Чудотворные слова: молитва святому валерию севастийскому в полном описании из всех найденных нами источников.
Оглавление
3.4 Святой Валерий
Материал: латунь, горячие эмали
:Святой Валерий Севастийский – один из сорока Севастийских мучеников, к которым обращаются с молитвой о прощении грехов в покаянии, о защите от врагов и бед. Икона святого убережет дом от наводнения, пожара. Если у Вас болят ноги, просите помощи у мученика Валерия Севастийского. Его образ поможет найти потерянную вещь. Как небесный покровитель, мужчине по имени Валерий святой поможет противостоять искушениям, избавит от неуверенности в себе.
Святой Валерий Севастийский является символом чистой веры. Молитва пред его иконой помогает противостоять искушениям, укрепляться в терпении, стойкости следования истине, любви к Богу. К его молитвенной помощи мы можем прибегнуть в случае душевного уныния, малодушия или сомнения в своих силах.
Молитва 40 мученикам Севастийским:
О, святии, славнии страстотерпцы Христовы, четыредесяте, во граде Севастии Христа ради мужественно пострадавшии, чрез огнь бо и воду проидосте и, яко друзи Христовы, в покой Небеснаго Царствия вшедше, имате велие дерзновение ко пресвятей Троице ходатайствовать о роде христианском, наипаче же о почитающих святую память вашу и с верою и любовию вас призывающих. Испросите у Всещедраго Бога прощение согрешений наших и жития нашего исправление, да, в покаянии и нелицемерной любви друг, ко другу поживше, со дерзновением предстанем Страшному Судищу Христову и вашим предстательством одесную Праведнаго Судии предстанем. Ей, угодницы Божии, будите нам защитницы от всех враг, видимых и невидимых, да под кровом святых ваших молитв избавимся от всех бед, зол и напастей до последняго дне жизни нашея и тако прославим великое и достопоклоняемое Имя Вседетельныя Троицы, Отца, Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Страстоносцы всечестнии, воины Христовы четыредесяте, твердии оружницы: сквозе бо огнь и воду проидосте, и Ангелом сограждане бысте. С ними же молитеся Христу о иже верою хвалящих вас: слава Давшему вам крепость, слава Венчавшему вас, слава Подавающему вами всем исцеления.
Моли Бога о мне, святый угодниче Божий (имя), яко аз усердно к тебе прибегаю, скорому помощнику и молитвеннику о душе моей.
День памяти святого мученика Валерия Севастийского установлен Православной Церковью 9/22 марта.
Житие святого мученика Валерия Севастийского
Какое чудо произошло
И чудеса на этом не закончились.
Икона Валерия Севастийского отображает лик одного из сорока мучеников, которые приняли смерть во имя Христа. Этот святой образ являет пример несломимой силы духа, преданности вере, христианского подвига. Икона напоминает верующим о важной Христовой заповеди: «Претерпевший же до конца спасется».
Отправка заказа. Пожалуйста, подождите .
Спасибо за заказ! Мы свяжемся с Вами в ближайшее время
Возникла проблема с отправкой заказа. Пожалуйста, попробуйте еще раз..
Пожалуйста, заполните все поля формы перед отправкой.
СвятоМестоРусь☦
Святой мученик Валерий Мелитинский.
Житие святого мученика Валерия тесно связано с житием святого мученика Иерона.
Святой мученик Валерий Мелитинский родился и жил в армянском городе Мелития (ныне Малатия) в 3-ем веке во времена жестоких гонений на христиан. Пострадал при императоре Диоклетиане вместе с другими тридцатью двумя мучениками. В итоге все 33 воина, включая святого Валерия, были обезглавлены.
Страдание святого мученика Иерона и дружины его
День памяти: 7/20 ноября
Икона Святого мученика Валерия Севастийского
Отечеством св. Иерона была вторая (великая) Каппадокия, родился он в городе Тиане от благочестивой и богобоязненной матери, по имени Стратоники, в царствование императоров Диоклетиана и Максимиана, которые оба были усердными поклонниками идолов и гонителями христиан
Когда до слуха императоров дошло, что жители областей Армении и Каппадокии, вопреки императорским указам, отказываются поклониться идолам, то они, после многих совещаний, избрали двух лукавых, преданных язычеству, жестоких мужей, Агриколая и Лизия, и отправили первого в Армению, а второго в Каппадокию, приказав им, во-первых, казнить всех тамошних христиан, не соглашающихся поклониться идолам, и, во-вторых, записать в войско всех мужей и юношей, сильных телом и способных к военной службе.
— Спасение, Иерон, благовествую я тебе! Правым путём идешь ты, так как идешь подвизаться за Царя Небесного и не за скоро гибнущую славу земную будешь ратовать. Скоро ты отойдешь к Царю Небесному и приимешь от Него честь и славу за свои подвиги.
— Я узнал тайну благоволения Божие ко мне и теперь уже с веселием иду в предстоящий мне путь. Одно только истинное сокровище, одно истинное наследие, одни только истинный богатства, это — те, которые сокрыты на небесах; все же земные блага не приносят получающим их никакой пользы: «Какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит? или какой выкуп даст человек за душу свою?» (Мф. 16:26). Для меня нет ничего дороже и лучше души. Достаточно времени своей жизни потратил я на служение суете, теперь иду к Богу. Одно только смущает меня — печаль моей матери, престарелой и немощной вдовы, лишенной света очей и не имеющей себе помощника и заступника. Но я иду умереть за Христа и Ему, Отцу сирот и вдовиц, поручаю я свою мать».
Сказав сие, Иерон пролил несколько слёз о своей матери и отправился в путь. В Мелитине святый Иерон вместе с другими тридцатью тремя христианами был заключен в темницу. Здесь он говорил своим товарищам по заключению:
— Послушайте, друзья и братья, моего совета, который будет вам полезен не в сей жизни, а в будущей. Все боящиеся Бога ищут не земных временных, а будущих вечных благ. Вы слышали, что на утро нас хотят заставить принести жертвы ложным языческим богам: не будем повиноваться, не поклонимся идолам и не принесем им жертву; принесем лучше жертву хвалы истинному Богу нашему и вознесём к Нему наши молитвы, услышав которые, Он подаст нам силу стойко и мужественно перенести мучение и удостоит нас блаженной кончины.
Слушатели Иерона единодушно отвечали:
Темничные стражи известили о таком решении узников самого Лизия. Наутро он велел привести святых мучеников из темницы к себе на суд, поставил их пред собою и с гневом спросил:
В это время один из присутствовавших на суде указал Лизию на Иерона и сказал:
Слыша эти слова, Лизий разгневался и, не отдавая должного храбрости и силе Иерона, порицал его за непокорность и сказал:
И тотчас святому Иерону отсекли руку, а прочих святых, по повелению того же мучителя, немилосердно били долгое время.
