресивый, воскресением твоим Христе, сподоби ны чистым сердцем, Тебе пети и славити.

Х валите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания, всякое дыхание да хвалит Господа.

Б оголепное Твое снизхождение славяще, поем Тя Христе: родился от Девы, и неразлучен был еси от Отца: пострадал еси яко человек, и волею претерпел еси крест, воскресл еси от гроба яко от чертога произшед, да спасеши мiр, Господи слава Тебе.

Все вместе поют стихиры Пасхи. Глас 5-й.

Д а воскреснет Бог, и расточатся врази Его.

П асха священная нам днесь показася: Пасха нова святая: Пасха таинственная: Пасха всечестная: Пасха Христос Избавитель: Пасха непорочная: Пасха великая: Пасха верных: Пасха двери райския нам отверзающая: Пасха всех освящающая верных.

Я ко исчезает дым, да исчезнут.

П риидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радости благовещения, воскресения Христова: красуйся, ликуй, и радуйся Иерусалиме, Царя Христа узрев из гроба, яко Жениха происходяща.

Т ако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы да возвеселятся.

М ироносицы жены, утру глубоку, представша гробу Живодавца, обретоша ангела на камени седяща, и той провещав им сице глаголаше: что ищите живаго с мертвыми; что плачите нетленного во тли; шедше проповедайте учеником Его.

С ей день, егоже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся вонь.

П асха красная, Пасха, Господня Пасха, Пасха всечестная нам возсия. Пасха, радостию друг друга об’имем. О Пасха! Избавление скорби, ибо из гроба днесь яко от чертога возсияв Христос, жены радостию исполни глаголя: проповедите апостолом.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь: глас 5-й:

В оскресения день, и просветимся торжеством, и друг друга об’имем. Рцем братие, и ненавидящим нас, простим вся воскресением, и тако возопиим:

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

После этого поется сей тропарь еще много раз, пока братия целуют друг друга, начиная с старшего брата.

При этом старший восклицает:

Х ристос воскресе!

На что подходящий к целованию брат или сестра отвечают:

В оистину воскресе.

После целования читается огласительное слово Иоанна Златоуста:

Слово огласительно иже во святых отца нашего ИОАННА, архиепископа Константинопольскаго, Златоустаго, во святый и светоносный день преславнаго и спасительнаго Христа Бога нашего Воскресения

А ще кто благочестив и боголюбив, да насладится сего добраго и светлаго торжества. Аще кто раб благоразумный, да внидет, радуяся, в радость Господа своего. Аще кто потрудися постяся, да восприимет ныне динарий. Аще кто от перваго часа делал есть, да приимет днесь праведный долг. Аще кто по третием часе прииде, благодаря да празднует. Аще кто по шестом часе достиже, ничтоже да сумнится, ибо ничимже отщетевается. Аще кто лишися и девятаго часа, да приступит, ничтоже сумняся, ничтоже бояся. Аще кто точию достиже и во единонадесятый час, да не устрашится замедления: любочестив бо Сый Владыка, приемлет последняго якоже и перваго: упокоевает в единонадесятый час пришедшаго, якоже делавшаго от перваго часа. И последняго милует, и первому угождает, и оному дает, и сему дарствует, и дела приемлет, и намерение целует, и деяние почитает, и предложение хвалит.

Т емже убо внидите вси в радость Господа своего: и первии и втории, мзду приимите. Богатии и убозии, друг со другом ликуйте. Воздержницы и ленивии, день почтите. Постившиися и непостившиися, возвеселитеся днесь. Трапеза исполнена, насладитеся вси. Телец упитанный, никтоже да изыдет алчай, вси насладитеся пира веры: вси восприимите богатство благости.

Н иктоже да рыдает убожества, явися бо общее Царство. Никтоже да плачет прегрешений, прощение бо от гроба возсия. Никтоже да убоится смерти, свободи бо нас Спасова смерть. Угаси ю, Иже от нея держимый, плени ада, Сошедый во ад. Огорчи его вкусивша плоти Его. И сие предприемый Исаиа возопи: ад, глаголет, огорчися, срет Тя доле: огорчися, ибо упразднися: огорчися, ибо поруган бысть: огорчися, ибо умертвися: огорчися, ибо низложися: огорчися, ибо связася. Прият тело, и Богу приразися: прият землю, и срете небо: прият еже видяше, и впаде во еже не видяше. Где твое, смерте, жало? Где твоя, аде, победа? Воскресе Христос, и ты низверглся еси. Воскресе Христос, и падоша демони. Воскресе Христос, и радуются Ангели. Воскресе Христос, и жизнь жительствует. Воскресе Христос, и мертвый ни един во гробе. Христос бо, востав от мертвых, Начаток усопших бысть. Тому слава и держава во веки веков.

Также читаем тропарь святого. Глас 8-й:

У ст твоих якоже светлость огня возсиявши благодать, вселенную просвети: не сребролюбия мiрови сокровища сниска, высоту нам смиреномудрия показа, но твоими словесы наказуя, отче Иоанне Златоусте, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ.

И сущим во гробех живот даровав.

И старший говорит отпуст:

Х ристос воскресый из мертвых, смертию смерть поправый, и сущим во гробех живот даровавый, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матери, святого апостола Иоанна Богослова и всех святых, помилует и спасет нас, яко благ и человеколюбец.

Осеняя всех Крестом старший восклицает:

Х ристос воскресе!

В оистину воскресе.

Х ристос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

И нам дарова живот вечный, покланяемся Его тридневному воскресению.

Оценка 4.2 проголосовавших: 143
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here