Затем все они опять были брошены в темницу и возблагодарили Бога, сподобившего их понести такие муки за Его святое имя. Но один из них, вышеупомянутый Виктор, родственник святого Иерона, обессилев от полученных им побоев и убоявшись еще больших в будущем, тайно призвал к себе того чиновника, который вёл запись схваченных и преданных мучениям христиан, и униженно умолял вычеркнуть имя его, Виктора, из записи имен узников, страждущих за Христа, причем обещал ему подарить за это одно поместье. Подкупленный обещанным ему подарком, чиновник исполнил просьбу Виктора, — уничтожил его имя в записи и ночью выпустил его из темницы. Но Виктор, вышедши из темницы, вскоре умер и таким образом лишился и поместья, и жизни, и мученического венца.
Когда настало утро, святой Иерон узнал о случившемся и, полный бесконечной печали, громко рыдал о своем сроднике, восклицая:
Оплакавши отпадшего от лика мученического, святый Иерон подозвал к себе двух своих сродников Антония и Матрониана, последовавших за ним, и сказал им:
Оставив такое завещание своим сродникам, блаженный Иерон спокойно ожидал своей мученической кончины. И вот, на пятый день Лизий опять сел на судейское место и, призвавши святых, стал принуждать их поклониться идолам. Долго старался он и ласками и угрозами отклонить их от Христа, но не имел никакого успеха и тогда приказал сначала бить их без пощады палками, а затем осудил на усечение мечом. После многих мучений святые мученики были осуждены на смерть. Предводимые блаженным Иероном, они, на пути к месту казни, радостно воспевали слова псалма:
«Блаженны непорочные в пути, ходящие в законе Господнем» (Пс.118:1). Пришедши на место казни, они преклонили колена и молились Господу:
После этого плача, Стратоника положила руку святого на том месте, которое он сам благоволил указать, и привела в исполнение всё им завещанное. А Хризафий, давший золотой выкуп за главу святого Иерона, чрез несколько времени построил церковь на месте, где были усечены святые мученики, и с честью положил в ней главу мученика, прославляя Святую Троицу.
Кондак, глас 8:
Лик мученический ясен, полк светоносен, сошед к нам разумно, церковь днесь просветил есть чудными зарями. Темже празднующе честную память их, просим от Тебе Спасе наш: тех молитвами от бед избави нас, да поем Ти: аллилуия.
Тропарь Валерию Мелитинскому
Мученицы Твои, Господи, во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего, имуще бо крепость Твою, мучителей низложиша, сокрушиша и демонов немощныя дерзости. Тех молитвами спаси души наша.
Молитва Валерию Мелитинскому
Моли Бога о мне, святый угодниче Божий Валерий, яко аз усердно к тебе прибегаю, скорому помощнику и молитвеннику о душе моей.
Святитель Димитрий Ростовский. "Жития Святых".
Валерий
Имя Валерий образовано от латинского слова «valeo», что означает «быть сильным или здоровым». В христианских Святцах имя Валерий носят несколько святых. Один из них прославлен в числе 40-ка Севастийских мучеников – это Валерий Севастийский.
Все они родились в Каппадокии и состояли на службе в римском войске, которое в 320 году стояло около городка Севастия. Начальник Агрикола стал требовать от своих подчиненных, чтобы те стали поклоняться языческим идолам, но они отказались. Тогда мучеников раздели и отправили к заледенелому озеру. Каждому давалась возможность отречься от Христа. Нужно было всего лишь выйти с озера и зайти в теплую баню, которую поставили рядом с местом мучения. Лишь один из сорока не выдержал и побежал в теплое укрытие. Но не успел к нему приблизиться, т.к. пал замертво на землю. Тогда один из римских стражников по имени Аглай, видя мужество и стойкость оставшихся, уверовал в Господа. Не раздумывая, он примкнул к страдальцам за Христа. Через некоторое время, безбожники перебили голени стоявшим мужам и сожгли их.
Еще один святой, которого нарекли Валерием – это Валерий Милитинский. Он пострадал во времена правления императора Диоклетиана. В свое время он издал указ, что жители должны поклоняться идолам. Но в Армении и Каппадокии, люди все больше уверовали во Христа. Слухи об этом дошли до безбожного правителя, тогда он приказал своему войску истребить всех верующих. В числе воинов был и мученик Валерий, но он отказался это делать. Вместе с 30-тью другими верными христианами он был посажен в тюрьму, на допросе они еще раз подтвердили, что никогда не поклонятся языческим культам. Рассерженный правитель повелел их казнить, но прежде жестоко пытать и мучить. В 298 году их зверски убили, отрубив голову. Их тела тайно забрали христиане и погребли. Через некоторое время, они были обретены нетленными.
Святых носящих имя Валерий в жизни Русской Православной Церкви немного, но все они отличались истинной верой в Господа нашего Иисуса Христа, кого бы вы не выбрали своим небесным покровителем, уповайте на его помощь. Да, поможет вам Господь Бог по молитвам наших святых.
Ниже мы приводим список всех святых, нареченных именем Валерий . Даты указаны по новому стилю.
Святой Валерий Севастийский
Святой Валерий Севастийский – один из сорока Севастийских мучеников, к которым обращаются с молитвой о прощении грехов в покаянии, о защите от врагов и бед. Икона святого убережет дом от наводнения, пожара. Если у Вас болят ноги, просите помощи у мученика Валерия Севастийского. Его образ поможет найти потерянную вещь. Как небесный покровитель, мужчине по имени Валерий святой поможет противостоять искушениям, избавит от неуверенности в себе.
Молитва 40 мученикам Севастийским
О, святии, славнии страстотерпцы Христовы, четыредесяте, во граде Севастии Христа ради мужественно пострадавшии, чрез огнь бо и воду проидосте и, яко друзи Христовы, в покой Небеснаго Царствия вшедше, имате велие дерзновение ко пресвятей Троице ходатайствовать о роде христианском, наипаче же о почитающих святую память вашу и с верою и любовию вас призывающих. Испросите у Всещедраго Бога прощение согрешений наших и жития нашего исправление, да, в покаянии и нелицемерной любви друг, ко другу поживше, со дерзновением предстанем Страшному Судищу Христову и вашим предстательством одесную Праведнаго Судии предстанем. Ей, угодницы Божии, будите нам защитницы от всех враг, видимых и невидимых, да под кровом святых ваших молитв избавимся от всех бед, зол и напастей до последняго дне жизни нашея и тако прославим великое и достопоклоняемое Имя Вседетельныя Троицы, Отца, Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Валерий Севастийский (ум. ок. 320) – один из сорока севастийских мучеников.
Сорок Севастийских мучеников — воины-христиане, принявшие мученическую смерть за веру во Христа в Севастии (Малая Армения, совр. Турция) в 320 году при Ликинии. Православная церковь отмечает их память 22 марта (9 марта по юлианскому календарю).
9 марта 1230 года болгарский царь Иван II Асень разбил армию Феодора Комнина и пленил его с семьей и большей частью войска. Иван II Асень отнес свою победу заступничеству Сорока Севастийских мучеников. В качестве благодарности царь построил или обновил бывший на этом месте храм (остается не до конца выясненным) и освятил в честь Сорока мучеников, а также оставил знаменательную надпись на колонне этой церкви в память о славной победе.
Мученик Валерий Севастийский
Вся информация:
Тропарь Валерию Севастийскому
Болезньми святых, имиже о Тебе пострадаша,
умолен буди, Господи,
и вся наша болезни исцели,
Кондак Валерию Севастийскому
Все воинство мира оставльше,
на Небесех Владыце прилепистеся,
страстотерпцы Господни четыредесять,
сквозе огнь бо и воду прошедше, блаженнии,
достойно восприясте славу с Небес
и венцев множество.
Молитва Валерию Севастийскому
О, святии, славнии страстотерпцы Христовы, четыредесяте, во граде Севастии Христа ради мужественно пострадавшии, чрез огнь бо и воду проидосте и, яко друзи Христовы, в покой Небеснаго Царствия вшедше, имате велие дерзновение ко пресвятей Троице ходатайствовать о роде христианском, наипаче же о почитающих святую память вашу и с верою и любовию вас призывающих. Испросите у Всещедраго Бога прощение согрешений наших и жития нашего исправление, да, в покаянии и нелицемерной любви друг, ко другу поживше, со дерзновением предстанем Страшному Судищу Христову и вашим предстательством одесную Праведнаго Судии предстанем. Ей, угодницы Божии, будите нам защитницы от всех враг, видимых и невидимых, да под кровом святых ваших молитв избавимся от всех бед, зол и напастей до последняго дне жизни нашея и тако прославим великое и достопоклоняемое Имя Вседетельныя Троицы, Отца, Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Православный Церковный календарь
Календарь на год ►
О календаре
Богослужения
Библейские чтения
Календарь
Дни особого поминовения усопших 2017
Дни поминовения новопреставленных
Подписка
Мученик Валерий Севастийский
Дни памяти:
Краткие жития 40 мучеников Севастийских: Кириона, Кандида, Домна, Исихия, Ираклия, Смарагда, Евноика, Валента, Вивиана, Клавдия, Приска, Феодула, Евтихия, Иоанна, Ксанфия, Илиана, Сисиния, Ангия, Аетия, Флавия, Акакия, Екдикия (Екдита), Лисимаха, Александра, Илия, Горгония, Феофила, Дометиана, Гаия, Леонтия, Афанасия, Кирилла, Сакердона, Николая, Валерия, Филоктимона, Севериана, Худиона, Мелитона и Аглаия
Статьи о 40 мучениках Севастийских
Тогда воинов арестовали и связанными повели к озеру близ города Севастии. Стояла зима, вечерело. Воинов раздетыми поставили в покрытое льдом озеро. Страшная стужа сковала члены святых мучеников, и они начали замерзать. Мучение это было для них особенно тяжелым, потому что на берегу озера для соблазна была поставлена теплая баня. Кто хотел спасти свою жизнь, должен был заявить тюремному сторожу, что он отрекся от Христа, и тогда он мог войти в теплую баню и отогреться. Всю ночь воины мужественно переносили лютый мороз, ободряя друг друга и поя священные гимны Богу.
Ранним утром один из воинов не выдержал страданий. Он вышел из озера и поспешил к бане. Но как только теплый воздух коснулся его тела, он упал мертвым. Вскоре после этого тюремный сторож Аглаий увидел, как над мучениками, оставшимися в озере, заблистал неземной свет. Аглаий был так потрясен этим чудом, что, объявив себя христианином, сбросил с себя одежду и присоединился к 39 мученикам. Мучители, пришедшие немного спустя, увидели, что воины-христиане не только не замерзли, но, по-видимому, даже отогрелись. Тогда мучители молотами перебили им голени и побросали в огонь, а потом обугленные кости мучеников сбросили в реку.
Полные жития 40 мучеников Севастийских: Кириона, Кандида, Домна, Исихия, Ираклия, Смарагда, Евноика, Валента, Вивиана, Клавдия, Приска, Феодула, Евтихия, Иоанна, Ксанфия, Илиана, Сисиния, Ангия, Аетия, Флавия, Акакия, Екдикия (Екдита), Лисимаха, Александра, Илия, Горгония, Феофила, Дометиана, Гаия, Леонтия, Афанасия, Кирилла, Сакердона, Николая, Валерия, Филоктимона, Севериана, Худиона, Мелитона и Аглаия
На следующее утро воинов вновь привели к Агриколаю. На этот раз язычник пустил в ход лесть. Он стал восхвалять их мужество, молодость и силу и снова предложил им отречься от Христа и тем снискать себе честь и расположение самого императора. Снова услышав отказ, Агриколай велел заковать воинов. Однако старший из них, Кирион, сказал: “Император не давал тебе права налагать на нас оковы”. Агриколай смутился и приказал отвести воинов в темницу без оков.
Через семь дней в Севастию прибыл знатный сановник Лисий и устроил суд над воинами. Святые твердо отвечали: “Возьми не только наше воинское звание, но и жизни наши, для нас нет ничего дороже Христа Бога”. Тогда Лисий велел побить святых мучеников камнями. Но камни летели мимо цели; камень, брошенный Лисием, попал в лицо Агриколаю. Мучители поняли, что святых ограждает какая-то невидимая сила. В темнице воины провели ночь в молитве и снова услышали утешающий их голос Господа: “Верующий в Меня, если и умрет, оживет. Дерзайте и не страшитесь, ибо восприимете венцы нетленные”.
Стояла зима, был сильный мороз. Святых воинов раздели, повели к озеру, находившемуся недалеко от города, и поставили под стражей на льду на всю ночь. Чтобы сломить волю мучеников, неподалеку на берегу растопили баню. В первом часу ночи, когда холод стал нестерпимым, один из воинов не выдержал и бросился бегом к бане, но едва он переступил порог, как упал замертво. В третьем часу ночи Господь послал отраду мученикам: неожиданно стало светло, лед растаял, и вода в озере стала теплой. Все стражники спали, бодрствовал только один по имени Аглаий. Взглянув на озеро, он увидел, что над головой каждого мученика появился светлый венец. Аглаий насчитал тридцать девять венцов и понял, что бежавший воин лишился своего венца. Тогда Аглаий разбудил остальных стражников, сбросил с себя одежду и сказал им: “И я – христианин!” – и присоединился к мученикам. Стоя в воде, он молился: “Господи Боже, я верую в Тебя, в Которого эти воины веруют. Присоедини и меня к ним, да сподоблюсь пострадать с Твоими рабами”.
Наутро истязатели с удивлением увидели, что мученики живы, а их стражник Аглаий вместе с ними прославляет Христа. Тогда воинов вывели из воды и перебили им голени. Во время этой мучительной казни мать самого юного из воинов, Мелитона, убеждала сына не страшиться и претерпеть все до конца. Тела мучеников положили на колесницы и повезли на сожжение. Юный Мелитон еще дышал, и его оставили лежать на земле. Тогда мать подняла сына и на своих плечах понесла его вслед за колесницей. Когда Мелитон испустил последний вздох, мать положила его на колесницу рядом с телами его святых сподвижников. Тела святых были сожжены на костре, а обуглившиеся кости брошены в воду, чтобы христиане не собрали их.
Спустя три дня мученики явились во сне блаженному Петру, епископу Севастийскому, и повелели ему предать погребению их останки. Епископ с несколькими клириками ночью собрал останки славных мучеников и с честью похоронил их.
Тропарь 40 мучеников, в Севастийском озере мучившихся
Болезньми святых, имиже о Тебе пострадаша,/ умолен буди, Господи,/ и вся наша болезни исцели,/ Человеколюбче, молимся.
Ин тропарь 40 мучеников, в Севастийском озере мучившихся
Страстотерпцы всечестнии,/ воини Христовы четыредесяте,/ твердии оружницы,/ сквозе бо огнь и воду проидосте/ и Ангелом сограждане бысте,/ с нимиже молитеся Христу о иже верою хвалящих вас./ Слава Давшему вам крепость,/ слава Венчавшему вас,/ слава Подавающему вами всем исцеления.
Ин тропарь 40 мучеников, в Севастийском озере мучившихся
Страстотерпцы Христовы четыредесяте,/ во граде Севастийстем мужественно пострадавшии,/ чрез огнь и воду прошедшии,/ в покой вечный вшедшии,/ молитеся о нас ко Господу,/ да жизнь мирну сохранит/ и души наша спасет, яко Человеколюбец.
Кондак 40 мучеников, в Севастийском озере мучившихся
Все воинство мира оставльше,/ на Небесех Владыце прилепистеся,/ страстотерпцы Господни четыредесять,/ сквозе огнь бо и воду прошедше, блаженнии,/ достойно восприясте славу с Небес/ и венцев множество.
Молитва 40 мученикам Севастийским
О, святии, славнии страстотерпцы Христовы, четыредесяте, во граде Севастии Христа ради мужественно пострадавшии, чрез огнь бо и воду проидосте и, яко друзи Христовы, в покой Небеснаго Царствия вшедше, имате велие дерзновение ко пресвятей Троице ходатайствовать о роде христианском, наипаче же о почитающих святую память вашу и с верою и любовию вас призывающих. Испросите у Всещедраго Бога прощение согрешений наших и жития нашего исправление, да, в покаянии и нелицемерной любви друг, ко другу поживше, со дерзновением предстанем Страшному Судищу Христову и вашим предстательством одесную Праведнаго Судии предстанем. Ей, угодницы Божии, будите нам защитницы от всех враг, видимых и невидимых, да под кровом святых ваших молитв избавимся от всех бед, зол и напастей до последняго дне жизни нашея и тако прославим великое и достопоклоняемое Имя Вседетельныя Троицы, Отца, Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Каноны и Акафисты
Акафист святым сорока мученикам Севастийским
Избраннии страстотерпцы Христовы четыредесяте, во граде Севастийстем чрез огнь и воду прошедшии и в покой вечный вшедшии, песньми восхваляем вас, заступников наших. Вы же, яко имущии велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободите, любовию вам зовущих:
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Ангели Божии, хранителие рода человеческаго, зряще пред мучителем дерзновенное ваше исповедание Христа, на подвиг страдальческий невидимо вас укрепляху. Мы же, ведуще вас, подвиг сей добре совершивших, радостно взываем:
Радуйтеся, дерзновенным исповеданием Христа возвеселившии Ангелы;
Pадуйтеся, дивным терпением вашим мучителей удивившии.
Радуйтеся, страдании вашими диавола посрамившии;
Pадуйтеся, непобедимою силою Христовою противу невидимаго врага вооружившиися и вся злохитрыя того на вы козни победившии.
Радуйтеся, неизчетнаго мученическаго лика украшение;
Pадуйтеся, земныя воинствующия Церкви сильнии помощницы.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Видя зверонравный мучитель веру мучеников, заключи их в темницу; Господь же благоутробный яве посети Своя рабы, похваляя начаток подвига их и увещевая неослабно оный совершити, яко токмо претерпевый до конца венчается в Царствии Небесном и сподобляется со Ангелы пети: Аллилуиа.
Разум Божественный от явльшагося вам Христа приемше, утвердистеся в страдальческом подвизе, святии страстотерпцы, и укоризну Агриколаа мучителя в похвалу себе вменисте. Сего ради вам вопием:
Радуйтеся, разум правый боговедения стяжавшии и волю свою воле Божией всецело предавшии;
Pадуйтеся, вся прелести мирския и славу воинскую ради Христа ни во чтоже вменившии.
Радуйтеся, ласканий мучителя не послушавшии и грозных того прещений не убоявшиися;
Pадуйтеся, темничное заключение Христа ради претерпевшии.
Радуйтеся, Спасителем мира во узах посещеннии, благими словесы от Него утешеннии и на подвиг укрепленнии;
Pадуйтеся, яко с верою вас почитающих в скорбех утешаете и от бед избавляете.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Cила Вышняго содела вас, страстотерпцы святии, сильных в слове пред нечестивыми, темже не терпя дерзновения вашего, гордый мучитель паки в темницу вас вверже, в нюже радостно текосте, поюще Богу: Аллилуиа.
Имуще, страстотерпцы, в темнице сострадальца вашего Кириона блага себе учителя, укреплястеся в вере Христовой и, по днех осмих ведени бывше на судище, безбоязненно предстаете Лисию князю и Агриколаю воеводе, мудре обличисте их нечестие. За таковое ваше дерзновение приносим вам сицевые хвалы:
Радуйтеся, в броню веры Христовы облеченнии и щитом благодати Его покровеннии;
Pадуйтеся, единаго Христа паче всех возлюбивший и ради Его повеления беззаконныя мучителей презревшии.
Радуйтеся, силу Христову пред нечестивыми проповедавшии и всемогущество Божие яве показавшии;
Pадуйтеся, яко и каменная метания вам не прикасахуся.
Радуйтеся, яко та силою Божиею на метающих я возвращахуся;
Pадуйтеся, яко и ныне молитвами вашими к Богу вражия стрелы от нас отражаете.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Бурею злобы противу Христа дыша, гордый Лисий третицею вверже страдальцев в темницу, в нейже паки Христос явися, ободряя, утешая их и нетленныя венцы в Царствии Небесном обещавая; они же, сия слышавше, радостно пояху Богу: Аллилуиа.
Слышавше мучителие твердое страстотерпцев Христа исповедание, осудиша я на всенощное в хладнем езере стояние; они же, огнь любве Божественныя в сердцах имуще, не убояхуся лютаго мраза, но единодушно славяще Бога, идоша на страдание. Мы же, терпению сих чудящеся, зовем сице:
Радуйтеся, добропобеднии Христовы исповедницы;
Pадуйтеся, кумирослужения низложителие.
Радуйтеся, терпением лютаго мучения в покой вечный вшедшии;
Pадуйтеся, болезньми страданий обретшии неизреченныя блага.
Радуйтеся, драгие и крепцыи четыредесяте камение;
Pадуйтеся, Церковь Христову собою укрепляющии и осиявающии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Боготечнии звезды Христовы явистеся святии, в нощнем хладе во езере Севастийстем сияющии, ихже не прельсти теплая баня соблазна, но со Ангелы Богу пояху: Аллилуиа.
Видевше святии, яко един от них отпаде, убоявся бо мраза нощнаго, и скрыся в теплой бане и абие умре, тепле взываху ко Господу, да их укрепит в подвизе страдания и прославит имя Свое. Мы же зовем вам сице:
Радуйтеся, славнии победоносцы, вся козни сопротивных победившии;
Pадуйтеся, всю нощь нази ю езере стоявшии.
Радуйтеся, единодушно тамо Господа призывавшии;
Pадуйтеся, яко в терпении вашем помощь скорую Господь низпосла вам.
Радуйтеся, яко свет Божественный с небесе осия вас;
Pадуйтеся, венцы пресветлии с небесе приявшии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Проповедницы дивнаго чудесе, стражие, в бани бывшии, поведаша, како в нощи свет небесный во езере облиста мученики, лед растопи и хлад в теплоту преложи, еже слышавше, мучителие паче злобою распаляхуся, не ведуще пети Богу: Аллилуиа.
Возсиявшу во езере свету небесному, возсия и в сердце единаго от стражей благодать Божия, яко той, совлекше ризы своя, ввержеся во езеро ко святым мучеником, восполняя место отпадшаго, и тако посрамися князь тьмы, ликовавый о умалении лика страдальцев; имже мы ныне вопием таковая:
Радуйтеся, Христовы страстотерпцы, молитвами и терпением вашими веселие диавола в печаль обратившии;
Pадуйтеся, от злобы и коварства его верныя избавляющии.
Радуйтеся, в хладе воды благодатию Святаго Духа просветившиися;
Pадуйтеся, стоянием вашим во езере мысленнаго змия главу сокрушившии.
Радуйтеся, полная четыредесятнице, Христу бодренно представшая;
Pадуйтеся, верою, терпением и страданием Христа ради блаженство райское унаследовавшии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Хотяще чуднии страдальцы веру во Христа непорочно сохранити, славу воинскую и ласкания мучителей ни во что же вменисте и вся лютая мучения, аки безплотнии, претерпесте, воспевающе всесильному человеколюбцу Богу: Аллилуиа.
Новое и последнее умысли мучитель страдание святым мучеником, да голени их млатами сокрушени будут, еже и претерпеша страдальцы доблественно. И тако скончавше мученический подвиг, предаша души своя в руце Божии и прияша от Него нетленныя венцы. Мы же возглашаем в похвалу им сице:
Радуйтеся, прекраснии леторасли сада Иисусова, не секирами, но млатом посеченнии;
Pадуйтеся, драгие сосуды благодати Божией, за имя Христово сокрушеннии.
Радуйтеся, страдальческий подвиг славно скончавшии;
Pадуйтеся, от ликов Ангельских в сожительство приятые.
Радуйтеся, от пророков и апостолов, яко тех стопам последовавшии, любезно сретенные;
Pадуйтеся, всего рода христианскаго слава великая.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Странное чадолюбие и неустрашимую доблесть показа чудная матерь Святаго Мелитона, единаго от лика страдальцев; видящи бо телеса мучеников отвозима на сожжение, своего же сына, еще жива, коварно оставленна, взя того на рамена своя, и той, испустив дух свой, Предста с прочими Христу Богу, в веселии поя Ему: Аллилуиа.
Все зверонравие проявиша мучителие, егда повелеша святая телеса мучеников сожещи огнем и прах их в реку воврещи, да истребится от человек память их, обаче посрамишася, Господь же в роды вечныя прослави я пред Ангелы и человеки. Сего ради тако вопием к ним:
Радуйтеся, по словеси псалмопевца, чрез огнь и воду прошедший;
Pадуйтеся, страстем Христовым общницы.
Радуйтеся, страдальческим подвигом вашим врагов Церкве Христовы посрамившии и верных в вере укрепившии;
Pадуйтеся, неусыпные молитвенницы за род христианский.
Радуйтеся, вечно пребывающии в обителех Отца Небеснаго;
Pадуйтеся, предстательством своим у Господа благостояние миру испрошающии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Вси христиане зело удивишася, како кости святых мученик чудесно нощию в реце светло просияша, и честно собрани, по велению святых, неоскудныя верным исцеления подают, да поем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Ветия древний, Духом Божиим озаренный, о кончине верных во Псалтири пророчески пояше: «Проидохом сквозе огнь и воду, и извел ны еси в покой». Вы же, святии мученицы, делом сие исполниша. Сего ради в похвалу вам вопием:
Радуйтеся, исполнивши Давидово проречение;
Pадуйтеся, в страданиях ваших, яко злато в горниле, очистившиися.
Радуйтеся, соблюдшие до конца веру Христову;
Pадуйтеся, предстательством вашим к Богу от бед нас спасающии.
Радуйтеся, в скорбех и нуждных обстояниих нам помогающии;
Pадуйтеся, ко спасению душ наставляющии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Спасению нашему многомощнии споспешницы есте, святии страстотерпцы, темже усердно к вам прибегаем; помозите нам вашим предстательством ко Господу остающее время земнаго нашего жития в покаянии благочестно проводити и во всех обстояниих Промыслителю Богу благодарно взывати: Аллилуиа.
Стеною молитв ваших ограждайте нас, страстотерпцы Христовы, от всех зол и козней вражиих, да охраняеми вами, ублажаем вас поименно сице:
Радуйтеся, Кирионе, Кандиде и Домне, Божественнаго писания наставницы;
Pадуйтеся, Ангие и Аетие славнии, душами вашими, яко орли, на небеса возлетевшии.
Радуйтеся, Афанасие, Аглаие, Вивиане и Горгоние, Христа Бога возлюбившии;
Pадуйтеся, Екдите, Гаие, Евноикие, Евтихие, Дометиане и Иоанне, души своя за Христа положившии.
Радуйтеся, Исихие, Ираклие, Кирилле, Клавдие, Лисимахе и Леонтие, небесная блага получившии;
Pадуйтеся, Илиане и Илие, пророку Илии в ревности о славе Божией поревновавшии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Пение хвалебное приносим вам, святии мученицы, яко любве ради Христовы плоти своея не пощадисте и кровию своею торжество веры возвеличисте; темже и память ваша, яко пресветлых светильников веры, вечно в Церкви сияет, верных смыслы озаряя, поющих Богу: Аллилуиа.
Светом небесным осиянных, умныма очима зрим вас, преславнии страстотерпцы Христовы, престолу бо Пресвятыя Троицы выну предстоите и молитвы о мире со дерзновением приносите; темже молебно и хвалебно вам взываем:
Радуйтеся, страстотерпцы Христовы Николае, Приске, Смарагде, Сакердоне, Севериане и Сисиние, злобы вражия славнии победителие;
Pадуйтеся, Филокгимоне и Феофиле, любве Божественныя делом совершителие.
Радуйтеся, Худионе, Ксанфие и Флавие, воини Христовы предобрии;
Pадуйтеся, Мелитоне, Феодуле и Валенте, вернейшии раби Бога Вышняго.
Радуйтеся, Христовы мученицы Валерие, Александре и Акакие, всеусерднейшии исполнителие велений Господних;
Pадуйтеся, весеннею памятию вашею нам весну Христова вечнаго блаженства возвещающии.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
Благодатию обильно исполняется обитель Ксиропотамская, имущи честныя мощи ваша, преславнии мученицы и чудотворцы. Темже и нас, память вашу светло совершающих, благодати Божией молитвами вашими исполните, да поем чудес подателю Богу: Аллилуиа.
Поюще честная страдания ваша, святии мученицы, хвалим Господа, вас укрепившаго и венцы нетленными на небеси венчавшаго, и яко угодников Божиих и теплых наших пред Ним заступников, восхваляем сице:
Радуйтеся, четыредесять непоколебимых столпов Христовы Церкве;
Pадуйтеся, яко вся концы земли славною памятию вашею озаряете.
Радуйтеся, в ваших немощех телесных велию крепость духа явившии;
Pадуйтеся, яко в трудех поста и молитвы и нас утешаете и укрепляете.
Радуйтеся во граде Севастийстем, яко солнце мысленное, страданьми возсиявшии;
Pадуйтеся, посвященных имени вашему храмов и обителей святых неусыпные покровителие.
Радуйтеся, святии четыредесяте мученицы Севастийстии, преславнии чудотворцы.
О, святии страстотерпцы Севастийстии, лести лукаваго славнии победоносцы! Предстательством вашим у Господа испросите нам победу на душевредныя страсти и гордость житейскую, да, в покаянии поживше, Небеснаго Царствия сподобимся, всегда о вас благодарно поюще Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды. Затем икос 1-й «Ангели Божии. » и кондак 1-й «Избраннии страстотерпцы. »
Молитва святым сорока мученикам Севастийским
О, святии славнии страстотерпцы Христовы четыредесяте, во граде Севастийстем мужественно за Христа пострадавшии, чрез огнь и воду прошедшии и в покой Царствия Небеснаго вшедшии, со Ангелы и всеми святыми светло ликовствующии! Вы, яко друзи Христовы, имате велие дерзновение ко Пресвятей Троице ходатайствовати о роде христианском, наипаче же о почитающих и призывающих вас с верою и любовию. Темже и мы, святую память вашу празднующе, тепле взываем: испросите нам у щедраго Господа прощение согрешений наших вольных и невольных, да остающее время земнаго жития нашего поживем в покаянии и творении заповедей Божиих, всегда памятствующе смерть и суд праведный, егда воздано будет коемуждо по делом его. Вы бо, славнии мученицы, в воинстем чине за имя Христово крепко и единодушно подвизастеся и души своя за Него усердно положисте, помозите убо и нам пребыти твердыми и непоколебимыми в вере православной. Ей, угодницы Божии, будите нам защитницы от всех враг видимых и невидимых, да под кровом ваших святых молитв сохранени будем от всех зол даже до последняго дне и часа скончания нашего, и тако прославим о вас Всесвятое достопокланяемое имя Вседетельныя Троицы,Отца и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Молитва иная
О, святии славнии страстоносцы Христовы четыредесяте, во граде Севастии Христа ради мужественно пострадавшии, чрез огнь бо и воду проидосте, и яко друзи Христовы в покой Небеснаго Царствия вшедше, имате велие дерзновение ко Пресвятей Троице ходатайствовати о роде христианском: наипаче же о почитающих святую память вашу, и с верою и любовию вас призывающих. Испросите у всещедраго Бога прощение согрешений наших и жития нашего исправление, да в покаянии и нелицемерной любви друг ко другу поживше, со дерзновением предстанем страшному судищу Христову, и вашим предстательством одесную праведнаго Судии предстанем. Ей, угодницы Божии, будите нам защитницы от всех враг видимых и невидимых, да под кровом святых ваших молитв избавимся от всех бед, зол и напастей до последняго дне жизни нашея, и тако прославим великое и достопокланяемое имя вседетельныя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва третья
О, страстотерпцы Христовы, во граде севастийстем мужественно пострадавшии, к вам, яко молитвенникам нашим усердно прибегаем и просим: испросите у Всещедраго Бога прощение согрешений наших и жития нашего исправление, да в покаянии и нелицемерной любви друг ко другу поживше, со дерзновением предстанем страшному судищу Христову и вашим предстательством одесную Праведнаго Судии предстанем. Ей, угодницы Божии, будите нам, рабам Божиим (имена), защитницы от всех враг видимых и невидимых, да под кровом святых ваших молитв избавимся от всех бед, зол и напастей до последнего дне жизни нашея, и тако прославим великое и достопоклоняемое имя Вседетельныя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Канон первый сорока мученикам Севастийским
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Боговенчанный полк пою мучеников Христовых, Богодухновенными песньми, четыредесяти, летнюю память светло торжествуяй, яко прославися.
На земли всего отвергшеся именования, изволиша четыредесяте христоименное звание, имже ныне в Вышних живут.
Сущии во Христе, плоть и мир возненавидевше, ветхаго убо человека совлекостеся со привременною одеждею, во одежду же нетления облекостеся.
Богородичен: Кто изрещи Твое по достоинству возможет паче слова зачатие? Бога бо родила еси плотию, Пречистая, нам явльшагося, Спаса всех нас.
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, Древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.
Воинство, и жизнь, и красоту телес, и богатство пренебрегше, благославнии четыредесять Христа вместо всех наследоваша.
Камением нещадно четыредесяте повелением биеми мучителевым, метания Божиим Духом на повелевающия возвращахуся.
Глаголаше на самаго, мучителевыми устнами змий создавшаго хулу, но того богоборная уста на мученики каменьми сокрушаются.
Богородичен: Без семене во утробе Бога зачала еси и рождши несказанно воплощшася, на Негоже зрети не смеют, Чистая, Небесныя силы, Приснодево.
Седален, глас 8
Христу ввоинившеся мученически, врага низложивше страдальчески, делы исполнисте пророка глаголы: сквозе бо огнь и воду мужески проидосте, покой обретше, жизнь нетленную. Темже Небесными украшшеся венцы, с лики веселитеся безплотных, блаженнии страстотерпцы прехвальнии, молите Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память вашу.
Ирмос: Услышах, Господи, слух Твоего смотрения и прославих Тя, Едине Человеколюбче.
Умовредуете,— глаголаху страдальцы,— странную тщету всуе простирающе, пребезбожнейшии.
Изощрены мечи, и звери, и огнь, и крест святым Христовы гонители простираху.
Страшен нам,— глаголаху страдальцы,— огнь геенский, нынешняго же, яко клеврета, не убоимся.
Да отъяты будут руки, сожжена же буди нога,— святии вопияху,— нетленны бо сия паки приимем.
Богородичен: Молим Тя, Пречистая, Бога безсеменно заченшую, присно молитися за рабы Твоя.
Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, инаго бога не знаем.
Неистовством пребезумным гонителей страдальцы под воздухом на студени обноществовати осудившеся, воспеваху пение Богу благодарственное.
Радующеся четыредесяте Христовы мученицы, болезненный претерпевше лед, во езере стояще, надеждею Божественных венцев укрепляеми.
Смех предлагается четыредесятем Христовым мучеником, удавлен быв прежде гнездящийся в водах змий, пагубородныя бо крепости лишися.
Богородичен: Тебе, рождшей Христа, всех Зиждителя, зовем: радуйся, Чистая, радуйся, возсиявшая Свет нам, радуйся, вмещшая Бога Невместимаго.
Ирмос: В бездне греховней валялся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Радостне началозлобный восхити, яко от двоюнадесяти Иуду окаяннаго, и от Едема человека, от четыредесяти отпадшаго.
Безстуден сый, всуе шатаяся, якоже бо разбойником и Матфием первее, тако и ныне мучитель стрегущаго званием осудися.
Суемудренный и рыдания достоин, иже животов обоих погреши, огнем бо растаяся и ко огню отыде негасимому.
Богородичен: Неискусомужно, Дево, родила еси и вечнуеши Дева, являющи истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего, образы.
Кондак, глас 6
Все воинство мира оставльше, на Небесех Владыце прилепистеся, страстотерпцы Господни четыредесять, сквозе огнь бо и воду прошедше, блаженнии, достойно восприясте славу с Небес и венцев множество.
На престоле неприступнем седящему, простершему Небо, яко кожу, и землю утвердившему, и собравшему воды в сонмы их, вся от не сущих сотворшему быти и всем подающу дыхание и живот, приемлющему от Архангел пение, и от Ангел покланяемому, и от всех славимому, Христу Вседержителю, Зиждителю и Богу нашему, припадаю, недостойный, принося мое моление, слова благодати прошу: да возмогу благочестно воспети и аз святыя, яже Сам показав победители, даровав им славу с Небес и венцев множество.
Ирмос: Образу златому, на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Ужасеся, зря венцы, страж четыредесяти, и, отринув любожизненное, вперися рачением явленныя Твоея славы, и с мученики пояше: благословен еси, Боже отец наших.
В баню притек душетленну, умерщвляется жизнолюбный; христолюбец же, хищник изряднейший виденных быв, якоже в бани нетления с мученики пояше: благословен еси, Боже отец наших.
Огню мысленному, возжжену во умех четыредесяти, многокозненное нечествующих попаляшеся безумие, якоже некий воск таемь. Тебе же, Христе, воспеваху: благословен еси, Боже отец наших.
Яко зело светла, благолепна же, Христе, Креста Твоего сила, противными венцы плетущи четыредесятим мучеником. Воду бо и огнь прошедше, в нетлении зовут: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Тя купину Моисей в горе Синайстей огнепалимую, Чистая, предзряше, понесшую неопально нестерпимую зарю неизреченнаго Существа, соединившагося дебельству плоти, единыя в ней святых Ипостасей.
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.
Неистовно страдальцем поустив враг всяко здание, всеми постыдеся, четыредесять бо непрестанно поют Господа и превозносят во вся веки.
Немилостивно за Христа телес ваших уды сокрушшеся, всесожжение Божественно принесостеся Богу, со Ангелы присно ликуете, мученицы, поюще Христа во веки вся.
Крепостию смысла, егоже роди, на рамена вземши, христолюбивая мати, благочестия плод приносит, с мученики мученика, священнодейству Авраамову подобящися.
К непрестанней жизни правотечно, о, сыне, твори шествие,— христолюбивая мати христолюбивому детищу вопияше,— не терплю тебе второе, Подвигоположнику Христу явитися.
Богородичен: Иже в недрех Отчих нераздельно же Сына седящаго, в вещественнем чреве Твоем всельшася, Чистая, поем, Дево Богоневесто, и превозносим во вся веки.
Ирмос: От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.
За Христа обнажившеся и камением биени бывше, воздушную претерпесте зимность, водный лед и сокрушение удес и, огнем опальшеся, в речней сияете быстрине издалеча, якоже светила, мученицы четыредесяте.
Жезл силы Божественныя, крест стяжавше, вопияху Христу страдальцы четыредесяте: Владыко Всесильный Победителю, рукою Твоею да венчаемся, да вси Тя песньми непрестанно величаем.
Яко болезнен убо лед, якоже зело безмерна лютость, юже претерпесте, мраза, но сладок рай, Авраамова бо недра патриарха греют вас в селех вечных, мученицы четыредесяте.
Победивше страданьми и венцы приимше от Божественныя Владычни десницы, ныне даровати молитеся мир миру и нам спасение, мученицы четыредесяте.
Богородичен: Невесто Мати Дево, Ангельская множества Твоего молят Сына, приими моление наше, едина надеждо верных, и мир миру и нам спасение, Тебе любящим, даруй.
Десятицу четверочисленную, победоносный полк, воинство святых мученик воспоим достойно, огнем бо, и студению, и водою посрамиша враждебных полки и от Христа Спаса венцы прияша славы.
Канон второй сорока мученикам Севастийским
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Бога нам, мученицы четыредесяте, ныне благопременна сотворите молитвами вашими, чистою сердца любовию призывающим вас.
На Небесех трисолнечнаго сияния зарями просвещаеми, четыредесяте, на земли измерзшия зимою напастей, покрыйте ны, поющия вы.
Неразорима благочестия и непоколебимая Церкве забрала, четыредесяте, христоименитое звание люте смущаемаго ныне умирите.
Богородичен: Преестественно над всеми сущаго родила еси Зиждителя и Господа, плоть бывша нас ради, человек, Дево Богородице Мати Неискусомужная.
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, Древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.
Воинство мученическое и спряженный личе мученик венценосец, Владыце предстояще, восхваляющия вы присно спасайте.
Езером страстей обуреваемии и волною напастей лютых, к вам, четыредесятем Христовым воином, прибегаем.
В недрех Авраамовых согреваемии и славною одеждею украшаемии, зимою обстояния связанных разрешити помолитеся.
Богородичен: Утверждение буди, и прибежище, и покров, Дево Богоневесто, верою к Тебе прибегающим и Божию Тя Матерь исповедающим.
Седален, глас 8
Христу ввоинившеся мученически, врага низложивше страдальчески, делы исполнисте пророка глаголы: сквозе бо огнь и воду мужески проидосте, покой обретше, жизнь нетленную. Темже Небесными украшшеся венцы, с лики веселитеся безплотных, блаженнии страстотерпцы прехвальнии, молите Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память вашу.
Ирмос: Услышах, Господи, слух Твоего смотрения и прославих Тя, Едине Человеколюбче.
Просвещение нам, мученицы, от Бога бысте, в сияние бо облекостеся неприсенное.
Богоизбранный, молися, соборе мученик венценосный, избавити бед воспевающия тя.
Свет неприступный, святии, Христов видети сподобльшеся, сущия во тьме сияти удостойте.
Облистающе, славнии, мысленным Христа светонаставлением, к зари Божественней руководствуйте.
Богородичен: Песнословяще, Чистая, из утробы Твоея воплощшагося, Тя славословим, яко Божию Матерь.
Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, инаго бога не знаем.
Неистовства еретическаго, четыредесяте, и ныне избавите Христову честную Церковь, в нейже рождшеся, в толико достоинство и славу преминусте.
Явльшеся нам, четыредесяте Христовы мученицы Богозарнии, огневиднии светильницы, просвещают верным благочестия путь спасительный.
От земли преставистеся к Небесней сени, мученицы, идеже Христу Подвигоположнику предстояще, Божественныя мя радости улучити сподобите.
Богородичен: Яко непостижимое и неудобозримое всякому, Владычице, еже паче ума таинство, Отроковице, Божественнаго Твоего рождества, сущаго бо воистину Бога нам родила еси.
Ирмос: В бездне греховней валялся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Бодрствующии и трезвеннии хранителие рода человеческаго явистеся, державнии, и молитвенницы молений, помощницы же печальных поставистеся.
Неприступными сияюще добротами в Церкви Христове, всехвальнии, искушений избавите с любовию вас почитающих.
Бесящихся мучителей всеизряднии древле потребителие прелести бысте и нам ныне помощь скорая и стена будите.
Богородичен: На Тя упование возложих, Мати Приснодево, спасения моего и Тя Предстательницу положих жизни, тверду же и непоколебиму.
Кондак, глас 6
Все воинство мира оставльше, на Небесех Владыце прилепистеся, страстотерпцы Господни четыредесять, сквозе огнь бо и воду прошедше, блаженнии, достойно восприясте славу с Небес и венцев множество.
На престоле неприступнем седящему, простершему Небо, яко кожу, и землю утвердившему, и собравшему воды в сонмы их, вся от не сущих сотворшему быти и всем подающу дыхание и живот, приемлющему от Архангел пение, и от Ангел покланяемому, и от всех славимому, Христу Вседержителю, Зиждителю и Богу нашему, припадаю, недостойный, принося мое моление, слова благодати прошу: да возмогу благочестно воспети и аз святыя, яже Сам показав победители, даровав им славу с Небес и венцев множество.
Ирмос: Образу златому, на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Наста светло летняя ваша память, всебогатии, просвещающи далече сияющая поста светлостию. Сию празднующе верою, с вами воспеваем: благословен еси, Боже отец наших.
Решителие страстей и светильницы, издалеча сияющии, мира очищение, прелести разрушение, велегласнии истины проповедницы, лжи прогонителие всем явистеся, поюще: благословен еси, Боже отец наших.
Светила мысленная, сияюще нам, явистеся, мученицы, обуреваемыя спасаете и наставляете плавающия, жития волнующияся бурею, Христу воспевающе: благословен еси, Боже отец наших.
Красно Богу и Ангелом возжеленно, четыредесяте Богособранное, и Богодухновенное, и пресветлое ополчение, Божественное и страшное всеоружие вопиюще и глаголюще: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Светильник Света, и облак светел, и священия место показася, Неискусобрачная, ибо святых Святаго Слова прият несказанно. Егоже поюще, взываем: благословен еси, Боже отец наших.
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.
Претворшеся к жизни истинней, еже о Христе ныне сокровенней, к зимней и болезненней кончине, доблии, крепко вдастеся, спасения и оставления просяще нам.
От земли к Небесным прешедше, страдальцы венценосцы, Церкви мученик победоносных личе, бед, страстей, обстояний избавления просите нам и спасения.
Расторг смерти узы Спас, страдальцем победы подаде на смерть, четыредесять бо, мразом согреваеми, пояху и спасения всем верным просяще.
Напастей прилоги, нападение страстей, демонов искушения Божественный страстоносец лик молитвою изымает яве от поющих Христа во веки.
Богородичен: Умерщвленыя и к персти смертней и тлению сведеныя воскресила еси, Едина, Начальника жизни рождши, Христа Бога нашего, Владычице Дево, Чистая Богородительнице.
Ирмос: От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.
Преестественныя зари, и радости несказанныя, и славы сподобистеся улучити, ныне же любовию чтущия вас напастей, и бед, и лукавствия избавите вражия, Христовы воини, мученицы четыредесяте.
Силу, пребогатии, Божественную с Небесе приемше и крепость, соузницы Христовы, льсти прогонителие бысте, отгоняще всяку идольскую мглу непостоянную и просвещающе мир, мученицы четыредесяте.
Украшшеся добротою честнаго мучения и Божественнаго причастницы бывше естества, воистину радуетеся, Свету срастворившеся светлейшему и чистому, Христовы воини, мученицы четыредесяте.
Ныне Христу предстояще благочестивым дерзновением и отонуду Божества светом облистаеми, славнии, восхваляющия вы зарею осветитися трисиянною прилежно молите, мученицы четыредесяте.
Богородичен: Явльшийся, Дево, души моея примрак света Твоего невещественными блистаньми озари, двере Божественнаго Света, и огня вечнаго избавитися сподоби, Чистая, верою и любовию песньми Тя величающаго.
Десятицу четверочисленную, победоносный полк, воинство святых мученик воспоим достойно, огнем бо, и студению, и водою посрамиша враждебных полки и от Христа Спаса венцы прияша славы.
Случайный тест
Цитата дня
Не будь привязан к данной тебе на время красоте, чтобы не предстать пред Богом лишенным всякой красоты.